چهارشنبه 9 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

مرگ روزانه ۶ کارگر در حوادث کار طی ۹ ماه اخير

• رقم اعلام شده توسط اين مقام مسئول در پزشکی قانونی را در صورتی که در روزهای ۹ ماه (بدون کسر روزهای تعطيل) تقسيم کنيم متوجه می‌شويم روزانه به طور ميانگين ۵/۷ کارگر بر اثر حوادث حين کار جان می‌بازند.

رييس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی امروز اعلام کرد که در ۹ ماهه گذشته يکهزار و ۵۵۹ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، رقم اعلام شده توسط اين مقام مسئول در پزشکی قانونی را در صورتی که در روزهای ۹ ماه (بدون کسر روزهای تعطيل) تقسيم کنيم متوجه می‌شويم روزانه به طور ميانگين ۵/۷ کارگر بر اثر حوادث حين کار جان می‌بازند.

«محمود خدادوست» رييس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی نيز امروز به خبرگزاری رسمی دولت گفته است که اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفيان حوادث کار يکهزار و ۳۸۰ نفر بود، ۱۳ درصد افزايش يافته است.

او افزود: از کل تلفات حوادث کار در اين مدت يکهزار و ۵۳۹ نفر مرد و ۲۰ نفر زن بودند اين در حاليست که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار در مدت مشابه سال قبل يکهزار و ۳۶۲ نفر و تعداد زنان ۱۸ نفر بوده است.

رييس مرکز تحقيقات پزشکی قانونی ادامه داد: همچنين در اين مدت استان‌های تهران با ۳۶۰ نفر، خراسان رضوی با ۱۲۵ نفر و فارس با ۹۷ نفر بيشترين و استان‌های ايلام و خراسان جنوبی هر کدام با هشت فوتی و کهگيلويه و بويراحمد با ۱۱ فوتی به ترتيب کمترين آمار تلفات ناشی حوادث کار را داشته‌اند.

وی افزود: سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت و برق گرفتگی از عمده‌ترين دلايل مرگ در حوادث کار هستند که در ۹ ماهه امسال به ترتيب ۷۵۷، ۲۹۳ و ۲۵۴ مورد از کل متوفيان حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهند.

خدادوست توضيح داد: در آذر ماه نيز آمار تلفات حوادث کار روند افزايشی داشت به نحويکه آمار تلفات حوادث کار با ۱/۷ درصد افزايش به ۱۷۶ مورد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016