سه شنبه 19 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

خودکشی يک کارگر در شرکت راه‌آهن

«کارگری در اداره نيروی کشش راه آهن به دليل آنچه که همکارش مشکلات معيشتی و خانوادگی بيان می کند، با طناب خود را حلق آويز کرد.»

کارگری در اداره نيروی کشش راه آهن به زندگی خود پايان داد.

يکی از کارگران اداره نيروی کشش در اين باره به ايلنا گفت: جسد «حجت. ش»، کارگر اداره نيروی کشش راه آهن صبح امروز (سشنبه ۱۹ فروردين) در حالی که با طناب دار از جرثقيل سقفی کارگاه آويزان شده بود، پيدا شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه به نظر می‌رسد خود آقای «ش» هدايت جرثقيل را از طريق کنترل از راه دور برعهده داشته است از احتمال خودکشی وی سخن گفت و ادامه داد: جسد آويزان شده «حجت» توسط جرثقيل بيش از يک متر از زمين فاصله داشت.

وی با بيان اينکه «حجت» ۲ فرزند دارد، افزود: پليس از نزديک شدن کارگران به جسد «حجت» جلوگيری می‌کند اما گفته می شود نامه‌ای از او به همراه عکس‌های فرزندانش به جا مانده است.

اين کارگر اداره نيروی کشش بيان کرد: «حجت. ش» متولد سال ۵۵ بود، از سال ۷۹ به استخدام اداره نيروی کشش راه آهن درآمده بود، مشمول قرارداد کار رسمی شده بود و همانند ساير همکارانش وظيفه تعمير و نگهداری از لکوموتيو‌ها را بر عهده داشت.

وی تصريح کرد: روايت‌ها از زمان خودکشی «حجت» متفاوت است، گروهی معتقدند وی شب گذشته به زندگی‌اش پايان داده است و گروهی ديگر می‌گويند او صبح امروز وارد اداره شده و خودش را دار زده است.

به گفته وی، «حجت» روز گذشته با همکارنش خداحافظی کرد و از همگی آنان حلاليت طلبيد اما کسی گمان نمی‌کرد مقصود او خودکشی باشد.

وی مشکل مالی و خانوادگی را از جمله دلايل احتمالی اين خودکشی دانست.

اين کارگر اداره نيروی کشش همچنين از اختلاف نظری که گفته می‌شود اين اوخر ميان کارگر متوفی با کارفرما برسر محاسبه حق اضافه کاری به وجود آمده بود به عنوان يکی از دلايل تشديد وضعيت وخيم مالی آقای «ش» ياد کرد.

توضيحات روابط عمومی راه‌آهن

در همين رابطه خبرنگار ايلنا از طريق روابط عمومی اداره نيروی کشش راه آهن جمهوری اسلامی ايران خواستار توضيحات بيشتر شد.

«صادق سکری»، مدير روابط عمومی اداره راه آهن در پاسخ به خبرنگار ايلنا هرگونه ارتباط سازمان متبوعش با خودکشی «حجت. ش» را تکذيب کرد و با اشاره به نوشته ای که از کارگر متوفی برجای مانده است، گفت: خودکشی آقای «ش» همانطور که در وصيت نامه او هم آمده، فقط به دليل اختلافات خانوادگی بوده است.

اين مقام مسئول در شرکت راه‌آهن در مورد اينکه چگونه کارگر مورد نظر اقدام در فضای اين مجموعه اقدام به خودکشی کرده است؛ افزود: آقای «ش» ناظر پروژه بوده و کليد سوله را داشت؛ بنابراين وی با استفاده از اين موقعيت، شب گذشته خود را دور از چشم سايرين در سوله پنهان کرده و سپس در همانجا اقدام به خودکشی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016