چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

آيا افشين قطبی سرنوشت بلاژويچ و ايوانکويچ را تکرار می‌کند؟ فرامرز کوشان

افشين قطبی
سرنوشت امروز پرسپوليس با مربی‌اش شباهت زيادی با سرنوشت تيم ملی‌ ايران با دو مربی کروات، آن بلاژويچ و ايوانکويچ دارد. آن ها در آغاز به خاطر اعتبار و موفقيت بين المللی‌شان مورد علاقه زياد مردم و توجه نشريات قرار گرفتند. ولی بعد از يکی دو سال، علاقه بعضی از روزنامه نگاران به آن ها تبديل به انتقادات و اعتراضاتی شد، که کمتر جنبه فنی داشتند و بيشتر از ناآگاهی‌ و يا دشمنی انتقاد کنندگان خبر می داد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی استعفا کرد، قطبی: ديگر برنمی‌گردم؛ وعده‌ها عملی نشد، ايسنا

افشين قطبی از سرمربی‌گری تيم فوتبال پرسپوليس استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) قطبی که از شرايط موجود در باشگاه پرسپوليس بسيار ناراحت و ناراضی بود شب گذشته استعفای خود را تقديم باشگاه پرسپوليس کرد و راهی دبی شد.

قطبی عصر ديروز پس از پايان تمرينات اين تيم نشستی را با کادر فنی برگزار کرد و مربيان اين تيم را در جريان تصميم خود قرار داد.

قطبی به خبرنگار ايسنا، گفت: هنگام بازگشتم به ايران مسوولان باشگاه پرسپوليس وعده‌های زيادی در خصوص فراهم کردن شرايط مناسب برای حضور در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا داده بودند اما بسياری از آنها فراهم نشده است و ما در حداقل شرايط کار می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی گفت: ديگر برنمی‌گردم، شايد برای پيگيری کارهايم يک بار ديگر به تهران بيايم.

***

نامه‌ی افشين قطبی به هواداران پرسپوليس:
شايد دشمنان ما، خوشنود شوند و دست از سر اين تيم بردارند

افشين قطبی سرمربی مستعفی تيم فوتبال پرسپوليس در نامه‌ای خطاب به مردم ايران و هواداران اين تيم دلايل کناره‌گيری خود را تشريح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در متن نامه‌ی افشين قطبی آمده است:

مردم غيور و ارجمند ايران

هواداران دوست داشتنی پرسپوليس

با سلام، استحضار دارند اينجانب سيد افشين قطبی با عشق خدمت و با قلبی مملو از علاقه به هواداران و طرفداران تيم فوتبال پرسپوليس علی‌رغم گرفتاری‌های بسيار به دعوت مسوولين باشگاه پرسپوليس آری گفته و مجددا با اميد استفاده از همکاری صميمانه کادر فنی جديد و در خدمت داشتن ستارگان فوتبال ايران، فعاليت خود را شروع کردم.

اکنون با توجه به حوادث حاشيه‌ای تيم که برخی از افراد در خارج از باشگاه ايجاد کرده که بيشتر به دسيسه برای جلوگيری از موفقيت اين تيم شکل می‌گيرد نتايج در خور و شايسته مجموعه تيم فوتبال پرسپوليس اعم از مديريت، کادر فنی و بازيکنان حاصل نشده و اين تنها به بهانه حضور بنده در اين تيم است. از آنجايی که با تمامی قلبم پرسپوليس و هواداران آن را دوست می‌دارم، خنجر جدايی را در قلب خود فرو کرده واز کنار تيم دور می‌شوم، شايد با اين اقدام دشمنان ما، خوشنود شوند و دست از سر اين تيم بردارند. اگر با جدايی من از پرسپوليس اين تيم راه قهرمانی و موفقيت را طی می‌کند اين افشين قطبی است که عشق و علاقه خود را فدای موفقيت پرسپوليس می‌کند.

اشکهای جدايی از تيم پرسپوليس و هواداران را در خود نگه داشته تا در روز قهرمانی پرسپوليس چه در ليگ برتر و چه در جام باشگاه‌های آسيا، آنها را در لحظات شادی از چشمم جاری کنم.

در خاتمه لازم می‌دانم از تمام سعی و تلاش بی‌شائبه اعضاء هيات مديره باشگاه که در مدت فعاليت اينجانب در جهت ايجاد امکانات برای به ثمر رساندن تلاش بنده، کادر فنی و بازيکنان از هيچ‌گونه مساعدتی دريغ نکردند سپاسگذاری کنم. اميدوارم هواداران عزيز قدر زحمات آنان را گرامی بدارند. آنها همگی دل شير دارند.

***

مدير برنامه‌های قطبی:
به اين نتيجه رسيده بود که رفتن‌اش به سود پرسپوليس است

افشين قطبی استعفا داد و صبح امروز ايران را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته پس از اعلام نظر خود به مسوولان باشگاه پرسپوليس مبنی بر ترک اين تيم استعفايش را نوشت و ساعت ۴ و ۳۰ دقيقه صبح امروز (چهارشنبه)‌ تهران را به مقصد دوبی ترک کرد.

مهدی حاج‌باقر مدير برنامه‌های قطبی با تاييد اين خبر در اين باره به ايسنا گفت: ‌قطبی از مدت‌ها پيش فکر اين مساله را می‌کرد و در آ‌خر به اين نتيجه رسيد که نمی‌تواند در پرسپوليس مثمرثمر باشد و شايد ترک اين تيم به سود پرسپوليس شود. لذا پس از بررسی نهايی و جمع‌بندی‌های پايانی‌اش استعفايش را نوشت و مسوولان باشگاه پرسپوليس را روز گذشته در جريان اين مساله قرار داد.

وی افزود: پرسپوليس با بازيکنانی که دارد و امکاناتی که هيات مديره‌ی اين تيم برايش محيا ساخته بدون شک می‌تواند در رقابتهای ليگ برتر و همچنين ليگ قهرمانان آسيا قهرمان شود. اما او به اين نتيجه رسيده بود که ممکن است حضورش به ضرر پرسپوليس تمام شود. افشين قطبی امروز در ساعت ۴ و ۳۰ دقيقه تهران را به مقصد دبی ترک کرد و بعيد می‌دانم که ديگر به تهران بازگردد.

وی گفت:‌ افشين با باشگاه پرسپوليس قرارداد دو ساله داشت و ۷۰ درصد از مبلغ سال اول خود را نيز دريافت کرده است اما با وجود اين مساله می‌بايست توافقاتی در زمينه اتمام قراردادش بين او و مسوولان باشگاه پرسپوليس صورت گيرد.

حاج‌باقر در پايان خاطرنشان کرد: قطبی هنگام رفتن گفت ديگر برای فوتبال به ايران باز نمی‌گردم و فقط ممکن است برای انجام امور اداری و يا ديدار مردم به ايران سفر کنم. ضمن اين که او به دليل متلاشی نشدن شرايط روحی بازيکنان روز گذشته در تمرينات با آنها خداحافظی نکرد و بازيکنان را متوجه اين مساله نساخت.

***

مصطفوی:
منتظر بازگشت "قطبی"‌ هستيم
او بر خلاف قراردادش با پرسپوليس رفتار کرد
مذاکره‌ای با لوکا نداشته‌ايم؛ پيروانی تيم را هدايت می‌کند

مدير عامل باشگاه پرسپوليس گفت:‌ به قطبی فرصت داديم که تا ۴۸ ساعت ‌آينده پاسخ آخرش را به ما بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، داريوش مصطفوی پس از جلسه هيات مديره با بازيکنان اين تيم گفت:‌ از دوشنبه تا به حال ۸ جلسه با قطبی صحبت کرده‌ايم اما، نتوانستيم او را قانع کنيم. شب گذشته هم از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۱۱ و هم‌چنين از يک بامداد تا ۳ صبح جلسه‌ی ديگری با او داشتيم ماحصل اين جلسه اين بود که وی ۴۸ ساعت فکر کند او تصميم گرفته است از پرسپوليس برود و ما به نظر او به عنوان يک فرد احترام می‌گذاريم با اين حال من به او گفتم که ۴۸ ساعت ديگر به او زنگ می‌زنيم تا پاسخ ‌آخر را از او بگيريم. هدف هيات مديره نگه داشتن افشين قطبی است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با بازيکنان تيم داشتيم از آنها خواستيم تا با روحيه‌ی بالا نمايش خوبی در بازی با پيکان داشته باشند و اميدواريم که بازيکنان بتوانند شرايط خوبی را ايجاد کنند. مصطفوی ادامه داد: ما از دوشنبه جلسات متعددی با قطبی داشته‌ايم او از مشکلات زيادی نام می‌برد که بخشی از آ‌نها هم مالی و هم بخش ديگری هم مسائل داوری و برگزاری ليگ بود البته ما مشکلات مالی را قبول نداريم.

مصطفوی در پاسخ به اين سوال که آيا در قرارداد قطبی آ‌مده بود که او پس از استعفای ناگهانی از پرسپوليس برود؟ گفت: يکی از مفاد قرارداد اين بود که در صورتی که قطبی استعفا داشت به مسوولان فرصتی ۱۴ روزه بدهد و اگر در آن مدت ۱۴ روز مشکلاتی که به نظر سرمربی وجود داشت حل نشد، او می‌توانست استعفا بدهد و از ايران برود اما، اين که به يک باره استعفا بدهد و از باشگاه جدا شود در قرارداد نبوده و او طور ديگری برخورد کرده است.

مصطفوی با تکذيب مذاکره باشگاه با "لوکابوناچيچ" گفت:‌ قصد اضافه کردن هيچ فرد ديگری را به کادر فنی نداريم و افشين پيروانی مسووليت فنی تيم را عهده‌دار خواهد بود.

مصطفوی در پاسخ به اين سوال که آيا درست است که قطبی بخش اعظم پول قراردادش را گرفته است گفت: ‌اين درست است اما، در شان وی نيست که ما بگوييم که او بخش زيادی از قراردادش را گرفته و از ايران رفته است.

***

افشين پيروانی سرمربی موقت پرسپوليس شد
مصطفوی: نبود «قطبی» چيزی از فوتبال ما کم نمی‌کند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس پس از جلسه‌ی دوم هيات مديره با بازيکنان گفت: اگر قطبی برنگردد تا پايان نيم فصل افشين پيروانی مسووليت فنی تيم را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)؛ داريوش مصطفوی در جمع خبرنگاران گفت:‌ دوشنبه‌ی پيش "قطبی" نامه‌ای نوشت و دلايلی را برای ادامه ندادن همکاری با پرسپوليس بيان کرد اما من بايد بگويم که ۷۰ درصد از مبلغ قرارداد او پرداخت شده با اين حال هيات مديره تصميم گرفته است که با استعفای قطبی موافقت نکند بر اساس قانون فيفا قطبی بايد ۱۴ روز به هيات مديره فرصت می‌داد که مشکلات را حل کند.

وی افزود: ما به تعهدات‌مان عمل کرديم و اگر قطبی نسبت به برخی تعهدات انجام نشده گلايه دارد بايد بگويم که آن تعهدات چيزی نبود که قطعی شده باشد.

مصطفوی درباره‌ی وضعيت فنی تيم گفت: ما اميدوار به بازگشت قطبی هستم اما تا زمانی که وضعيت مشخص نشده پيروانی مسوول فنی تيم است.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا در صورت منصرف شدن قطبی از استعفايش، سرمربی جديدی انتخاب می‌کنيد يا خير؟ گفت: ‌ما شش بازی تا آخر نيم فصل داريم و تا آن زمان پيروانی سرمربی تيم است.

وی در پاسخ به ادعای مدير برنامه‌های قطبی که گفته بود، باشگاه به تعهداتش عمل نکرده است،‌گفت: من هم به صراحت می‌گويم که ما به تمامی تعهدات‌مان عمل کرديم. مدير برنامه‌های قطبی آدم کوچکی است که من بخواهم جواب او را بدهم.

مصطفوی در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به اين که "قطبی"۷۰ درصد مبلغ قراردادش را گرفته، شما از او گلايه‌ای داريد يا خير؟ گفت: قطبی مدتی مهمان ما بود و اجازه بدهيد که همه چيز به خوبی و خوشی باشد هر چند که بودن وی به فوتبال ما اضافه می‌کرد اما، نبود او هم چيزی از فوتبال ما کم نمی‌کند.





















Copyright: gooya.com 2016