چهارشنبه 29 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

آيا افشين قطبی سرنوشت بلاژويچ و ايوانکويچ را تکرار می‌کند؟ فرامرز کوشان

افشين قطبی
سرنوشت امروز پرسپوليس با مربی‌اش شباهت زيادی با سرنوشت تيم ملی‌ ايران با دو مربی کروات، آن بلاژويچ و ايوانکويچ دارد. آن ها در آغاز به خاطر اعتبار و موفقيت بين المللی‌شان مورد علاقه زياد مردم و توجه نشريات قرار گرفتند. ولی بعد از يکی دو سال، علاقه بعضی از روزنامه نگاران به آن ها تبديل به انتقادات و اعتراضاتی شد، که کمتر جنبه فنی داشتند و بيشتر از ناآگاهی‌ و يا دشمنی انتقاد کنندگان خبر می داد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنجعلی: قطبی می دانست که با شکست از پيکان اخراج می شود، ايلنا

- قطبی دوست داشت هميشه تعريفش کنند
- در پرسپوليس پروين هم مورد انتقاد قرار گرفت


تهران- خبرگزاری کار ايران
بازيکن سابق تيم پرسپوليس گفت: با يک تصميم درست از سوی هيات مديره می توان از جدايی افشين قطبی از پرسپوليس به بهترين نحو ممکن به سود اين تيم بهره برداری کرد.

محمد پنجعلی در گفت وگو با ايلنا، افزود:‌‏تيم پرسپوليس برای اينکه از اين شرايط بحرانی خارج شود نياز به يک شوک داشت که استعفای افشين قطبی می تواند يک شوک بسيار خوب وبه موقع باشد. البته مديران اين تيم در اين تصميم گيری بايد درست عمل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی ادامه داد:‌‏ استعفای قطبی هم می تواند به سود تيم پرسپوليس باشد و هم از جهاتی به ضرر اين تيم تمام شود که اين مهم به تصميم مديران باشگاه بستگی دارد.
پيشکسوت باشگاه پرسپوليس اضافه کرد: حالا که افشين قطبی خودش استعفا داده نبايد برای بازگشت مجدد او با کش و قوس ادامه پيدا کند و مديران باشگاه بايد فکر خود را روی گزينه های بهتر و مناسب تر متمرکز کنند چرا که اين مسائل در شان باشگاه پرسپوليس با ۳۰ ميليون هوادار نيست که بخواهند با فردی که ديگر تمايلی برای ماندن در پرسپوليس را و شبانه گذاشته و از باشگاه رفته استاصرار به بازگشتش داشته باشند.
پنجعلی گفت:‌‏ فردی که در تيم پرسپوليس مربی گری می کند بايد به معنی واقعی کلمه عاشق اين تيم باشد و بداند که بايد با مشکلات زيادی بجنگد نه مثل اين آقا که با کوچکترين تلنگری که به موقعيت شخصی او وارد شد به همه پرسپوليسی ها پشت کرد و در بدترين شرايط بحران ديگری را به باشگاه پرسپوليس وارد کرد که البته با شناختی که از او داشتيم اين کار او قابل پيش بينی هم بود.
وی افزود: صبح امروز برای انجام يکسری از کارها به دفتر باشگاه پرسپوليس رفتم در همين بين از مسوولان شنيدم که افشين قطبی پس از اعلام استعفايش از ايران رفته است ، اين خبر من را واقعاً‌ شوکه کرد چرا که اصلاً انتظار شنيدن چنين خبری را نداشتم.
پيشکسوت باشگاه پرسپوليس ادامه داد:‌‏در هيچ جای دنيا مربی به اين شکل از يک تيم جدا نمی شود. علی الخصوص افشين قطبی که يک مربی حرفه ای است. او بايد حرفه ای عمل می کرد و کارش را در تيم پرسپوليس ادامه می داد ولی به هر حال فکر می کنم قطبی در جدايی از پرسپوليس احساس عمل کرد.
پنجعلی اضافه کرد: تيم پرسپوليس بهترين بازيکنان ليگ را در اختيار دارد و با وجود اين پتانسيل نتوانست در طول فصل جاری نتايج قابل قبولی را کسب کند. در اين شرايط طبيعی است که کارشناسان انتقاداتی را مطرح کنند و نمی شود دائماً تعريف کرد اما قطبی دوست داشت همواره از او تعريف کنند و هنگام باخت هم از گل کمتر به او نگويند در صورتی که تيم های مثا استقلال و پرسپوليس همواره زير ذره بين هستند و هر نتيجه ايی می تواند تبعات زيادی را به عهمراه داشته باشد ، آقای قطبی فکر می کرد که تافته جدا بافته است در صورتی که در اين پرسپوليس از علی پروين آدم محبوبتر نداريم و همين پروين هم وقتی با پرسپوليس خوب نتيجه نگرفت آماج حملات مردم و رسانه ها قرار گرفت حال آنکه قطبی خود را شايد از پروين هم محبوب تر می دانست.
وی گفت: افشين قطبی می توانست در تيم پرسپوليس کارش را ادامه دهد و با دو پيروزی همه چيز عوض می شد ولی من فکر می کنم او پيش دستی کرد چراکه احتمالا متوجه شده بود که اگر در بازی روز شنبه مقابل پيکان شکست می خورد که با توجه به اينکه پرسپوليس در بحران است و دروازه بان هم ندارد احتمال آن هم زياد بود زودتر از اينکه اخراجش کنند گذاشت و رفت.





















Copyright: gooya.com 2016