سه شنبه 28 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

آيا افشين قطبی سرنوشت بلاژويچ و ايوانکويچ را تکرار می‌کند؟ فرامرز کوشان

افشين قطبی
سرنوشت امروز پرسپوليس با مربی‌اش شباهت زيادی با سرنوشت تيم ملی‌ ايران با دو مربی کروات، آن بلاژويچ و ايوانکويچ دارد. آن ها در آغاز به خاطر اعتبار و موفقيت بين المللی‌شان مورد علاقه زياد مردم و توجه نشريات قرار گرفتند. ولی بعد از يکی دو سال، علاقه بعضی از روزنامه نگاران به آن ها تبديل به انتقادات و اعتراضاتی شد، که کمتر جنبه فنی داشتند و بيشتر از ناآگاهی‌ و يا دشمنی انتقاد کنندگان خبر می داد ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حشمت مهاجرانی: تيم ايران از همه نظر از امارات برتر است، ايسنا

- حضورم در کميته‌ی فنی استقلال صحت ندارد
- فوتبال ما هنوز سنتی است

حشمت الله مهاجرانی گفت: تيم ايران در نقطه، نقطه زمين از نظر تکنيک، تاکتيک، فيزيک بدنی و خلاقيت بازيکنان برتری مطلق در برابر امارات دارد.

سرمربی اسبق تيم ملی فوتبال در بازديد از غرفه ايسنا در پانزدهمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی بازی فردای ايران و امارات گفت: تيم ايران فردا در نقطه، نقطه زمين از نظر تکنيک، تاکتيک، فيزيک بدنی و خلاقيت بازيکنان برتری مطلق دارد. تيم‌های حوزه‌ی خليج فارس هميشه تيم‌های شکست خورده در برابر ما بودند. اين تيم‌ها پول دارند اما، حسرت حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر ايرانی به دلشان مانده است. هر چند تدابيری انديشيده‌اند اما، هيچ وقت نمی‌توانند مانند تيم ايران از حمايت تماشاگران خود بهره ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ايران بتواند در همه‌ی زمينه‌ها برتری مطلق خود را نشان دهد. فکر نمی‌کنم امارات حريف قدرتمندی برای تيم ما باشد.

مهاجرانی در ادامه تاکيد کرد: اما با اين حال شرايط بازی و حوادث ورزشی غير قابل پيش‌بينی است. تيم ما با ترکيبی از پديده‌های ليگ، جوانانی که آينده‌ی روشنی دارند و بازيکنان با تجربه معجون کاملی درست کرده است و می‌تواند از هر نظر موفق باشد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا جذب بازيکن خارجی و ساير تدابير تيم امارات می‌تواند مشکلی برای تيم ما ايجاد کند، گفت: من خودم در دبی زندگی می‌کنم و شرايط آنجا را به خوبی می‌شناسم. بازيکن خارجی به اين سرعت نمی‌تواند کاری از پيش ببرد. اما، بايد توجه کنيم که تيم امارات همه‌ی تلاش خود را برای موفقيت در اين بازی به خرج خواهد داد. اين تيم می‌داند که نمی‌تواند به عنوان تيم اول و دوم از گروه خود صعود کند، به همين خاطر همه‌ی تلاش خود را به خرج می‌دهد تا تيم سوم شده و از طريق پلی‌آف صعود کند. امارات برای رسيدن به اين مهم به نتيجه‌ی بازی با ايران احتياج دارد و به همين خاطر اين بازی را بازی مرگ و حيات می‌داند.

وی در پاسخ به اين سوال که به نظر شما تيم ملی چه روشی را بايد در مقابل امارات اتخاذ کند، گفت: هر روشی که دايی و ساير مربيان اتخاذ کنند، می‌تواند کمک کند. اما، تعيين کننده‌ی مطلق نيست. در هر صورت وقتی حريف خود را بشناسيم می‌توانيم بهترين روش را انتخاب کنيم و بهترين نتيجه را بگيريم. دايی و کادرفنی ضريب هوشی بالايی دارند و می‌دانند چه کار کنند.

وی ادامه داد: تيم امارات شايد در چند دقيقه‌ی اول حمله کند اما، در طول بازی به ضد حمله نگاه می‌کند تا از نيمه‌ی زمين به زمين ما حمله کرده و نتيجه بگيرد و با فورواردهای خوبی که دارد، می‌تواند ضد حمله کند. هر چند فورواردهای تيم ما نسبت به امارات برتری مطلق دارند.

وی در رابطه با فاصله‌ی ليگ ايران و امارات به ايسنا گفت: فکر نمی‌کنم چندان اين فاصله عميق باشد. اين کشور بهترين مربيان را به خدمت گرفته، آنها دارند فوتبال علمی را به کار می‌گيرند اما، ‌فوتبال ما هنوز سنتی است. ما مدرسه‌ی فوتبال نداريم. کارهای بنيادی و علمی در فوتبال در بلندمدت جواب می‌دهد، به همين خاطر است که تيم نوجوانان و نونهالان امارات بسيار قدرتمند کار می‌کند. در آينده کشورهايی چون امارات و عربستان سعودی به تيم های خطرناکی برای فوتبال تبديل می‌شوند.

مهاجرانی درمورد نتايج ضعيف تيم ملی جوانان ايران نيز به ايسنا گفت: اين تيم نيروی انسانی کارآمدی داشت، به طوری که من چنين بنيه‌ای را در ۳۰ سال اخير نديده‌ام. اما، متاسفانه يک سری مشکلات داشت که بيشتر به مربی و کادر سرپرستی برمی‌گشت. آنها انضباط تيمی نداشتند. خط دفاع ما شايد فرد به فرد خوب عمل می‌کرد اما، ما حمله را از دفاع شروع نمی‌کرديم. بازيکن بايد بداند توپی که به طرف او می‌آيد، دشمن او نيست که آن را دفع کند. توپ او را دوست دارد و بازيکن بايد با کنترل مناسب توپ بهترين نتيجه را از توپی که در اختيارش قرار دارد، بگيرد. ما کاپيتان خوبی در زمين نداشتيم. ولی در کل نمی‌توان با دو بازی در مورد يک تيم نتيجه‌گيری کرد.

مهاجرانی درباره‌ی پيوستن او به کميته‌ی فنی استقلال گفت: تيم استقلال به خوبی در حال پيشرفت است. من با قلعه‌نويی دوست هستم ولی اين شايعه صحت ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016