چهارشنبه 4 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنگین‎ترین و گران‌ترین مدال‎های تاریخ برای المپیک لندن

مدال‎های سی‎امین دوره بازی‎های تابستانی المپیک که برای ساخت آنها از هشت تن فلز استفاده شده است، سنگین‎ترین و گران‎ترین مدال‎ها در تاریخ برگزاری این بازی‎ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، برای ساخت مدال‎های بازی‏های المپیک لندن هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریکا استخراج شد. این مدال‏ها حدود یک ماه پیش وارد لندن شدند و هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در برج لندن که محل نگهداری جواهرات سلطنتی هم هست، نگهداری می‏شوند.

وزن یک مدال طلا حدود 410 گرم است که فقط شش گرم آن را طلا تشکیل می‎دهد یعنی معادل 1.34 درصد از کل وزن مدال و بقیه از نقره (92.5 درصد) و مس تشکیل شده است. این در حالی است که افزایش بی سابقه قیمت طلا و نقره در سال‎های اخیر که قیمت این دو فلز را نسبت به المپیک 2008 پکن به دو برابر رسانده است، موجب شده که مدال‎های بازی‎های المپیک لندن به گران‌ترین مدال‏های تاریخ المپیک تبدیل شوند.

مدال‎های امسال از نظر ابعاد نیز به دلیل 85 میلیمتر قطر و 7 میلیمتر ضخامت، سنگین‎‏ترین مدال‎های تاریخ بازی‎های المپیک تابستانی هستند. وزن مدال بازی‌های المپیک پکن 200 گرم و تقریبا نصف مدال‎های المپیک لندن بود. البته این رکورد متعلق به بازی‏‎های تابستانی المپیک است. در بازی‏های المپیک زمستانی 2010 ونکور، وزن مدال‎ها 576 گرم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدال‌های المپیک 2012 لندن با نقشی از نایک، الهه پیروزی در یونان، لوگوی المپیک لندن و تصویری از رودخانه تیمز طراحی شده است. در کل اینکه کیفیت این مدال‌ها بسیار بهتر از مدال‎های بازی‎های المپیک 1948 لندن است. مدال آن بازی‎ها که بعد از جنگ جهانی برگزار شد به قدری پایین بود که به طور مرتب نیاز به پرداخت داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016