چهارشنبه 24 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعید فتحی: اگر بخواهم در بسکتبال باشم باید نشنوم، نبینم و نگویم!

سرمربی پیشین تیم ملی و پیشکسوت بسکتبال معتقد است که ورزش مقوله‌ای بی اهمیت است که اظهار نظر درباره آن نیز اهمیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از مربیان با تجربه بسکتبال ایران که این روزها دیگر نمی‌خواهد در این خانواده باشد سعید فتحی است. در حالی که اکثر ملی‌پوشان و کارشناس‌های بسکتبال او را به عنوان مربی سازنده می‌شناسند، اما او همچنان می‌خواهد بیرون بماند. دلایل سعید فتحی برای این تصمیم‌هایش نیز جالب است.

سرمربی سال‌های نه چندان دور تیم ملی ایران درباره اتفاق‌های اخیر در بسکتبال و کنار گذاشته شدن هاشمی، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اتفاق‌هایی هست که صحبت خاصی درباره آن ندارم. ورزش جایگاه بالایی ندارد که حذف انسان‌ها از آن اتفاق بزرگی باشد. به همین دلیل که این ورزش اهمیتی ندارد، دیدگاهی هم درباره آن نخواهم داشت. ورزش چرخ پنجم هم نیست و معتقدم درباره این مقوله بی اهمیت دلیلی ندارد، اظهار نظر کنیم. حالا یک نفر از این جایگاه بی اهمیت حذف شود چه اتفاقی می افتد.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که این ورزش برای ورزشکاران مهم است. آیا نباید به آن فکر کنیم؟ بیان کرد: ورزش اگر برای ورزشکاران مهم نبود که آنها ورزش نمی‌کردند. به نظر من در هر شرایطی اتفاق خاصی نمی‌افتد. هم اکنون در دیگر رشته‌های ورزش این همه تغییرات ایجاد شده چه تفاوتی کرده است؟ چند نفر صحبت می‌کنند، اما هیچ اتفاقی نمی افتد.

وی درباره حضور بچیروویچ در مهرام نیز گفت: حالا حتما برای این مساله توجیه هایی هست که هزینه مربی را باشگاه می‌دهد.

فتحی در پاسخ به این سوال که چرا نمی خواهید تجربه‌تان را در اختیار دیگران قرار دهید؟ تصریح کرد: تجربه‌ای که به درد خودم نخورده است برای دیگران نیز مفید نیست. سعی می‌کنم در مهندسی تجربه ام را افزایش دهم که برای کاری مفید باشد. در بسکتبال به من می‌گفتند سعید فتحی و بیرون می‌گویند مهندس فتحی. همین که در مهندسی کارم را انجام دهم، بهتر است.

اگر بخواهم در بسکتبال باشم باید نشنوم، نبینم و نگویم . در این شرایط آدم آزاده‌ای نیستم. برای ماندن باید لال شوم یعنی شیر بی یال و کوپال. این خواسته من نیست. بسکتبال وسوسه ماندن دارد که نمی‌خواهم در آن بمانم. هم اکنون آدم آزاده‌ای هستم که این بهتر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشکسوت بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر بازیکنان هم برای حضور شما از بسکتبال درخواست کنند چه؟ گفت: آن روزی که بازیکنان بخواهند برای من موقعیت ایجاد کنند روز مرگ من است. سعید فتحی اگر هم اکنون در یاد خیلی ها هست دلیلش این است که درون بسکتبال نمانده، اگر بودم اهمیتی نداشتم.

وقتی باشی و کار کنی کسی کارت را نمی بیند، اما زمانی که کار خوب کرده باشی و بروی، خلا نبودن بهتر و بیشتر دیده می‌شود. همه می‌گویند نیمه پر لیوان را ببینید من می گویم نیمه خالی لیوان عشق است. در مقوله‌ای که اهمیت ندارد اظهار نظر بی‌فایده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016