پنجشنبه 16 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارلوس کی‌روش: در اين ۶ ماه بايد بردن و صعود به جام جهانی را تمرين کنيم

ايسنا - کارلوس کروش پيش از تمرين صبح امروز (پنجشنبه) تيم ملی فوتبال ايران که در هوای بارانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه تعدادی از بازيکنان را به دليل مصدوميت و يا مسايل خاص ديگر در اختيار نداريم و بنابراين از ليست اوليه ۳۰ نفره‌ای که قبلا تعيين کرده بوديم، بازيکنان جديدی را دعوت کرديم و آنها هم از بازيکنان خوبی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: جلال رافخايی به دليل مصدوميت همراه ما نخواهد بود و به جای او مهرداد اولادی را دعوت کرديم که اين روزها شرايط خوبی داشته و روی فرم است. همين طور حسين ماهينی هم به همين دليل به همراه ما نيست و وحيد اسماعيل بيگی که بازيکن جوان و با کيفيتی است را دعوت کرديم.
کروش گفت: اکثريت بازيکنان ما را نفرات جوان، با انگيزه و با مستعدی تشکيل می‌دهند که کمتر از ۲۲ سال دارند و در ميان آنها از بازيکنان با تجربه هم استفاده ‌کرده‌ايم تا بتوانند تجربياتشان را در تورنمنت غرب آسيا به بازيکنان جوان منتقل کنند. بنابراين تمام اين بازيکنان شانس حضور در ترکيب اصلی تيم ملی را خواهند داشت و اين بستگی به عملکردشان در تورنمنت غرب آسيا دارد، ضمن اين که پس از اين تورنمنت صاحب تجربيات ارزشمندی هم خواهند شد.

کروش گفت: هدف از دعوت بازيکنان جوان به تيم ملی تزريق خون تازه به رگ‌های تيم بود تا بتوانيم در آينده از اين بازيکنان استفاده کنيم. نکته مهم اين است که ما شش ماه وقت داريم تا صعودمان را به جام جهانی قطعی کنيم. در اين شش ماه می‌توان تغييراتی را در تيم ملی انجام داد.

سرمربی تيم ملی با بيان اين که اگر ايران بتواند در دو بازی آينده به پيروزی برسد، صعودش به جام جهانی تا حدی قطعی کرده، گفت: دو بازی آينده ما بسيار مهم است، اگر بتوانيم آنها را با پيروزی پشت سر بگذاريم تا حدی به جام جهانی صعود کرديم.

او در پاسخ به اين سوال که چرا مهرداد اولادی و قاسم دهنوی که ۳۱ سال سن دارد را به تيم ملی دعوت کرديد و آيا بهتر نبود به جای آنها از بازيکنان جوان استفاده کنيد؟ اضافه کرد: اولادی و دهنوی هم جزو همان ليستی بودند که قبلا مشخص کرده بوديم. البته اين بازيکنان تجربه بين‌المللی زيادی نداشتند. هر چند سنشان بالاست. به هر حال در دفاع هم پژمان منتظری را به عنوان يکی از بازيکنان تجربه داريم در تمام خطوط همين موضوع جود دارد. اين بازيکنان تجربه بين‌المللی زيادی ندارند و در تيم ملی صاحب تجربه خواهند شد و ممکن است در آينده از آنها استفاده کنيم، ضمن اين که تجربه‌شان باعث می‌شود تجربه‌ای که تاکنون کسب را کرده‌اند را به جوان ها منتقل می‌کنند. الان مهرداد پولادی هم دقيقا با همين سياست به تيم ملی دعوت شد.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که چرا عليرضا حقيقی را به تيم ملی دعوت کرديد، چون او اصلا در تيم باشگاهی‌اش بازی نکرده؟ گفت: درست است، اما حقيقی يکی از مستعدترين دروازه‌بانهای فوتبال ايران است، او تنها ۲۳ سال دارد و ما بايد مسيری را برای او به وجود آوريم که کمکش کند و بتواند در تيم باشگاهی‌اش هم شرايط خوبی داشته باشد و در آينده برای تيم ملی هم مفيد باشد. حامد لک و سوشا مکانی هم جزو دروازه‌بان های جوان ما هستند که با همين هدف دعوت شده‌اند.

کی‌روش در پاسخ به اين سوال که آيا در تورنمنت غرب آسيا هدفتان قهرمانی در اين رقابت‌ها خواهد بود؟ گفت: مطمئنا ما به اين تورنمنت می رويم تا در تک تک بازی‌هايش بجنگيم و سه امتياز را کسب کنيم. تمرکز ما معطوف به يک بازی نخواهد بود و می‌خواهيم در همه مسابقات برنده باشيم. ضمن اين که بايد طريقه برنده شدن در مسابقات بين‌المللی را به بازيکنان آموزش دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016