پنجشنبه 16 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان مرحله گروهی ليگ قهرمانان فوتبال اروپا

شب پايانی از مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا پيگيری شد و سه تيم يوونتوس – سلتيک و گالاتاسرای ترکيه نيز به جمع تيم های صعود کرده به مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان اروپا راه يافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در گروه E بازيها و در سرمای سوزان اوکراين دو تيم يوونتوس و شاختار به مصاف هم رفتند که تيم ايتاليايی با گل به خودی کوچر به سه امتياز بازی رسيد و به عنوان تيم نخست به مرحله بعد صعود کرد و شاختار دوم شد. چلسی نيز در لندن عقده گشايی کرد و با نتيجه ۶ بر ۱ نوردياسلند دانمارک را برد. در اين ديدار تورس دو گل- اسکار- خوان ماتا – گری کاهيل و داويد لوئيز برای چلسی گل زدند. اين بازی با اين نتيجه پرگل‌ترين ديدار تاريخ ليگ قهرمانان شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه F نيز تيم های بايرن و والنسيا با پيروزی بر حريفانشان راهی مرحله بعد شدند . بايرن مونيخ با برد پرگل ۴ بر ۱ توانست باته بوريسف را شکست دهد. گومز ۲ گل – مولر و آلابا برای باواريايی ها گل زدند. والنسيا هم در فرانسه با يک گل برابر ليل به پيروزی رسيد و به مرحله بعد راه يافت.

در گروه G سلتيک با پيروزی دو بر يک برابر اسپارتاک جواز صعود به جمع ۱۶ تيم برتر اروپا را بدست آورد و بارسلونا برابر بنفيکا در خانه با تساوی بدون گل متوقف شد. مهمترين اتفاق اين بازی مصدوميت ليونل مسی بود. او در دقيقه ۸۷ مجبور به ترک زمين شد تا نتواند در اين بازی رکورد ۸۵ گل گرد مولر در يک فصل را جا به جا کند.

در نهايت در گروه H بازی ها منچستريونايتد با ترکيبی از بازيکنان اصلی و ذخيره خود برابر کلوژ با يگ گل باخت اما تيم رومانيايی به دليل تفاضل گل کمتر در مقايسه با گالاتاسرای از صعود به مرحله بعد باز ماند. گالاتاسرای ترکيه نيز موفق شد در خانه براگا با حساب ۲ بر ۱ پيروز شود و همراه منچستريونايتد راهی مرحله بعد شد.

نتايج کامل

گروه E
شاختار ۰ - يوونتوس ۱
چلسی ۶ – نوردياسلند ۱

گروه F
بايرن مونيخ ۴ – باته بوريسوف ۱
ليل ۰ – والنسيا ۱

گروه G
بارسلونا ۰ – بنفيکا ۰
سلتيک ۲ – اسپارتاک ۱

گروه H
براگا ۱ – گالاتاسرای ۲
منچستريونايتد ۰ – کلوژ ۱

در پايان مرحله گروهی تيم های يوونتوس- شاختار-والنسيا- بايرن مونيخ- بارسلونا – سلتيک – منچستريونايتد - گالاتاسرای - پاری سن ژرمن – پورتو – شالکه – آرسنال- مالاگا- ميلان – دورتموند و رئال مادريد توانستند جواز حضور در مرحله يک هشتم نهايی را کسب کنند.

قرعه کشی مرحله يک هشتم نهايی ليگ قهرمانان اروپا عصر جمعه برگزار خواهد شد.

فينال پنجاه و هشتم ليگ قهرمانان اروپا ۲۵ می ۲۰۱۳ در ورزشگاه ويمبلی لندن برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016