سه شنبه 21 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تيموريان: رؤيايم حضور دوباره در جام‌ جهانی است

خبرگزاری فارس: هافبک ملی‌پوش الخريطيات قطر گفت: رويايم حضور برای دومين بار در جام جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آندرانيک تيموريان ملی‌پوش فصل گذشته استقلال و فصل جاری الخريطيات قطر با يکی از رسانه‌های قطری مصاحبه متفاوتی را انجام داده است که متن آن در زير می‌آيد:

*با تجربه حضور در ليگ انگليس چطور شد به ليگ قطر آمدی؟
در اينکه در قطر بازی کنم هيچ ترديدی به خود راه ندادم. قبل از من دوستان ديگری از ايران به خصوص حسين کعبی در السد و خلعتبری و فرهاد مجيدی در الغرافه و هادی عقيلی در العربی بازی کرده‌اند. بازيکنان ديگری هم از کشورهای ديگر در قطر بازی کرده‌اند. می‌دانم که سطح ليگ قطر خوب است.

*چرا علی کريمی را فراموش کردی که در الغرافه بازی می‌کرد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر عکس. فراموش نکردم. او قبل از من در قطر بازی کرده است و الان يکی از بهترين بازيکنان ليگ ايران است. او از دوستان نزديک من است و خيلی دوست داشتم که نظرش را بدانم.

*قبل از امضای قرارداد با الخريطيات چه پيشنهادهايی داشتی؟
تعداد زيادی پيشنهاد داشتم که مهمترين‌ آنها از النصر امارات بود. سال گذشته هم پيشنهادهای ديگری نيز بود از جمله از باشگاه الجيش ولی من با استقلال ايران قرارداد داشتم.

*چرا پيشنهاد الخريطيات را قبول کردی؟
اين کار برای من يک چالش جدی بود. با مدير برنامه‌هايم زياد صحبت کردم. تأکيد می‌کنم که مسئولان باشگاه همه امکانات را برای تيم فراهم کردند و ما شايستگی اين را داريم که در جايگاهی بهتر از نهمی در جدول باشيم. ما فقط شانس نداريم.

*آيا از عملکرد خودت راضی هستی؟
به گفته خيلی از تحليلگران در اين کشور الخريطيات يکی از تيم‌های خوب اين ليگ است اما نتايج مناسب نيست. فکر می‌کنم تاکنون عملکرد خوبی ارائه کرده‌ام و از خودم راضی هستم، هر چند که می‌توانيم سطح بهتری از خود به نمايش بگذاريم. ما الان فقط پيروزی کم داريم.

*فرق ميان تجربه‌ای که در انگليس داشتی با قطر چيست؟
پيشنهاد می‌کنم برای احساس کردن اين فرق به انگليس سفر کنيم و يک مسابقه را از نزديک ببينيم.

*می‌خواهم احساس شخصی تو را زمانی که در زمين هستی بدانم.
بر اساس تجربه ای که دارم بايد بگويم که هر بازيکنی که در ليگ برتر انگليس بازی کند، به درد گردن دچار خواهد شد.

*برای چه؟
برای اينکه بازيکن ناچار است در کمتر از پنج دقيقه با تغيير جهت توپ به چپ و راست، حداقل ۵ بار جهت خود را عوض کند. برای همين الان به درد گردن دچار شده‌ام. اين نشان دهنده سرعت عملکرد است. برای همين بهترين بازيکنان دنيا در ليگ انگليس بازی می‌کنند.

*چرا به کار خود در ليگ انگليس ادامه ندادی و به ايران برگشتی؟
ابتدا برای اينکه مجوز کار خود در بولتون را به دست آورم (ابتدای سال ۲۰۰۶) مشکلات بزرگی داشتم. اما پس از انتقالم به باشگاه فولام از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به طور قرضی به بارنزلی رفتم و نتوانستم به دليل مصدوميت تيم ملی ايران را آنطور که بايد همراهی کنم. برای همين نتوانستم در ليگ برتر انگليس کارم را ادامه بدهم.

*تصور کن فصل آينده از يکی از باشگاههای انگليس و يکی از باشگاه‌های ايران پيشنهاد داشته باشی و فرصت تمديد قرارداد هم با الخريطيات داشته باشی، کدام را انتخاب می‌کنی؟
چون بايد تصور کنم، تصميم گرفتن به طور مشخص سخت است چون همه تمرکزم در فصل کنونی روی الخريطيات است و نمی‌دانم بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.

*ترجيح می دهی که با الخريطيات ادامه بدهی يا بار ديگر به اروپا بروی؟
سوال سختی است و نمی‌توانم الان به آن جواب بدهم.

*نظر کی‌روش درباره انتقالت به ليگ قطر چيست؟
قطعاً کی‌روش (عملکرد) مرا در ليگ قطر با تيم الخريطيات دنبال می‌کند. فکر نمی‌کنم او با چشم بسته مرا به تيم ملی دعوت کند. به هر حال او معتقد است که حضور من در ليگ قطر کم و بيش به تيم ملی کمک می‌کند و هر کس نظرش خلاف اين است در حقيقت ليگ قطر را کم اهميت می‌پندارد. اينجا بايد تاکيد کنم که بين بازی کردن در باشگاه با بازی کردن در تيم ملی تفاوت دارد.

*پيش بينی‌ات از چهار تيم اول اين فصل قطر؟
السد، الريان، لخويا و الجيش

*پس الخريطيات برای چه هدفی مبارزه می‌کند؟
اميدوارم ششم جدول بشود.

*پيش بينی‌ات از ليگ قهرمانان آسيا؟
اميدوارم که تيم تراکتور صعود کند. چون در اين تيم بازی کردم. همينطور برای تيم الجيش هم آرزوی موفقيت ميکنم.

*نظرت درباره گروه چهارم که استقلال هم در آن است چيست؟
اين گروه خيلی پيچيده و سخت است. نمی‌توانم بگويم که کدام تيم شايسته صعود است. شايد هر يک از تيم‌های اين گروه بتوانند به ديدار فينال برسند. همه اين چهار تيم می‌توانند به اين هدف برسند.

*فرق اين تيم‌ها در چيست؟ هوادارانشان يا بازيکنان ذخيره خوب يا آمادگی بدنی و يا پيروزی‌هايشان در زمين خودی؟
فکر می‌کنم عامل شانس در اين گروه موثر باشد. چون سطح اين چهار تيم به هم نزديک است و احتمال می‌دهم پيروزی‌ها با اختلاف يک گل باشد.

*نظرت در مورد ديدار ايران و ازبکستان چيست؟
ازبک‌ها در صدد به دست آوردن مساوی مقابل ما بودند و اميدشان پيروزی در دو بازی باقی مانده بود ولی در يک ضد حمله پيروز شدند.

*شانس کره و قطر را در کنار ايران و ازبک‌ها را چقدر می‌بينی؟
ازبکستان الان در صدر است. کره هنوز يک بازی کمتر دارد و فکر می‌کنم فرصتشان برای صعود مستقيم بيشتر باشد. اميدوارم ايران هم تيم دوم باشد.

*نظرت درباره بازی ايران مقابل قطر چيست؟
خيلی سخت است. چون ما در هوايی گرم با رطوبت نسبتا بالا بازی خواهيم کرد. ايران به اين هوا عادت ندارد. اما چاره ای جز پيروزی نداريم. چون بازنده از کورس خارج خواهد شد.

*چه رويايی داری؟
دوست دارم برای دومين بار در جام جهانی بازی کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016