سه شنبه 21 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمازی، دستيار کی‌روش: کی‌روش می‌خواست از بالا عملکرد بازيکنان را ببيند، بحرين و لبنان با تيم اصلی آمده‌اند

ايسنا ـ مربی تيم ملی فوتبال ايران با بيان اينکه هنوز مشخص نيست کی‌روش در بازی‌های بعدی غرب آسيا روی نيمکت بنشيند يا خير گفت: از عملکرد ملی‌پوشان مقابل عربستان راضی هستيم اما بازی سختی مقابل بحرين داريم چون آن‌ها با تيم اصلی‌شان به اين بازی‌ها آمده‌اند.

اميد نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت تيم ملی فوتبال ايران در تورنمنت غرب آسيا، اظهار کرد: تيم ملی شرايط خوبی دارد و بازيکنان با انگيزه خوبی تمرين می‌کنند. خوشحاليم که پس از بازی با عربستان اکنون هيچ بازيکن آسيب‌ديده‌ای در تيم نداريم. بازيکنان با انجام اولين مسابقه در اين تورنمنت، آماده ديدارهای بعدی می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با ابراز رضايت از عملکرد ملی‌پوشان در مصاف با عربستان، گفت: واقعيت اين است که بازيکنان در تهران تنها دو روز در اختيار ما بودند. بعد از سفر به کويت و پيش از مسابقه هم تنها توانستيم يک جلسه تمرينی سبک را برگزار کنيم که با اين تفاسير کار خاصی نمی‌شد انجام داد. خوشبختانه خود بازيکنان در زمين به مرور توانستند روند بهتری پيدا کرده و حتی در نيمه دوم عملکردشان خيلی بهتر از نيمه نخست شد. آنها هرچيزی بلد بودند را انجام داده اما در عين حال نويد تيمی هماهنگ‌تر را برای بازی‌های آينده دادند.

نمازی با بيان اينکه کادر فنی از عربستان شناخت کامل داشت و اين تيم از وجود سه تا چهار بازيکن اصلی خود بهره می‌برد، درباره مسابقه بعدی تيم ايران که برابر بحرين خواهد بود نيز به ايسنا گفت: بحرين با تيم اصلی خود به اين مسابقات آمده و حريف بسيار سختی است؛ هرچند ما اطمينان داريم بازيکنان ايران عملکرد خوبی در اين بازی خواهند داشت و با انگيزه بالايی مقابل حريف ظاهر می‌شوند.

وی درباره وضعيت لبنان يکی ديگر از تيم‌های حاضر در اين رقابت‌ها که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با ايران هم‌گروه است نيز گفت: لبنان هم تمام بازيکنان اصلی‌اش را به اين مسابقه‌ها آورده است. اين تيم و بعضی تيم‌های ديگر را آناليز کرده‌ايم. چون لبنان در گروه ما قرار ندارد فعلا روی آن‌ها متمرکز نشده‌ايم اما نسبتا از اوضاع و احوالشان آگاه هستيم.

دستيار کارلوس کی‌روش در واکنش به اينکه چرا کی‌روش روی نيمکت تيم ملی ننشست و آيا در بازی‌های بعدی هم شما به عنوان نفر اول کادر فنی روی نيمکت می‌نيشينيد گفت: همه ما جزو يک کادر هستيم و کار را با هم انجام می‌دهيم. کارلوس کی‌روش نفر اول کادر فنی تيم ايران است اما او چون می‌خواست عملکرد بازيکنان را از بالا نظاره‌گر باشد روی نيمکت ننشست اما اين به اين معنا نيست که هدايت تيم ملی را بر عهده نداشته باشد.

نمازی خاطرنشان کرد: من به اين قضيه نه نگاه منفی دارم و نه مثبت. ما کارمان را انجام می‌دهيم. کارلوس هدايت تيم ملی را بر عهده داشته و من هم به عنوان يکی از مربيان کادر فنی کمک می‌کنم و همچون برخی مقاطع گذشته کنار خط با بازيکنان صحبت کرده و سعی می‌کنم دستورات تاکتيکی را به آن‌ها منتقل کنم؛ چيزی که در قبل هم بود و در ترجمه صحبت‌های کی‌روش کمک می‌کردم. فعلا تصميم همين است و اينکه در بازی‌های بعدی هم کی‌روش روی نيمکت ننشيند بستگی به تصميم او دارد.

مربی تيم ملی افزود: در طول اين روزها مسئوليت تمرين به عهده مربيان تيم بوده و کی‌روش روی کار همه ما نظارت دارد و تصميم‌گيرنده اصلی خود اوست.

وی در پاسخ به اين سوال که حضور در تورنمنت غرب آسيا برای بازيکنان جوان تيم ايران چقدر مفيد بوده و آيا می‌توان نتيجه گرفت در آينده از آن‌ها در ترکيب اصلی تيم ملی استفاده خواهيد کرد؟ به ايسنا گفت: قطعا حضور در ترکيب تيم ملی و بازی در چنين تورنمنت بين‌المللی به تجربيات ملی‌پوشان جوان ما اضافه می‌کند. ما يک سری جوان‌های فهميده داريم که در ليگ خوب کار می‌کنند اما تجربه بين‌المللی‌شان خيلی زياد نيست. اکنون با حضور در اين مسابقه‌ها و افزايش تجربه خارجی‌شان می‌توانند با اعتماد به نفس بيشتری در مسابقه‌های ليگ هم حاضر شوند و همين رويه باعث می‌شود عملکرد بهتری در تيم‌های باشگاهی‌شان داشته و در نتيجه اعتماد کادر فنی تيم ملی را بيشتر به خودشان جلب کنند. نتيجه نهايی اين فرآيند نزديک شدن اين بازيکنان به ترکيب اصلی تيم ملی ايران است.شرايط فعلی رقابت را ميان ملی‌پوشان زياد می‌کند و هرچه رقابت بيشتر شود بازيکنان آماده‌تر و باکيفيت‌تری در تيم ملی خواهيم داشت.

نمازی گفت: با تشخيص کادر فنی جوان‌های قابلی به تيم ملی دعوت شدند هرچند بازيکنان جوان ديگری هم بودند که می‌توانستند در تيم ما حضور يابند اما بايد ليست مشخصی را برای حضور در اين تورنمنت اعلام می‌کرديم. فرصت ۶ ماهه پيش رو تا انجام سه مسابقه پايانی و حساس تيم ملی در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ ، فرصت خوبی برای بازيکنان مستعد و با کيفيت فوتبال ماست که خودشان را به کادر فنی بيش از پيش نشان دهند وکادر فنی هم تلاش می‌کند با بهره‌گيری از تمام ظرفيت‌های فوتبال ايران تيم خوبی را تا خرداد ماه ۹۲ بسازد.

دستيار کی‌روش درباره شرايط تيم ملی در کويت نيز خاطرنشان کرد:‌ اينجا همه چيز خوب است و ميزبانان کويتی بازی‌ها هتل مناسبی را در اختيار تيم ايران قرار داده و مهمان‌نواز هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016