پنجشنبه 5 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: فلسفه من و گل‌محمدی مثل هم است، مجيدی خيلی انگيزه دارد

خبرگزاری فارس: سرمربی تيم فوتبال استقلال گفت: فلسفه من و گل‌محمدی مثل هم است.

به گزارش خبرگزاری فارس، امير قلعه‌نويی در نشست خبری پيش از بازی استقلال ـ پرسپوليس که روز جمعه ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، اظهار داشت: بازی فردا بازی‌ای است که حساسيت‌های خاص خودش را دارد. حتی دو ـ سه هفته قبل هم در مورد دربی سوال می‌کردند و درست است که در جدول ۳ امتياز دارد اما حساسيت آن بالاست. در وهله اول دوست دارم همه از بازی لذت ببرند. من اعتقاد دارم بازی‌های استقلال ـ پرسپوليس به جدول ربطی ندارد. هر تيمی آرامش داشته باشد می‌تواند برنده بازی باشد و ما خوشحاليم که بازيکنان بزرگی داريم که تجربه لازم را دارند. جايگاه پرسپوليس در جدول پايين است ولی ما صدر جدول هستيم. در عين حال، اين بازی ربطی به جايگاه دو تيم در جدول ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما در صدر جدول حضور داريم و اميدواريم که هم جايگاه را حفظ کنيم و هم به برتری برسيم. آنها نقاط قوت و ضعفی دارند. چند بازی را آناليز کرديم و فکر می کنم هر تيمی ميانه زمين را کنترل کند به اهدافش می رسد. خوشبختانه با آمدن جباری خط هافبک ما خوب شده و اين از نقاط قوت ماست و از همه مهمتر اين است که تيم خوبی شديم و طبيعتا نقاط ضعفی هم داريم.

قلعه نويی در پاسخ به اين سؤال که محروم و مصدوم داريد،گفت: دو روز است فکر می کنم چطور چند نفر را از فهرست حذف کنم و حتی برای فهرست ۱۸ نفره مشکل دارم.

وی درپاسخ به اين سؤال که مجيدی چند دقيقه بازی می کند، گفت: بارها گفتم او سرمايه استقلال است و وقتی ايشان آمد از او تست هايی گرفتيم که هنوز به شرايط صد در صد نرسيده است و بايد ببينيم بازی چگونه می شود. هنگامی که به انزلی رفته بوديم ۴ جلسه تمرين کرده بود و با جديت تمرين می کند و دوست دارد که بازی کند.

خبرنگاری پرسيد با اين شرايط که برای رحمتی اتفاق افتاده روحيه او برای دربی خراب نمی شود که قلعه نويی پاسخ داد: او تصميمی گرفته که ما اطلاع نداشتيم و بهتر بود که او با من و کی‌روش صحبت می کرد اما نبايد آن قدر جار و جنجال شود که مدام در جلسات مختلف نسبت به ما موضع گيری شود. مسائل ملی در جای خود و مسائل باشگاه ها در جای خود است. بايد طوری رفتار کنيم که منافع باشگاه و تيم ملی در راستای هم باشد.

سرمربی استقلال در خصوص اينکه اين دربی نسبت به بازی های گذشته حساس تر شده است و احتمال اينکه دو تيم محتاط بازی کنند، عنوان کرد: جا دارد که يک تبريک به جامعه فوتبال بگويم چون گل محمدی دو سه سال است که به فوتبال ما در سطح اول معرفی شده و بچه محل ما هم هست. با شناختی که از حريف دارم شاهد بازی زيبايی می شويم. هر جا می روم می خواهم هجومی بازی کنيم اما بايد بر اساس زمين های چمن ورزشگاه بازی کنيم. در بازی گذشته وقتی شرايط زمين را ديديم متاسف شديم و اگر در آن بازی خوب بازی نکرديم به خاطر قدرت تاکتيکی ملوان بود ولی من قبول ندارم که اين بازی هجومی نيست و دو تيم محتاط هستند. زمين آزادی کيفيت لازم را دارد .

وی در خصوص قضاوت قهرمانی در دربی گفت: او داور بزرگی است و تجارب زيادی کسب کرده و مثل من قلعه نويی ايرادات زيادی هم دارد. او دو سال است چاشنی مديريت را به کارش اضافه کرده و من خودم به ايشان کمک می کنم که فردا قضاوت خوبی داشته باشد و اميدوارم همه کمک کنند تا شاهد قضاوتی خوب باشيم.

سرمربی آبی پوشان در ارتباط با صحبت های گل محمدی که گفته ما می‌خواهيم گل نخوريم گفت: فلسفه همين است. همه جای دنيا دنبال اين هستند که ساختار دفاعی شان به شکلی باشد که گل نخورند و برای ۵۰ متر رو به جلو برنامه ريزی کنند. در بازی با ملوان طوری بازی کرديم که اگر موسوی دقت می کرد می برديم. من تفکر گل نخوردن محمدی را ستايش می کنم که ديد خوبی دارد و گل نخوردن داستان های خاص خودش را دارد و آنها بستگی به تفکر مربی دارد. همين که تيم گل نخورد مربی با آرامش تيم را رهبری می کند و هافبک ها هم راحت تر بازی می کنند. گل محمدی حرف منطقی زده و ما هم همين تفکر را داريم. اول گل نخوريم و بعد گل بزنيم.

سرمربی تيم استقلال در پاسخ به اين سؤال که آيا در دقايق ابتدايی بازی برای گل نخوردن به زمين می رويد و يا کاملا هجومی به ميدان می رويد، اظهار داشت: فوتبال يکسری مسائل بيرون دارد و واقعيت آن است که در زمان بازی اتفاق می افتد. قشنگی فوتبال به اين است که چيزی قابل پيش بينی نيست. سه سيستم داريم که برای هر کدام برنامه داريم ولی همه آنهايی که من را می شناسند می دانند که افکارم هجومی است ولی برای همان برنامه ها هم برنامه هايی داريم و در تمرينات کار کرديم و جلسات تئوری گذاشتيم. بايد بر اساس دقايق بازی جلو رويم و افکار خود را پياده کنيم.

وی در پاسخ به اين سؤال که چه شده که تفکرات قلعه نويی به اين شکل شده است و چرا مثل گذشته برگ برنده ای مثل ميثم بائو رو نمی کند، گفت: من سوال شما را متوجه نشدم. اولا که ما به وحدت تاکتيکی رسيديم و همه چهره های تيم ما شناخته شده هستند وقتی تيم من خوب بازی می کند و با تمامی بازيکنان نتيجه گرفته ايم چرا بايد چهره ای را رو کنم؟ چه کسی را بايد رو کنم؟!

وی تاکيد کرد: فوتبال روی قدرت تاکتيکی تيم ها می چرخد. تيم های بزرگ دنيا ۴۸ ساعت زودتر ترکيب تيم ها را روی سايت می گذارند ولی تيمی مثل بارسلونا قدرت تاکتيکی حريفان را می داند و به حريف ديکته می کند. اينکه چهره رو کنم که مجيدی يا جباری بازی کنند به درد فوتبال نمی خورد. بعضی وقتها ديده ام مربی به جای ۱۱ نفر ۱۲ نفر را برای گرم کردن به زمين می فرستد. اين ها منسوخ شده و همه می دانند که مثلاً جباری چه خصوصياتی دارد. يک تيم بايد اين قدر قدرت داشته باشد که مقابل حريفان به برتری برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016