سه شنبه 29 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين ۹۰ سال تحت تاثير اشک‌های مهدوی‌کيا، گل‌محمدی هم رفت!

• آخرين برنامه نود در شرايطی دوشنبه شب روی آنتن رفت که بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران و باشگاه هامبورگ آلمان در طول صحبت هايش بارها اشک در چشمانش حدقه زد و بالاخره در بخش پايانی حرف هايش بغضش ترکيد و اشک ريخت.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرين برنامه سال ۹۱ عادل فردوسی پور با برنامه مشابه ای که در پايان سال ۹۰ روی آنتن برد تفاوت های زيادی داشت. در برنامه سال گذشته حضور سه هنرپيشه و طنزپرداز سينما و تلويزيون شرايط را به گونه ای پيش برد که يک برنامه شاد و مفرح تقديم بينندگان شد اما در برنامه دوشنبه شب اشک های مهدی مهدوی کيا همه مخاطبان را تحت تاثير قرار داد. در اين بين يحيی گل محمدی هم تحت تاثير اشک هايی که کاپيتان پيشين تيم ملی فوتبال ايران ريخت روی خط تلفنی آمد و برای اينکه ثابت کند تاثيری در خداحافظی مهدوی کيا نداشته است، از سمتش استعفا کرد.

مهدوی کيا که در طول حضورش در برنامه همان متانت و ادب هميشگی را داشت، در بخش هايی که راجع به خداحافظی اش صحبت می کرد اشک در چشمانش جمع می شد و زمانی که در بخش پايانی مجددا خواست پيرامون جدايی اش حرف بزند رويش را از دوربين برگرداند و اشک هايش سرازير شد. اين صحنه عادل فردوسی پور را هم تحت تاثيرقرار داد و گفت: اگر يکبار ديگر گريه کنی من هم گريه می کنم. بعد باهم می نشينيم و خيلی شيک گريه می کنيم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدوی کيا در مورد اتفاقاتی که پيرامونش رخ داد گفت: من ابتدای فصل با اينکه ۳۵ سال سن داشتم اما پابه پای بازيکنان ديگر در تمرينات بدنسازی شرکت کردم و نيم فصل اول را به خوبی پشت سرگذاشتم. اما نيم فصل دوم و در ديدار برابر ملوان به خاطر يک سرماخوردگی ساده از ترکيب تيم کنار گذاشته شدم. با اين حال شکايتی نداشتم. در حالی که هيچ کجای دنيا با يک سرماخوردگی بازيکنی را از ترکيب کنار نمی گذارند.

وی افزود: با اين اتفاق تمام زحماتی که کشيده بودم برباد رفت. ضمن اينکه در خيلی از بازيها پنج دقيقه و هفت دقيقه بازی کردم و حتی يک بازی ۴۵ دقيقه پشت دروازه گرم کردم اما از من استفاده نشد. با اين حال اينها هيچکدام دليل اصلی خداحافظی من نبود. هر فردی وقتی ناراحت می شود نقطه ای از بدنش درد می گيرد، برخی ها قلب شان، برخی ها سرشان و برخی ها معده شان. مثلا رضا عنايتی در تيم ملی معده اش درد می گرفت. من هم کمر درد می گرفتم.

بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران خاطرنشان کرد: بااين حال وقتی پرسپوليس برابر ذوب آهن به پيروزی رسيد يکی از خوشحال ترين روزهای زندگی من بود. آنقدر خوشحال بودم که فکر می کنم فقط چند بار در طول فوتبالم چنين شادی از خودم نشان داده بودم.

وی در مورد اتفاقی که پيرامون اعلام خداحافظی اش افتاد گفت: نزديک ورزشگاه درفشی فر بودم که ادموند بزيک زنگ زد و احساس کردم می خواهد چيزی بگويد که رويش نمی شود. بالاخره گفت که من در فهرست ۱۸ نفره بازی با مس کرمان نيستم اگر ممکن است شب به هتل بروم تا با کادر فنی صحبت کنم. من هم گفتم نزديک ورزشگاه هستم. می آيم همين ورزشگاه صحبت می کنيم شايد نرسيدم بيايم هتل. با گل محمدی رفتيم جلسه که خودش هم از اين موضوع خيلی ناراحت بود. گفت تو از نظر فنی نمی توانی به ما کمک کنی و دوست دارم در بعد ديگری به ما کمک کنی.

مهدوی کيا افزود: من با مربيان بزرگی چون تاپ مولر و پاگلزدورف و .. کار کرده بودم و آنها به خودشان اجازه نمی دادند در مورد مسائل فنی با من صحبت کنند. از نظر بدنی هم ديدم مشکلی ندارم. در اين بين سه راه وجود داشت. اول اينکه بلند شوم و با عصبانيت بيايم بيرون و بروم مصاحبه کنم و حاشيه درست کنم. دوم اينکه بگويم من با باشگاه قرارداد دارم و در تمرينات شرکت می کنم.( در اين بخش فردوسی پور از مهدوی کيا خواست مبلغ قراردادش را اعلام کند که وی گفت من قرارداد سفيد امضا کرده ام اما اين فصل فقط ۲۰۰ ميليون تومان از باشگاه گرفته ام) و سوم اينکه در کمال آرامش خداحافظی کنم و مشکلی ايجاد نکنم. من راه سوم را انتخاب کردم و شب وقتی رفتم هتل و در جلسه فنی شرکت کرده بازيکنان طور ديگری به من نگاه می کردند.

بازيکن پيشين تيم ملی فوتبال ايران ادامه داد: البته به ذهنم رسيد که بروم به تدارکات تيم بگويم دو عصا برايم تهيه کند تا زير بغلم بزنم و بگويم به خاطر مشکل کمرم ديگر نمی توانم فوتبال بازی کنم. اما اين راه را هم انتخاب نکردم و خداحافظی ام را اعلام کردم و از اين به بعد هم با تمام وجود در خدمت پرسپوليس هستم و در تمرينات شرکت می کنم. آرزويم اين است که پرسپوليس به فينال جام حذفی راه پيدا کند و چند دقيقه بازی کنم و جام قهرمانی را بالای سرببرم.

مهدی مهدوی کيا در بخش پايانی صحبت هايش و پس از اينکه اشک ريخت گفت: از هيچکس دلگير نيستم. برای مربيگری هم به آلمان می روم و کارم را در آنجا ادامه می دهم. آنجا مردمانش اگر هم از تو خوششان نمی آيد توی رويت نگاه می کنند و حرف شان را می زنند. برای يحيی گل محمدی هم آرزوی موفقيت می کنم و اميدوارم دوست خوبم بتواند در پرسپوليس موفق باشد و قهرمان جام حذفی شود.

پس از صحبت های مهدوی کيا که در پايان آن با عادل فردوسی پور روبوسی کرد و عوامل نود برايش دست زدند، يحيی گل محمدی روی خط آمد و گفت: به اتفاق برخی اقوام برنامه شما را می ديديم و وقتی مهدی اشک ريخت همه به من نگاه می کردند. من از اين موضوع بسيار ناراحت هستم و برای اينکه ثابت کنم رفاقتم با مهدوی کيا چقدر است تصميم گرفتم از سرمربيگری پرسپوليس استعفا کنم. مطمئن باشيد تصميمم را گرفته ام و اين کار را خواهم کرد. من مهدی را مثل برادرم دوست دارم و نمی خواستم اشک هايش را ببينم.

البته عادل فردوسی پور از اين تصميم گل محمدی به عنوان يک تصميم احساسی نام برد که سرمربی پرسپوليس آن را رد کرد. محمد رويانيان هم که در مدينه بسر می برد از آنجا پيغام داد که هم مهدی و هم يحيی در کنار پرسپوليس خواهند ماند.

در نظرسنجی برنامه نود هم که به عملکرد اين برنامه در سال ۹۱ اختصاص داشت ۹۱ درصد از شرکت کنندگان به عملکرد اين برنامه رای مثبت دادند و فقط پنج درصد از عملکرد برنامه عادل فردوسی پور ناراضی بودند که تهيه کننده اين برنامه ابراز اميدواری کرد سال آينده بتوانند به گونه ای عمل کنند که ميزان اين پنج درصد کمتر هم شود.

اتفاقات باشگاه داماش و رقابت های ليگ دسته اول بخش های ديگر برنامه بودند. مهدوی کيا هم مجددا روی خط آمد و تاکيد کرد که هواداران نباشند چرا که او و گل محمدی با يکديگر در تمرينات شرکت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016