چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منصور برزگر: فدراسيون کشتی محمد بنا را برگرداند

• برای کرسی گرفتن برنامه ريزی، هزينه و لابی قدرتمند نياز است. متاسفانه مسئولان ارشد ورزش ما فکر می کنند پست های آسيايی و جهانی هم مثل پست های داخلی به راحتی قابل تقسيم هستند.


ايلنا ـ پيشکسوت کشتی کشور از فدراسيون کشتی خواست محمد بنا را به راس تيم ملی کشتی فرنگی برگرداند.

منصور برزگر در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به عملکرد تيم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی آسيا، گفت: به نظرم نتايجی که در اين مسابقات به دست آمد اتفاق بزرگی نبود و از قبل قابل پيش بينی بود. رسول خادم در ترکيب تيم خود جوانگرايی کرده و توان اصلی خود را صرف سرمايه گذاری و ميدان دادن به جوانان کرده و به نظرم اصلا اين بد نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: اين برای اولين بار نيست که کشتی آزاد ما در مسابقات قهرمانی آسيا عنوان قهرمانی را کسب نمی‌کند و اين نايب قهرمانی چندان مهم نيست و لطمه‌ای به حيثيت کشتی ايران نخواهد زد چرا که ما هر زمان اراده کنيم می توانيم علاوه بر قهرمانی آسيا، قهرمانی جهان هم شويم.

اين پيشکسوت کشتی در رابطه با عملکرد تيم ملی کشتی فرنگی هم گفت: متاسفانه اين بخش هنوز در بلاتکليفی به سر می‌برد و نتوانسته خود را با شرايط موجود تطبيق دهد. مطمئنا با شرايط کنونی ما نمی توانيم مثل سال‌های گذشته در اين حوزه موفق باشيم و فدراسيون کشتی بهتر است به هر نحوی زمينه بازگشت محمدبنا به تيم ملی کشتی فرنگی را فراهم آورد.

وی يکی از بزرگترين مشکلات کشتی کشور را در شرايط کنونی بلاتکليفی فدراسيون آن دانست و گفت: وقتی يک فدراسيون بودجه مشخصی ندارد و مسئولان ارشد ورزش کشور انتظار دارند با همان بودجه ۴ سال قبل اين فدراسيون موفقيت های گذشته را کسب کنند طبيعی است که اين اتفاق نخواهد افتاد. من فکر می کنم وزارت ورزش بايد بودجه فدراسيون ها را بر اساس قيمت روز دلار بسنجد و در اختيار آنها قرار دهد.

برزگر در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا ناکامی فدراسيون کشتی ايران در انتخابات کنفدراسيون کشتی آسيا توجيه قابل قبولی دارد، گفت: اتفاقا توجيه بسيار خوب آن اين است که روابط بين الملل ما در هيچ يک از بخش های ورزش فعال نيستند و گويا وظايف خود را نمی‌دانند. کشوری مثل قطر که وسعتش به اندازه يک شهر بزرگ ما هم نيست اکنون می خواهد ميزبان جام جهانی فوتبال و حتی المپيک باشد اما کشور ايران با اين همه امکانات و توان بزرگ و کوچک از گرفتن يک کرسی بين المللی در آسيا هم ناکام است.

وی افزود: ‌برای کرسی گرفتن برنامه ريزی، هزينه و لابی قدرتمند نياز است. متاسفانه مسئولان ارشد ورزش ما فکر می کنند پست های آسيايی و جهانی هم مثل پست های داخلی به هر شکلی قابل تقسيم هستند و هر طور که بخواهند می‌توانند در مورد آن تصميم بگيرند.

ورزش روز دنيا برای پست‌های بين‌المللی خود برنامه ريزی دارد و آنها برای اين پست‌ها لياقت افراد را می‌سنجند و تصميم می‌گيرند.

مديرفنی سابق تيم ملی کشتی آزاد تصريح کرد: ما در تمام دوران بعد از انقلاب تنها مصطفی هاشمی طبا را به عنوان يک عضو کميته بين المللی المپيک داشتيم که خودمان او را کنار گذاشتيم و ديگر هم نتوانستيم جايگزينی برای او پيدا کنيم.

وی در پايان در رابطه با بلاتکليفی اين روزهای ورزش کشور گفت: اين سوالی است که مسئولان بايد پاسخگوی آن باشند. مطمئنا در اين زمينه من هر چه بگويم اثری نخواهد داشت و اين بلاتکليفی رفع نخواهد شد اما مطمئن باشيد که استمرار اين شرايط در آينده به ضرر ما خواهد بود و دود آن در المپيک به چشم ما خواهد رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016