شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کفاشيان: من و فردوسی‌‌پور بی‌جنبه نيستيم، به تکه‌های او عادت دارم

فارس ـ رئيس فدراسيون فوتبال گفت: هم من و هم فردوسی‌پور کارمان را بلد هستيم و هيچ کدام هم بی‌جنبه نيستيم.

علی کفاشيان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره نکات مختلفی از جمله مواردی که درباره عذرخواهی فدراسيون ايران از عربستانی‌ها عنوان شده، همچنين تبانی در ليگ دسته اول و محروميت هادی عقيلی صحبت کرد که در زير می‌خوانيد:

فارس: برخی سايت‌های عربی مدعی شدند شما در تماسی با رئيس فدراسيون عربستان داشته‌ايد از اين کشور بابت حضور در ايران و ميزبانی کشورمان عذرخواهی کرده‌ايد آيا اين موضوع صحت دارد؟
به هيچ عنوان عذرخواهی‌ انجام ندادم زيرا اتفاق خيلی مهمی رخ نداده است که فدراسيون ايران بخواهد از کسی بابت آن عذرخواهی کند. يک صحبت دوستانه با رئيس فدراسيون عربستان داشتم که در مورد مباحث کاری و فوتبالی صحبت کرديم. من يک پيشنهاد نيز به رئيس فدراسيون عربستان دادم.

فارس: چه پيشنهادی؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشنهاد دادم تا مسائل فوتبالی ايران و عربستان اعم از ملی و باشگاهی که بين اين دو کشور به وجود می‌آيد از حد فدراسيون‌های خودمان خارج نشود و سعی نکنيم آنها را به مراتب بالاتر بکشانيم. صحبت اين بود که بتوانيم مشکلات را به صورت دوستانه با يکديگر حل کنيم.

فارس: اخيرا کنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه‌ای خطاب به باشگاه استقلال موارد پرتاب نارنجک در ديدار مقابل الهلال را بازخواست کرده و خواهان توضيح اين باشگاه شده. واکنش شما به پرتاب نارنجک در اين ديدارها چيست؟
پرتاب نارنجک در هيچ کشوری آن هم در مسابقه فوتبال امری پسنديده و درستی نيست. اين موضوع حالا می‌خواهد در ايران و يا هر کشور خارجی ديگر باشد ما به شدت اين موضوع را محکوم می‌کنيم و فرقی هم نمی‌کند که باشگاه استقلال و يا پرسپوليس باشد. بايد تلاش کنيم تا پرتاب نارنجک در ورزشگاه‌ها را در مجموع از بين ببريم چرا که اين کار باعث می‌شود به فوتبال ملی ما ضربه وارد شود.

فارس: هادی عقيلی نيز اخيرا به ايران سفر کرده و درباره حکم محروميتش به مدت يک سال اعتراض داشته و توضيحاتی هم داده است آيا حکم او تغيير خواهد کرد؟
هنوز تصميم گذشته پابرجاست. عقيلی بايد درخواست خود را به کميته انضباطی بدهد. قصد نداريم هيچ بازيکنی را اذيت کنيم اما وقتی پای منافع تيم ملی در ميان است همه در برابر آن بايد قانونمدار باشند. هادی عقيلی نيز بايد اين را بهتر از همه بداند البته ما اين موضوع را پيگيری می‌کنيم و نياز تيم ملی را هم در نظر خواهيم گرفت و در رای خودمان اثر خواهيم داد. عقيلی يکی از بازيکنان خوب تيم ملی است اما قانون برای همه يکسان است. هر کسی که غفلت بکند آن را پيگيری می‌کنيم.

فارس: در مورد تبانی در ليگ دسته اول هم صحبت می‌کنيد؟ نايب رئيس فدراسيون فوتبال از محرز شدن اين تبانی خبر داده است چه اقداماتی در اين زمينه صورت گرفته است؟
در حال حاضر در بحث ليگ دسته اول مدارک و مستندات را جمع‌آوری می‌کنيم و نتايجی هم تاکنون برايمان ثابت شده است اما رای را بايد کميته انضباطی صادر کند. هيچ فرقی هم نمی‌کند فردی که رای عليه او صادر می‌شود چه کسی باشد. می‌خواهد مربی هر تيمی که باشد بايد اگر خلاف کرده باشد در برابر قانون پاسخگو باشد.

فارس: قصد داريد چه برخوردی با آنها انجام دهيد؟
به شدت بحث اين تبانی را پيگيری می‌کنيم و نمی‌گذاريم به هيچ تيمی ضربه‌ای وارد شود ما به دنبال فوتبال پاک هستيم و نبايد نتايج در فوتبال با چند ميليون جابجايی تغيير کند. برخورد لازم را انجام می‌دهيم و حق را به حق‌دار خواهيم رساند.

فارس: اخيرا در برنامه ۹۰ حاضر شديد. نظرتان درباره عادل فردوسی‌پور چيست؟
اين برنامه يکی از برنامه‌های پر بيننده تلويزيونی است و اندازه چندين برنامه تلويزيونی بيننده دارد. من هم به تيکه‌ها و برخوردهای فردوسی‌پور عادت دارم. اين مسائل در جامعه فوتبال ما هم وجود دارد. همه هم با ادبيات عادل آشنا هستند.

فارس: از اين مسائل ناراحت نشديد؟ آيا بار ديگر هم در اين برنامه شرکت می‌کنيد؟
من ناراحت نشده‌ام، اگر بار ديگر از من بخواهند که به برنامه ۹۰ بروم چنين کاری را انجام خواهم داد. اينگونه نيست که حرف‌های فردوسی‌پور را در تصميمات فوتبالی خود دخيل کنيم و آنها را اثرگذار بدانيم البته پيشنهاد و نظر هميشه خوب است به شرط آنکه سازنده باشد. اينطور نيست که بخواهيم هرآنچه که در برنامه ۹۰ مورد استفاده قرار می‌گيرد ما در فدراسيون عملی کنيم.

فارس: برنامه ۹۰ را چگونه ارزيابی می‌کنيد؟
فوتبال ايران به برنامه ۹۰ نياز دارد اين برنامه جايگاه خود را هم پيدا کرده است. هم من کارم را بلدم و هم فردوسی‌پور. هيچ کدام هم آدم‌های بی‌جنبه‌ای نيستيم که بخواهيم از اين مسائل ناراحت شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016