یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موانع واگذاری باشگاه پرسپوليس برطرف شد

ايسنا ـ معاون سازمان خصوصی سازی از برطرف شدن مشکل واگذاری باشگاه پرسپوليس خبر داد و گفت: اين باشگاه به زودی در بازار فرابورس پذيرش می شود.

ابوالقاسم شمس جامخانه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه واگذاری استقلال و پرسپوليس در ليست واگذاری های امسال سازمان خصوصی سازی قرار دارد، گفت:مشکلات مربوط به حسابرسی و صورتحساب مجمع باشگاه پرسپوليس برطرف شد و بعد از امضای وزير اقتصاد اقدامات بعدی واگذاری آنها انجام می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: يکی از مشکلات واگذاری اين دو باشگاه صورت جلسه مجامع و حسابرسی صورت‌های مالی آنها بود که با برگزاری جلسات مختلف اين مشکلات برطرف و جمع بندی نهايی حاصل شد.

معاون سازمان خصوصی سازی با بيان اينکه باشگاه پرسپوليس برای واگذاری آماده تر از باشگاه استقلال است،عنوان کرد: باشگاه پرسپوليس بعد از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها در فرابورس پذيرش شده و اقدامات عرضه سهام آن انجام می شود.

شمس يادآور شد: در سال گذشته اقدامات واگذاری سهام استقلال و پرسپوليس انجام و تلاش شد تا سهام يکی از باشگاه‌ها تا پايان سال در فرابورس عرضه شود که اين کار انجام نشد ولی در سال جاری واگذاری اين دو باشگاه با جديت پيگيری می شود.

به گزارش ايسنا، در حالی زمان واگذاری دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپوليس نامشخص است که طبق وعده مسئولان قرار بود تا حداقل سهام يکی از اين دو باشگاه ورزشی قبل از پايان سال۹۱ در فرابورس عرضه شود که اين وعده نيز مانند سال‌های گذشته محقق نشد و واگذاری استقلال و پرسپوليس در خوان آخر واگذاری گير کرد.

بر اين اساس عرضه نشدن سهام استقلال و پرسپوليس قبل از پايان سال ۹۱ نشان داد که با وجود واگذاری ۲باشگاه ورزشی به اين دو باشگاه و خارج شدن آنها از ساختار زياندهی، موانعی پيش روی اين دو باشگاه قرار دارد به طوری که حسابرس قانونی بايد صورت‌های مالی اين دو باشگاه را حسابرسی کرده و صورتجلسه مجامع اين دو باشگاه اصلاح شود که به گفته معاون سازمان خصوصی سازی اين اقدامات در سال جاری انجام شده است.

به اين ترتيب و در شرايطی که تمام اقدامات واگذاری باشگاه پرسپوليس انجام شده و مشکلات حسابرسی آن نيز برطرف شده است بايد منتظر اعلام زمان عرضه ۵ تا ۱۰ درصد از سهام باشگاه پرسپوليس در فرابورس و کشف قيمت آن از سوی مسئولان بود اين در حالی است که وضعيت واگذاری سهام استقلال نشان می دهد که واگذاری سهام اين باشگاه پيشرفتی نداشته و مديران آن توجهی به موضوع واگذاری آن نداشته وجلسه‌ای در خصوص واگذاری آن برگزار نکرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016