دوشنبه 13 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش در امتحان بزرگ قطر، آخرين کورسوی اميد ايران

ايلنا ـ تيم ملی فوتبال کشورمان در حساس‌ترين ديدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل سه‌شنبه شب به مصاف قطر می‌رود.

تيم ملی فوتبال کشورمان در حساس‌ترين ديدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل سه‌شنبه شب به مصاف قطر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، تيم ملی فوتبال کشورمان با هدايت کارلوس کی‌روش تحت تاثير نتايج پرنوسان خود در جريان مسابقات مقدماتی جام جهانی برزيل در شرايطی سه شنبه شب بايد به مصاف ملی‌پوشان قطر برود که شکست و پيروزی در اين ديدار تا حدود زيادی تکليفش را برای آينده روشن خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملی‌پوشان ايران که حالا به همراه قطر با ۷ امتياز در جايگاه سوم و چهارم گروه A اين رقابت‌ها قرار دارند به اين ديدار به حکم بازی سرنوشت نگاه می‌کنند و اميدوارند با کسب ۳ امتياز آن با خيالی آسوده پا به ميدان پلی‌آف بگذارند و حتی اميدوار به صعود مستقيم هم باقی بمانند.

شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از برگزاری يک اردوی چند روزه در دوبی حالا از هر نظر خود را آماده حضور در اين ديدار کرده‌اند. آنها که اين ديدار را تنها کورسوی اميدشان برای صعود به جام جهانی می‌دانند حالا برای شکست قطر هم قسم شده‌اند و می‌خواهند اميد را همچنان در اردوگاه فوتبال ايران برای يک صعود تاريخی زنده نگه دارند.

غيبت سيد مهدی رحمتی، هادی عقيلی و مهمتر از آنها علی کريمی در ديدار با قطر طی يکی، دو ماه اخير حواشی بسياری برای تيم ملی ايجاد کرده اما حالا و بعد از اصرار کی‌روش برای دعوت نکردن اين بازيکنان، همه ارکان فوتبال از کادرفنی، مسئولان، هواداران و خود بازيکنان با اين قضيه کنار آمده‌اند و در ديدار با قطر می‌خواهند با آنچه که در اختيار دارند شانس خود برای پيروزی را امتحان کنند.

شايد ايران با همه افتی که فوتبالش در همه اين سال‌ها کرده از نگاه اغلب کارشناسان همچنان اين توان را دارد که قطر را در زمين خودش شکست بدهد اما نتايج ضعيف اخير تيم ملی در مقابل تيم‌هايی نظير لبنان، ازبکستان و حتی عمان شرايط را به گونه‌ای رقم زده که حالا قطری ها هم خود را محق برای پيروزی مقابل ايران می‌دانند.

نکته حائز توجه اين ديدار هم امتحان سخت کارلوس کی‌روش در آن است. بی شک پيروزی بر قطر در اين ديدار می‌تواند خط بطلانی باشد بر همه ناکامی‌های اين مربی بزرگ با فوتبال ايران و البته شکست هم می‌تواند حکم وداع اين مربی با فوتبال ايران را دو هفته قبل از پايان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی امضا کند.

با همه اين‌ها دو تيم قطر و ايران سه شنبه شب و از ساعت ۲۰:۴۵ دقيقه در مرکز شهر دوحه به مصاف هم می‌روند و بايد ديد کداميک می‌توانند شانس خود برای صعود به جام جهانی را حفظ کنند و کداميک با اين رقابت‌ها وداعی تلخ خواهد داشت.

ديگر ديدار اين گروه را نيز لبنان و کره جنوبی ساعت ۲۲ سه شنبه برگزار خواهند کرد.

در جدول اين گروه ازبکستان با ۱۱ امتياز صدر نشين است، کره جنوبی با ۱۰ امتياز در رده دوم قرار دارد و ايران و قطر نيز با ۷ امتياز در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

در گروه B رقابت های مقدماتی جام جهانی نيز سه شنبه شب ژاپن با استراليا ديدار می‌کند و عمان نيز به مصاف عراق می‌رود.

در جدول رده بندی اين گروه نيز ژاپن با ۱۳ امتياز در صدر است، اردن با ۷ امتياز در رده دو ايستاده و استراليا، عمان و عرا نيز به ترتيب با ۶،۶ و ۵امتياز در رده های بعدی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016