شنبه 18 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عزيزی: بايد مستقيم صعود کنيم، شانسی در پلی‌آف نداريم

• درست است که منتقد فدراسيون بوده‌ام اما وقتی بحث تيم ملی است قضيه خيلی فرق می‌کند چون برد تيم ملی آرزوی همه ماست و هر کسی آرزويی جز اين داشته باشد ايرانی نيست.

ايلنا ـ مهاجم سابق تيم ملی فوتبال کشورمان تاکيد دارد که همچنان منتقد جدی فدراسيون بوده و هست.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حماسه‌ساز ملبورن که به همراه تيم ملی در قطر حضور يافته بود، تاکيد دارد که ملی‌پوشان کشورمان بايد در همين مرحله کار صعود را يکسره کنند چراکه ما چنانچه به پلی‌آف برسيم شانسی برای صعود نخواهيم داشت.

وی همچنين معتقد است وقتی پای منافع ملی و پرچم ايران در ميان باشد هر کاری از دستش بر بيايد انجام خواهد داد تا تيم ملی ايران موفق باشد.

گفت‌وگوی خداداد عزيزی با خبرنگار ايلنا را در ادامه می خوانيد:

تيم ملی قطر را در دوحه شکست داد و حالا بايد به مصاف لبنان برويم. بازی با لبنان را چطور ارزيابی می‌کنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقابل لبنان مشکلی نبايد داشته باشيم. انشا الله لبنان را می‌بريم و با تفاضل گل هم می‌بريم تا روز آخر اگر نياز داشتيم و کار به تفاضل گل کشيد به ما کمک کند. اگر مثل بازی با قطر با فکر و حوصله و تدبير برابر لبنان کار کنيم راحت می‌بريم چون خط هافبک و دفاع تيم ملی با حوصله کار کرد و کاملا حرفه‌ای عمل کردند. هرچند قطری‌ها هم چيزی برای گفتن نداشتند و بچه‌های ما به خوبی يکديگر را پوشش دادند و با حوصله کار کردند و به گل رسيدند.

حضور شما و باقری در دوحه چقدر روی کار ملی‌پوشان و کسب پيروزی تاثير داشت؟
درست است که منتقد فدراسيون بوده‌ام اما وقتی بحث تيم ملی است قضيه خيلی فرق می‌کند چون برد تيم ملی آرزوی همه ماست و هر کسی آرزويی جز اين داشته باشد ايرانی نيست.

چه حسی داشتيد وقتی کنار ملی‌پوشان بوديد؟
کنار بچه‌های تيم ملی که بودم يکسری مسائل برای خودم تداعی شد و اميدوارم حضور ما به ملی‌پوشان ايران کمک کرده باشد به هر حال فدراسيون فوتبال دعوت کرد و ما هم رفتيم چون وقتی بحث تيم ملی است دوست داريم کمک کنيم تا تيم موفق شود.

برد قطر حاصل کار گروهی بود. موافق هستيد؟
بله، تلاش ملی‌پوشان در آن گرما بود که دويدند و نتيجه گرفتند وگرنه ما که در جايگاه VIP و زير کولر گازی نشسته بوديم. اين برد حاصل تلاش بچه‌های تيم ملی بود و ما هم هيچ‌وقت از کمک به تيم ملی دريغ نکرده‌ايم و نمی‌کنيم. اميدوارم با اين حضور واقعا به تيم ملی کمک کرده باشيم.

اگر فدراسيون بخواهد برای بازی با کره‌ هم کنار تيم ملی خواهی بود؟
اگر دعوت کنند چراکه نه؛ ما گرفتاری‌ها و کارهای خود را داريم اما برای موفقيت تيم ملی می‌رويم. من منتقد تيم ملی بودم و هستم و مطمئنم اگر کفاشيان و نبی به انتقادات من فکر کنند و تدبير کنند متوجه می‌شوند همه حرف‌های من فنی و فوتبالی است و غرض‌ورزی نداشته‌ام. می‌دانم خيلی‌ها در فوتبال ما روی غرض‌ورزی و مسائل شخصی حرف می‌زنند و انتقاد می‌کنند اما کفاشيان و نبی می‌دانند انتقادات من مغرضانه نيست چون دنبال چيزی در فوتبال نيستم و به هر چيزی که بخواهم در اين فوتبال رسيده ام.

بارها تاکيد کرده‌ايد به همين دليل مغضوب هستی؟
بله، به همين دليل انتقادات است که مورد غضب هم هستم اما من نظرم را می‌گويم و اگر نياز باشد باز هم می‌گويم. به هر حال کنار تيم ملی بودم و به گفته کفاشيان که می‌گفت بيا و به ما روحيه بده همين که بگوييم و بخنديم به بچه‌ها روحيه می‌دهيم و اگر دعوت کنند حتما باز هم می‌رويم چون بحث منافع ملی و اقتدار و عزت پرچم ايران و فوتبال کشورم است.

تيم ملی برای صعود به جام‌جهانی چقدر شانس صعود دارد؟
اگر لبنان را ببريم که انشا الله می‌بريم شانس ما با ازبکستان و کره جنوبی مساوی می‌شود. هرچند آنها يک امتياز از ما بيشتر دارند اما ما لبنان را ببريم آنها با هم بازی دارند و حداقل دوم می‌شويم يا شايد از هر دو تيم جلو می‌افتيم چون اگر لبنان را ببريم و آنها مساوی کنند ما تيم اول گروه می‌شويم و بازی آخر ما با کره جنوبی در سئول سرنوشت‌ساز می‌شود.

چه پيشنهادی برای کادر فنی تيم ملی داريد؟
ما در اين ديدار اگر با فکر و حوصله بای کنيم و مثل بازی با قطر بازی دفاعی خوبی را انجام دهيم می‌توانيم از کره جنوبی امتياز بگيريم. بچه‌های ما مقابل قطر همدلی بسيار بالا و خوبی داشتند و اميدوارم همدلی بچه‌ها در اين دو بازی هم ادامه داشته باشد. ما هميشه در شرايط سخت خوب نتيجه می‌گيريم و اميدوارم مقابل کره‌جنوبی که روز سخت مااست هم خوب نتيجه بگيريم چون اگر مستقيم به جام جهانی نرويم و کار ما به پلی‌آف بکشد شانسی برای صعود نداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016