دوشنبه 20 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لبنان مقدمه‌ای برای جشن ۷۵ ميليونی

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا فردا سه‌شنبه درحالی پيگيری می‌شود که تيم‌های کره‌جنوبی، ايران، استراليا و عراق از امتياز ميزبانی برای نزديک شدن به جام جهانی سود خواهند برد. ضمن اينکه تيم‌های ازبکستان و اردن هم به فکر شگفتی‌سازی در زمين حريفان قدرتمند خود برای رسيدن به جام بيستم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا فردا سه‌شنبه با برگزاری ۴ ديدار در شرق و غرب قاره کهن پيگيری می‌شود که ۶ تيم برای افزايش شانس خود جهت صعود به اين تورنمنت مهم فوتبال تلاش می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گروه A تيم‌‎های کره‌جنوبی و ازبکستان در سئول برگزار کننده يکی از ديدارهای حساس هفته نهم هستند زيرا برنده اين بازی به يک قدمی جام جهانی می‌رسد و حتی اين شانس را دارد در صورت ناکامی ايران برابر لبنان، جشن صعود به برزيل را برپا کند. تساوی در اين بازی هم به سود ايران است زيرا در صورت برتری خانگی مقابل لبنان، به صدر جدول صعود خواهد کرد.

در اين بازی کره‌ای‌ها برای جبران ناکامی در زمين لبنان، کنار زدن يکی از رقبای اصلی خود و نزديک شدن به برزيل، تنها به پيروزی فکر می‌کنند زيرا می‌دانند در هفته پايانی کار به مراتب سخت‌تری برابر ايران دارند، به همين دليل می‌خواهند کار را در زمين خود تمام کنند. اما ازبکستانی‌ها که در هفته پايانی برابر تيم حذف شده قطر کار آسانی دارند و اطمينان بسياری به پيروزی در آن بازی دارند، چشم به کسب امتياز در سئول دوخته‌اند، امتيازی که شانس آنها را برای نخستين صعود به جام جهانی افزايش می‌دهد.

در ديگر بازی اين گروه تيم ملی ايران در ورزشگاه آزادی ميزبان تيم حذف شده لبنان است. سفيدپوشان ايران از دو جهت به اين بازی نگاه می‌کنند، ابتدا گرفتن انتقام شکست دور رفت و دوم پيروزی برای نزديک شدن به جام جهانی. مردان کی‌روش اگر در اين بازی پيروز شوند و نبرد سئول برنده داشته باشد به رده دوم می‌رسند اما اگر آن بازی با تساوی تمام شود، هفته نهم را با صدر‌نشينی به پايان می‌رسانند. قطعا پيروزی پرگل برابر لبنان مقدمه‌ای خواهد بود برای صعود به جام جهانی و جشن ۷۵ ميليون ايرانی برای صعود مجدد تيم ملی فوتبال ايران به جام جهانی بعد از ۸ سال.

البته تساوی و يا شکست برابر تيم لبنان که برای دفاع از حيثيتش به ميدان می‌آيد، شانس صعود مستقيم تيم ملی را به حداقل می‌رساند و مردان ايرانی بايد برای رسيدن به جام جهانی راه سخت پلی‌آف را در پيش گيرند، مگر اتفاقات خاصی رخ دهد و قطر در زمين ازبکستان نتيجه بگيرد و ايران در زمين کره‌جنوبی به پيروزی دست يابد، اتفاقاتی که از نظر فوتبالی رخ دادن آن بسيار سخت خواهد بود.

برنامه و جدول رده‌بندی گروه‌ A مرحله نهايی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا به شرح زير است:

گروه A:
* کره‌جنوبی - ازبکستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه جام جهانی سئول
* ايران - لبنان، ساعت ۲۰، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده‌بندی گروه A

استراليا پس از اينکه در دقيقه ۱+۹۰ بازی با ژاپن پيروزی را با تساوی عوض و در نهايت با توجه به پيروزی عمان برابر عراق به رده سوم گروه B سقوط کرد، بايد در خانه برابر اردن پيروز شود تا شانس خود را برای صعود مستقيم به جام جهانی مجددا بدست آورد. مردان سرزمين کانگوروها که دو بازی آينده خود را در خانه برگزار می‌کنند، برای اينکه کارشان به پلی‌آف نکشد بايد ۶ امتياز در اين ديدارها بدست آوردند، به همين دليل ديدار روز سه‌شنبه برايشان بسيار حائز اهميت است.

در سوی ديگر ميدان هم اردن حضور دارد که به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استراليا در رده چهارم گروه ايستاده است، تيمی که تنها باخت‌‎ها استراليا و ژاپن در اين گروه را به آنها تحميل کرده است. اين تيم هم برای اينکه شانس صعود مستقيم به جام جهانی و يا حضور در بازی پلی‌آف را از دست ندهند، بايد در استراليا امتياز بگيرند تا با پيروزی در بازی آخر برابر عمان شگفتی بزرگی را در فوتبال آسيا رقم بزنند.

ديگر بازی گروه هم عراق در زمين بی‌طرف قطر ميزبان ژاپنی است که هفته پيش به جام جهانی صعود کرده است. اين آخرين فرصت عراقی‌ها برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل است زيرا از دست دادن امتياز در اين مسابقه زمينه‌ساز وداع عراقی‌ها با جام جهانی بيستم برزيل را فراهم می‌کند.

برنامه و جدول رده‌بندی گروه‌ B مرحله نهايی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا به شرح زير است:

گروه B:
* استراليا - اردن، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه دوکلندز ملبورن
* عراق - ژاپن، ساعت ۱۹، ورزشگاه العربی دوحه

جدول رده‌بندی گروه B


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016