سه شنبه 21 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزی پرگل ايران برابر لبنان، ايران يک گام تا جام‌ جهانی

مهر ـ تيم ملی فوتبال ايران که با پيروزی برابر قطر اميدوار شده بود بتواند به طور مستقيم راهی جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل شود، در ديدار نهم مرحله مقدماتی خود برابر لبنان جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و با کسب يک پيروزی پرگل به صعود مستقيم اميدوارتر شد. حالا تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی و حتی تساوی برابر کره‌جنوبی می‌تواند صعودش را قطعی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ديدار تيم های ملی فوتبال ايران و لبنان در هفته نهم از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل از ساعت ۲۰ روز سه شنبه به قضاوت ماساکی توما از ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که در پايان شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند با نتيجه ۴ بر صفر حريف خود را شکست دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار تيم ملی با ترکيب رحمان احمدی، پژمان منتظری، سيد جلال حسينی، خسرو حيدری، هاشم بيک‌زاده(۸۰ احسان حاجی صفی)، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، رضا قوچان‌نژاد، مجتبی جباری(۷۰ غلامرضا رضايی)، مسعود شجاعی(۶۹ محسن مسلمان) و محمدرضا خلعتبری به ميدان رفت.

ملی پوشان ايران از همان دقايق ابتدايی حملات زيادی را روی دروازه لبنان طراحی کردند اما چيدمان تدافعی حريف اين اجازه را به خط حمله ايران نداد تا به گل برسد. در ۱۵ دقيقه ابتدايی اين بازی شاگردان کارلوس کی روش تيم برتر ميدان بودند و روی نفوذهای خسرو حيدری از جناح راست حريف را تحت فشار قرار دادند و دو موقعيت را توسط رضا قوچان نژاد روی دروازه حريف ايجاد کردند اما در رسيدن به گل ناکام ماندند. بعد از اين حملات لبنانی ها کمی از لاک دفاعی خارج شدند و بازی را به ميانه زمين کشاندند اما بازيکنان ايران با دوندگی زياد سعی در کنترل بازی داشتند.

در دقايق ميانی نيمه اول لبنانی ها قصد داشتند با به زمين انداخت خود در روند هجومی بازيکنان تيم ملی ايران خلل ايجاد کنند که اين امر موجب اعتراض تماشاگران ايران شد. با اين حال حملات تيم ملی بدون آنکه زهر زيادی داشته باشد ادامه داشت و تکيه تگاه حملات نيز جناح راست بود. در دقيقه ۲۴ پاس روبر جلوی محمدرضا خلعتبری در آستانه ورود به دروازه از مقابل پای قوچان نژاد به بيرون رفت. دو دقيقه بعد مسعود شجاعی درون محطوه جريمه می توانست دروازه لبنان را باز کند اما تعلل او اين فرصت را از ايران گرفت.

در دقيقه ۳۳ اين ديدار همکاری خوب مجتبی جباری و خسرو حيدری ايران را صاحب يک موقعيت ايده ال کرد اما حيدری در حالی که می توانست به سمت دروازه ضربه بزند قصد ارسال پاس عرضی داشت که دروازه بان لبنان درازکش توپ را مهار کرد. دو دقيقه بعد محمدرضا خلعتبری درون محوطه جريمه موقعيت خوبی را ايجاد کرد که دروازه بان حريف اين موقعيت را هم از ايران گرفت. اما در دقيقه ۳۹ خلعتبری با نفوذ درون محوطه جريمه لبنان و جا گذاشتن چند بازيکن اين تيم دروازه حريف را باز کرد.

ملی پوشان ايران دقايق باقيمانده نيمه اول را هم مثل دقايق قبلی هجومی دنبال کردند و در فاصله يک دقيقه تا پايان نيمه اول پس از ارسال دو ضربه کرنر جواد نکونام موفق شد پاس ارسالی خسرو حيدری از جناح راست را با ضربه سر به گل دوم ايران تبديل کند.

با شروع نيمه دوم و در شرايطی که لبنانی ها هنوز خودشان را در زمين پيدا نکرده بودند رضا قوچان نژاد روی يک حرکت انفرادی و زيبا گل سوم را در دقيقه ۴۷ وارد دروازه حريف کرد. بعد از اين گل اما ملی پوشان ايران کمی اشباع شدند و با رمق کمتری به سمت دروازه حريف حرکت می کردند. اين روند تا دقيقه ۷۰ ادامه داشت که انجام دو تعويض از سوی کی روش و به ميدان آمدن محسن مسلمان و غلامرضا رضايی جان تازه ای به تيم ملی دميده شد و حملات ايران دوباره شروع شد اما رمق نيمه اول را نداشت. با اين حال در دقيقه ۸۰ نکونام می توانست با ضربه سر گل چهارم را به ثمر برساند که ضربه او از کنار دروازه به بيرون رفت.

کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران در دقيقه ۸۶ از تجربه بالايش استفاده کرد و با ضربه ای آرام و با بغل پا از پشت محوطه جريمه گل چهارم ايران را وارد دروازه لبنان کرد تا تماشاگران دقايق پايانی را هم در ورزشگاه بمانند. هر چند که برخی تماشاگران در ۱۰ دقيقه پايانی از ورزشگاه خارج شده بودند.

در دقايق پايانی تيم ملی ايران دوباره روی دروازه لبنان خيمه زد و می توانست بر تعداد گل هايش اضافه کند اما زدن چهار گل و دوندگی بيش از اندازه بازيکنان را خسته کرده بود و به همين خاطر در دقايق پايانی سعی در حفظ نتيجه بازی داشتند. تيم ملی ايران با اين پيروزی ۱۳ امتيازی شد و بعد از کره که ۱۴ امتيازی است با ۱۳ امتياز در رده دوم قرار گرفت. اين تيم در آخرين ديدار بايد روز ۲۸ خرداد در کره جنوبی به مصاف اين تيم برود و در صورتيکه برابر اين تيم به پيروزی برسد صعودش قطعی خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016