دوشنبه 3 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صعود اسپانيا و اروگوئه به نيمه نهايی جام کنفدراسيون‌ها

ايسنا ـ تيم‌های اسپانيا و اروگوئه با برتری بر حريفان خود به عنوان تيم‌های اول و دوم راهی مرحله نيمه نهايی جام کنفدراسيون‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملی اسپانيا در ديداری زيبا با ارئه يک بازی برتر موفق شد با سه گل نيجريه را شکست دهد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله نيمه نهايی جام کنفدراسيون‌ها شود. در اين ديدار "ماتادورها" بازی را هجومی آغاز کردند و خيلی زود به گل برتری خود دست يافتند.

حرکت زيبای "داويد آلبا" از سمت چپ با جا گذاشتن چندين بازيکن نيجريه ای همراه بود که در ادامه مدافع چپ آماده اين روزهای اسپانيا در موقعيت تک به تک گل اول بازی را در دقيقه ۳ به ثمر برساند. اسپانيا که در اين ديدار مهاجمان اصلی خود را روی نيمکت می ديد در ادامه توپ و ميدان را در دست گرفت اما نتوانست از فرصت‌های پيش آمده گلزنی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دقيقه ۱۴ مسابقه جوزف آکپالا می توانست گل تساوی بازی را به ثمر برساند اما ضربه دقيقه اين بازيکن را ويکتور والدس دفع کرد.در ادامه نيمه نخست بازی "سسک فابرگاس" و "روبرتو سولدادو"می توانستند اختلاف را دوبرابر کنند اما موقعيت های اين بازيکنان از دست رفت تا نيمه نخست بازی با برتری يک گله "ماتادورها" به پايان برسد. در نيمه دوم مسابقه اسپانيابدون تغيير به ميدان آمد.

در اين نيمه "ژاوی" می توانست دو بار اسپانيا را پيش بيندازد که هر دو بار موقعيت‌های اين بازيکن از دست رفت. دقيقه ۶۰ در نهايت "ويسنت دل بوسکه" تصميم گرفت تا فرناندو تورس مهاجم اول تيمش را به ميدان بفرستد.

"تورس" دو دقيقه بعد از ورودش به زمين برای اسپانيا گلزنی کرد. او سانتر زيبای "پدرو" را با ضربه سر به تور دروازه نيجريه دوخت تا اسپانيا به گل دوم خود برسد.

در ادامه اين نيمه فرناندو تورس دو موقعيت ديگر را برای تيمش از دست داد تا اين مهاجم فرصت هت تريک در اين ديدار را از دست دهد. با ورود "داويد ويا" به مسابقه، اسپانيا جان تازه ای گرفت. "ماتادورها" در دقيقه ۸۸ به گل سوم خود در اين ديدار دست يافتند. اين بار پاس زيبای داويد ويا به جوردی آلبا رسيد تا اين مدافع پيش تاخته گل سوم اسپانيايی‌ها را در اين ديدار به ثمر برساند.

در ديگر ديدار اين گروه اروگوئه که تا حدود زيادی صعودش از اين گروه مسجل بود در يک بازی آسان و يک طرفه موفق شد با ۸ گل تاهيتی را شکست دهد و اين تيم را بدرقه کند.

در اين ديدار آبل هرناندز موفق شد يک تنه چهار گل اروگوئه را به ثمر برساند. اين بازيکن موفق شد در دقايق (۲)، (۲۴)، (۴۶) و (۶۷) برای اروگوئه گلزنی کند.

ديگر گل‌های اروگوئه را در اين ديدار "لوئيس سوارس" دو بار در دقايق ۸۲ و ۹۰ ، "ديگو پرس" در دقيقه‌ ۲۷ و "نيکولاس لوديرو در دقيقه‌ ۶۱ به ثمر رساندند.

تاهيتی با هشت گلی که در اين ديدار دريافت کرد، تعداد گل‌های خورده خود در اين مسابقات را به ۲۴ گل رساند تا آنها با يک گل زده و ۲۴ گل خورده، ضعيف‌ترين تيم تاريخ جام کنفدراسيون‌ها شوند.

البته بازيکنان تاهيتی پس از اين ديدار با خاطره‌ای خوش برزيل را ترک کردند، زيرا هواداران برزيلی حاضر در ورزشگاه پس از پايان مسابقه به تشويق اين تيم پرداختند و بازيکنان تاهيتی "بنری" برای تشکر از هواداران برزيلی به ورزشگاه آوردند و آن را در استاديوم چرخاندند.

به اين ترتيب دو تيم اسپانيا و اروگوئه با قرار گرفتن در رده‌های اول تا دوم گروه خود راهی مرحله نيمه نهايی شدند.

در مرحله نيمه نهايی جام کنفدراسيون‌ها برزيل به مصاف اروگوئه خواهد رفت و ايتاليا با اسپانيا روبرو خواهند شد.

برنامه بازی‌ها

- چهارشنبه
* برزيل – اروگوئه

- پنجشنبه
* ايتاليا -‌ اسپانيا


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016