دوشنبه 3 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کريم باقری: مقتدرانه‌تر از ۹۸ صعود کرديم

ايسنا ـ کاپيتان سابق تيم ملی فوتبال با تمجيد از رضا قوچان نژاد، می‌گويد: صعود تيم ملی ايران به جام جهانی با سه برد پياپی مقتدرانه بوده است و نشان از قدرت تيم ملی فوتبال ايران دارد.

کريم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با تمجيد از صعود تيم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل، نقش کارلوس کی‌روش را با اهميت دانست و برای او در ادامه کار آرزوی موفقيت کرد.

باقری که از اعضای تيم فوتبال ايران در جام جهانی ۱۹۹۸ بوده است، می‌گويد که صعود تيم ملی به جام جهانی مقتدرانه بوده است. مشروح صحبت‌های ما با کريم باقری را در ادامه می‌خوانيد:

* آقای باقری! موفقيت تيم ملی را به شما تبريک می‌گويم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- من هم قبل از هر چيز به شما، فدراسيون فوتبال، مردم عزيزمان و کادر فنی از تدارکات تا بازيکنان اين موفقيت را تبريک می گويم. انصافا فشار زيادی در سه بازی آخر به کادر فنی و بازيکنان وارد شد. با اين حال دل مردم ما شاد شد و اين خوشحال کننده است. بازيکنان ما جانانه جنگيدند و اين جنگندگی در نوع بازی‌شان مشخص بود. ما برابر قطر و لبنان خوب بازی کرديم و دست به دست يکديگر به جام جهانی راه يافتيم، اما بايد با يک تدارکات مناسب راهی جام جهانی شويم.

* به نظر شما ما حرفی در جام جهانی خواهيم داشت؟
- ببينيد همين حضور در جام جهانی خيلی مهم است. حالا که صعود ‌کرده‌ايم بايد به فکر نتايج خوب و دفاع از حيثيت فوتبال ايران باشيم. همه بايد به تيم ملی کمک کنيم و برنامه‌ريزی کنيم تا ان‌شاءالله حرفی برای گفتن داشته باشيم.

* به نظر شما چرا تيم ملی در دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی عملکرد خوبی نداشت.
- قبول دارم. ما در دور رفت خوب نبوديم و اميدمان برای صعود تا حد زيادی کم شده بود، اما در سه بازی آخر بسيار خوب بازی کرديم. دليل اين امر را دقيق نمی‌دانم، شايد شناخت کارلوس کی‌روش بيشتر شده بود. شايد شناخت بازيکنان از تفکرات کی‌روش هم بيشتر شده بود. از سويی ديگر هماهنگی و همدلی در ميان بازيکنان افزايش زيادی پيدا کرده بود. اين را هم فراموش نکنيد که حمايت از تيم ملی در اين سه بازی بسيار پررنگ بود. من فکر می‌کنم که همه اين عوامل باعث تحول تيم ملی شده بود. اما نقش کی‌روش را بيشتر می‌دانم. او کار را به خوبی تمام کرد، اما اين پايان کار نيست، بلکه آغاز کار است. تيم ما برابر کره جنوبی بازی دفاعی متفکرانه‌ای داشت، اما نمی‌توان گفت همه مسئوليت دفاع را دروازه‌بان و مدافعان انجام دادند، همه تيم‌ حضور فعال داشتند و کار کردند.

* شما فکر می‌کنيد ما در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشيم؟
- وظيفه فدراسيون در حال حاضر بسيار سنگين است. فدراسيون بايد در پی يک تدارکات کامل برای تيم ملی باشد. من فکر می‌کنم که در توان تيم ملی ما صعود به مرحله بعد جام جهانی هم وجود دارد، اما نياز به آماده سازی و تدارکات زيادی است. پس از اين که تيم ملی به جام جهانی صعود کرد و مردم ايران را شاد کرد، اميدوارم که اين شادی را در جام جهانی نيز تيم ملی به مردم هديه دهد. از اين جهت مردم چشم‌شان به موفقيت تيم ملی است. ان‌شاءالله که تيم ملی بتواند انتظارات مردم را در جام جهانی برآورده سازد.

* آقای باقری! شما از اعضای تيمی بوديد که حماسه ملبورن را ايجاد کرديد. چقدر صعود تيم ملی را شبيه آن صعود تاريخی می‌دانيد؟
- هر صعود لذت خودش را دارد و در جای خودش ارزشمند است، اما فکر می‌کنم که اين بار ما مقتدرانه‌تر صعود کرديم. ما موفق شديم کره جنوبی را در دو بازی رفت و برگشت شکست دهيم. کره يک تيم معمولی نيست، آنها دارای سبک يک تيم جهانی و بين‌المللی هستند. آنها در سطح جهان بسيار پر آوازه هستند و شکست آنها به هيچ وجه کار ساده ای نيست، ولی تيم ملی ما چنين قابليتی را داشت.

* خيلی‌ها به نتيجه‌ بازی ازبکستان و قطر مشکوک هستند، شما هم فکر می‌کنيد که قطری‌ها تبانی کرده باشند؟
- مهم نيست که تبانی کرده‌اند يا خير، بلکه مهم اين است که اتفاقات تاشکند ارزش کار بچه‌های ما را بيشتر کرد. صعود ما نمود بيشتری پيدا کرد. ما سه بازی را برديم و به جام جهانی صعود کرديم، اين مسائل ارزش کار ما را بيشتر می‌کند.

* تا پيش از صعود تيم ملی به جام جهانی فشار زيادی بر روی کفاشيان بود، اما اکنون اين فشار وجود ندارد. نظرتان در اين باره چيست؟
- به هر حال تيمی که ناکام شود، مسئولش معمولا رييس فدراسيون قلمداد می‌شود. قاعدتا فشار زيادی بر روی آقای کفاشيان بود، اما حالا ما صعود ‌کرده‌ايم. وقتی صعود کنيد قاعدتا فدراسيون تان هم موفق عمل کرده است. من موفقيت تيم ملی بزرگسالان ، نوجوانان و ساحلی را به فال نيک می گيرم. (با خنده) حالا آقای کفاشيان با خيال راحت می‌تواند بخندد و نفس راحتی بکشد. من به آقای کفاشيان خسته نباشيد می گويم. او تا نصفه راه به خوبی پيش رفته، اما نصفه دوم از الان آغاز شده است. الان زمان حمايت از اوست و نبايد از او انتقادات منفی کرد. نبايد در اين باره صحبت کنيم که بايد برود يا بماند. بايد از لحاظ مالی و معنوی حمايت شود و حمايت از کفاشيان يعنی حمايت از فوتبال.

* آقای باقری! نظرتان درباره عملکرد قوچان نژاد نيست. به هر حال او سهم زيادی در موفقيت ما داشت.
- قوچان نژاد در سه بازی آخر نشان داد فوتبال را در اروپا به خوبی ياد گرفته است و بازيکن خوبی است. او دروازه‌ را به خوبی می‌شناسد. به نظرم بازيکنانی که کارلوس کی‌روش برای تيم ملی در نظر گرفته بود واقعا موثر بودند. قوچان نژاد در سه بازی آخر ما دو گل سه امتيازی زد. به هر حال دست کی‌روش،‌ قوچان نژاد و دژاگه درد نکند. هر سه آنها بسيار موثر بودند و من به هر سه آنها تبريک می گويم و برای آنها آرزوی موفقيت دارم.

* به عنوان سوال آخر درباره وزير ورزش و جوانان می‌خواهيم نظرتان را بدانيم، ‌به هر حال رييس جمهور جديد وزير جديدی را خواهد آورد و گمانه زنی‌هايی هم شکل گرفته است، نظرتان چيست؟
- به هر حال هر کسی که مسووليت قبول کند، بايد کار کند. ما آدم خوب زياد داريم که می‌تواند به ما کمک کند. به هر حال اميدوارم هر کسی که انتخاب می‌شود به درد ورزش بخورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016