پنجشنبه 6 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله شدید یک استقلالی به فتح الله زاده

امیر واعظ آشتیانی در خصوص اظهارات اخیر علی فتح‌الله‌‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال که اعلام کرده این باشگاه 20 میلیارد تومان زیان انباشته دارد و در حالی که در مصاحبه‌های گذشته‌اش اعلام کرده بود فقط سه میلیارد زیان انباشته دارد، اظهار داشت: در اولین سالی که من وارد باشگاه استقلال شدم بر اساس حساب‌های باشگاه استقلال سه میلیارد تومان زیان انباشته داشت. در کنار آن این باشگاه از سال 84 تا 87 که من آمدم بالغ بر 5 میلیارد تومان بدهی داشت که من 5 میلیارد تومان بدهی را پرداخت کردم.

به گزارش جام ورزشی، واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که زیان انباشته به چه بدهکاری‌هایی گفته می‌شود اظهار داشت: سوال بسیار خوبی است. زیان انباشته به طلب‌های غیرقابل وصول و بدهی‌های غیرمستند تلقی می‌شود که در این ارتباط و از میان زیان سه میلیاردی انباشته شده بخشی از آن مربوط به اسپانسر‌های گذشته از جمله اسپانسری به نام (سژم) بود که استقلال از آن شرکت طلبکار بود اما نمی‌توانست طلب خود را دریافت کند. بخش دیگری از زیان انباشته به بدهی‌هایی گفته می‌شود که مجهول است. زیان انباشته معنی و مفهومش این است که طلب‌هایی غیرقابل وصول بوده و بدهی مجهول را در کنار آن می‌گویند زیان انباشته که وقتی من به این باشگاه آمدم سه میلیارد تومان زیان انباشته بدهی داشت.

وی افزود: در کنار این سه میلیارد زیان انباشته 5 میلیارد تومان هم بدهی جاری از سال 84 داشت که من در زمان مدیریتم این 5 میلیارد تومان را پرداخت کردم. بعد که من از استقلال رفتم آقای فتح‌الله ‌زاده به عنوان مدیریت جدید که آمد استقلال سه میلیارد زیان انباشته داشت و خود آقای فتح‌الله زاده این موضوع را در مصاحبه‌های مختلف از جمله در رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها اعلام کرد که استقلال سه میلیارد زیان انباشته دارد اما در کمال ناباوری اخیرا مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرده زیان انباشته باشگاه استقلال 20 میلیارد تومان بوده در حالی که در گذشته‌ای نه چندان دور اعلام می‌کرد زیان انباشته سه میلیارد بوده اما به یکباره اعلام می‌کند 20 میلیارد زیان انباشته است. او می‌گوید بدهی من 5 میلیارد تومان است، 6 میلیارد تومان هم طلب دارم. این موضوع جای تاسف است که زیان انباشته سه میلیارد بوده و الان به یکباره 20 میلیارد تومان اعلام می‌شود. طرف سخن من وزیر ورزش و دستگاه‌های نظارتی خارج از وزارت ورزش و همچنین دستگاه‌های نظارتی داخل وزارت ورزش است که چگونه مدیر یا مدیران حرف‌های مختلف و اعداد و ارقام مختلف مطرح می‌کنند و هیچ نظارتی هم بر روی گفته‌ها و اقدامات مالی آنها صورت نمی‌گیرد و این بی‌توجهی‌ها آرام آرام انباشته می‌شود و در نهایت به اختلاف سه هزار میلیارد تومانی منجر می‌شود یعنی بی‌توجهی‌ که به دستگاه‌ها می‌شود باعث می‌شود اتفاقاتی نظیر اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رخ دهد و وقتی چنین اتفاقی رخ داد ما می‌گوییم چرا این اتفاق رخ داده است و از خودمان این سوال را می‌کنیم چرا این اتفاق افتاده است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: باید نظارتی به عملکرد اقتصادی باشگاه‌ها بشود و این کار وظیفه وزارت ورزش و دستگاه‌های نظارتی است که بدانند و پیگیری کنند باشگاه‌های ورزشی از کجا پول آورده‌اند و چگونه هزینه می‌کنند.

این کارشناس مدیریت ورزش کشورمان تاکید کرد: وقتی هیئت مدیره باشگاه‌ها سیاسی باشند رفتارهای آنها هم سیاسی‌کاری می‌شود و زمانی اتفاقاتی که پیرامون باشگاه بیفتد احتمال نمی‌کنند تا بررسی‌های لازم را در خصوص اتفاقاتی از جمله مسائل اقتصادی باشگاه انجام بدهند و در نهایت حوادثی مانند اختلاس سه هزار میلیارد تومانی پیش می‌آید. بعد از آن تازه به قضیه ورود می‌کنند که کی بود کی بود و بعد می‌گویند من نبودم. اعضای هیئت مدیره در وهله نخست مقصر هستند و بعد از آن مجمع باید مسئولیت این بدهی‌های باشگاه را برعهده بگیرند چرا که آنها به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند. تاکنون مجمع کدام باشگاه نسبت به مسائل اقتصادی و کلان جلسه‌ای را برگزار کرده و در خصوص آن اقدامات لازم را انجام داده است. باشگاه‌های دولتی باید درآمد‌ و هزینه‌هایشان مشخص باشد. چگونه وزارت ورزش به دو باشگاهی که زیرمجموعه‌شان هستند نامه می‌نویسند و بیلان کاری می‌خواهند اما آنها پاسخ نمی‌دهند؟ این چه بی‌توجهی‌ای است؟ توجه نمی‌شود. آیا در راس هرم وزارت ورزش سیاسی‌کاری می‌شود؟ آیا در راس هرم وزارت ورزش تعاملات سیاسی در رسیدگی به مسائل مالی باشگاه‌ها صورت می‌گیرد؟ کمترین انتظار اهالی ورزش و مردم از متولی ورزش این است که نظارت و کنترل لازم را بر هزینه‌ها و کارهای اقتصادی باشگاه‌ها داشته باشند. من امیدوارم که آقای حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران که کلید یک سری معماها را در دست گرفته کلید این موضوع را هم باز کند و کلید حل مشکلات در حد شعار نماند. رسیدگی‌های لازم را بکند و ببیند در باشگاه‌ها چه اتفاقاتی افتاده است. امیدوارم یک تیم کارشناسی از سوی وزیر جدید ورزش انتخاب شود. یک تیم مجرب که عملکرد باشگاه‌ها را تحت‌نظر بگیرد البته هنوز هم آقای عباسی تا پایان دولت وقت دارد این کار را انجام دهد و رسیدگی لازم را در خصوص بیلان مالی باشگاه‌ها انجام دهد و یک خاطره خوب از خود به جا بگذارد.

وی تصریح کرد: مگر اینکه عباسی بگذارد و این پست وزارت ورزش را به نفر بعدی تحویل بدهد تا او این کار را انجام دهد. ولی جای تاسف است گزارشات ضد و نقیض باشگاه‌ها نگرانی را در بین اهالی ورزش زیاد کرده اما متاسفانه اهتمامی برای رسیدگی به این موضوعات نیست. متاسفانه به تخلفات برخی افراد که پول بیت‌المال را هدر می‌دهند در جهت تسخیر سکوها، برخی رسانه‌ها بیت‌المال را توسط دلال‌ها از بین می‌برند و هیچ نظارتی بر آنها نیست و باید تاسف خورد اوضاع اینگونه پیش می‌رود. عده‌ای با عوام‌فریبی در حال لودگی سعی می‌کنند با اعداد و ارقام لفاظی کنند و برخی افراد آنقدر حافظه‌شان ضعیف است که نمی‌دانند یک هفته قبل چه گفته‌اند و الان در اظهاراتی جدید و تناقض‌گونه با اظهارات گذشته خود حرف‌هایی را بیان می‌کنند که با ادعاهای قبلی‌شان پارادوکس ایجاد می‌شود. اینها موضوعات مهمی است که باید دستگاه‌های نظارتی پی آن را بگیرند و ببینند موضوع از چه قرار است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016