شنبه 26 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهی به نتايج ليگ برتر و جدول هفته پنجم

• هديه اميد به دايی و فرار يک مربی از اخراج
• گز اصفهان فعلا شيرين نيست!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته پنجم رقابت های ليگ برتر با پيروزی سرخابی‌ها، ناکامی اصفهانی‌ها، شکست گيلانی‌ها و ادامه صدرنشينی فولاد و صعود نفت تهران به رده سوم پيگيری شد. در اين هفته نخستين پيروزی فجر بدست آمد و سپاهان و راه‌آهن هم دومين باخت متوالی خود در ليگ سيزدهم را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم از رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که با برتری فولاد خوزستان، استقلال، پرسپوليس، نفت تهران و فجرسپاسی شيراز، توقف صبای قم و ذوب‌آهن در خانه و شکست سپاهان و گيلانی‌ها همراه شد.

در روز نخست اين هفته استقلال در پيش بازی ليگ قهرمانان آسيا، شکست برابر داماش در زمين ورزشگاه عضدی را با برد ۲ بر يک عوض کرد، بردی که استقلالی‌ها آن را مديون تجربه و ضربه تمام کننده فرهاد مجيدی هستند. استقلال با اين برد برای ديدار با بوريرام روحيه بالاتری را بدست آورد. البته داماشی‌ها که داور را مقصر اين باخت دانستند، از رسيدن به نخستين برد خود در ليگ سيزدهم محروم شده و به رده چهاردهم سقوط کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ديدار تراکتورسازی با مس کرمان، نخستين بازی روز دوم از هفته پنجم بود، جائيکه تراکتوری‌ها پس از دو پيروزی خارج از خانه برابر ذوب‌آهن و سپاهان، در انديشه نخستين پيروزی خانگی در فصل جاری بودند اما دفاع و يا به زعم مجيد جلالی، ضد فوتبال مردان ياوری مانع از رسيدن به اين تبريزی به هدفش شد. با اين تساوی تراکتورسازی دو پله در جدول سقوط کرد اما مس يک رده صعود داشت. نماينده کرمان تنها تيمی است که ۴ مساوی در ۵ هفته نخست بدست آورده است.

در ورزشگاه آزادی هم مردان ۱۰ نفره علی دايی با گلزنی اميد عاليشاه برابر ملوان به پيروزی دست يافتند تا با لطف اين ۳ امتياز خانگی، شکست برابر سايپا را جبران کرده، حاشيه‌ها را از تيم خود دور کنند و با يک پله صعود به رده چهارم برسند. ملوان هم با اين باخت به رده دوازدهم سقوط کرد.

فولاد خوزستان نيز به لطف گلزنی پريرا از روی نقطه پنالتی تيم راه‌آهن را در ورزشگاه تختی تهران شکست داد تا همچنان صدر جدول را حفظ کند. شاگردان فرکی که چهارمين برد متوالی خود را بدست آورده و دومين شکست متوالی در ليگ را به راه‌آهن تحميل کردند، به لطف کسر يک امتياز کميته انضباطی از استقلال، صدرنشين هستند.

يکی از جالب‌ترين ديدارهای هفته بين دو تيم فجرسپاسی و سپاهان اصفهان برگزار شد. در اين بازی سپاهان در نيمه نخست با يک گل ميزبان شيرازی‌اش را مغلوب کرد اما شاگردان جوان و با انگيزه پيروانی در نيمه دوم شکست را با پيروزی ۲ بر يک عوض کرده، دومين باخت متوالی در ليگ سيزدهم را به شاگردان کرانچار تحميل کردند و باعث سقوط ۲ پله‌ای اين تيم شدند. فجری‌‎ها که در ۴ هفته نخست ليگ، ۴ باخت تلخ را تجربه کرده بودند، با اين پيروزی راهی را برای فرار از بحران ابتدای فصل پيدا کردند و بر بقای پيروانی روی صندلی داغ مربيگری اين تيم مهر تائيدی زدند. سپاهانی ها که سالهاست برای اصفهان حکم "گز" شيرين فوتبال را دارد اين روزها خيلی هم شيرين نيست!

در قم صبا شکست ۲ بر صفر خانگی برابر گسترش فولاد را با تساوی ۲ بر ۲ عوض کردند تا سومين شکست متوالی در ليگ سيزدهم را تجربه نکنند. نتيجه‌ای که آنها را در رده هفتم نگه داشت و گسترش فولاد را هم به رده هشتم رساند. ذوب‌آهن هم روند ناکامی‌ها خود در ليگ سيزدهم را با تساوی خانگی برابر سايپا ادامه داد، نتيجه‌ای که باعث شد اين تيم در رده پانزدهم (يکی مانده به آخر) باقی بماند. البته با کسب يک امتياز خارج از خانه، شاگردان فيرات به رده يازدهم ليگ صعود کردند.

آخرين ديدار هفته نفت تهران در زمين استقلال صنعتی خوزستان به برتری ۴ بر ۲ دست يافت تا به لطف اين پيروزی به رده سوم ليگ برتر صعود کند، جايی‌که شاگردان يحيی گل‌محمدی را بالای سر شاگردان علی دايی قرار داد. با اين برد نفتی‌ها بيشترين صعود را در بين تيم‌ها در هفته پنجم ليگ برتر داشتند. استقلالی‌ها اهواز هم با اين شکست در دره دهم باقی ماندند.


نتايج کامل ديدارهای هفته پنجم از رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

* داماش گيلان يک - استقلال تهران ۲
گل‌ها: امين متوسل‎‌زاده (۱۶) برای داماش - سياوش اکبرپور (۲۵) و فرهاد مجيدی (۶۸) برای استقلال

* صبای قم ۲ - گسترش فولاد تبريز ۲
گل‌ها: رضا عنايتی (۳۳ و ۶۲) برای صبا - ايمان موسوی(۴) و مهرداد بايرامی (۲۸) برای گسترش

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - سايپا البرز صفر

* راه‌آهن سورينت صفر - فولاد خوزستان يک
گل: لوسيانو پريرا (۵۱- پنالتی) برای فولاد

* فجرسپاسی شيراز ۲ - سپاهان اصفهان يک
گل‌‌ها: جابر انصاری (۶۴) و محمد حيدری (۸۳) برای فجرسپاسی - رادومير جالوويچ (۴۱) برای سپاهان

* پرسپوليس يک - ملوان بندرانزلی صفر
گل: اميد عاليشاه (۷۳) برای پرسپوليس

* صنعتی استقلال خوزستان ۲ - نفت تهران ۴
گل‌ها: ايمان مبعلی (۴۴ و ۷۱ - پنالتی) برای صنعتی - مهرداد اولادی(۱۰)، رضا نوروزی(۱۲ و ۱۶) و رسول نويدکيا (۸۳) برای نفت


جدول آقای گل:

۴ گل:
رضا نوروزی (نفت تهران) و رضا عنايتی (صبای قم)

۳ گل:
فرهاد مجيدی (استقلال) و مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)

۲ گل:
علی کريمی (تراکتورسازی تبريز)، محمد قاضی(استقلال)، محمد غلامی(سپاهان)، محمد حيدری (فجرسپاسی)، محمدامين حاج محمدی (نفت تهران)، ميرمهدی قريشی(گسترش فولاد)، ايمان مبعلی (استقلال خوزستان) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)

جدول رده‌بندی ليگ برتر
jad4.gif

* با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال، ملوان بندرانزلی و سایپا البرز به خاطر تخلف هواداران خود به کسر یک امتیاز محکوم شدند که این امتیاز از آنها در جدول کسر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016