چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امشب آغاز مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران

نخستين ديدار: امشب ـ پرسپوليس تراکتورسازی
در ورزشگاه آزادی باز شد
تعجب هواداران از گران شدن بليت ورزشگاه


به گزارش خبرگزاری فارس تيم‌های پرسپوليس و تراکتورسازی تبريز در اولين بازی خود در چارچوب ليگ برتر از ساعت ۲۲ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر خواهند رفت. با توجه به ازدحام حدود دو هزار هوادار در مقابل در ورزشگاه که بيشتر آنها تراکتوری بودند ساعت ۱۶:۳۰ در‌های غربی و شرقی ورزشگاه‌ آزادی باز و بليت‌فروشی برای هواداران آغاز شد. اين در شرايطی است که در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند و کمی صف بليت‌فروشی ۱۵هزار تومانی شلوغ است.

البته هواداران تراکتورسازی که برای خريد بليت اقدام کرده بودند کمی گرانی مبلغ بليت باعث تعجب آنها شده بود.

*هواداران پس از ورود به ورزشگاه و بازديد بدنی به طرف‌ جايگاه هايی که مخصوص آنها برنامه‌ريزی شده می‌روند البته مأموران نيروی انتظامی دقت زيادی دارند که طرفداران تراکتورسازی به سمت جايگاه پرسپوليسی‌ها نروند و در جايگاه خود که سمت استقلالی‌ها است مستقر شوند.

گفتنی است از هر گونه ورود شيشه‌های پلاستيکی که در داخل آنها آب است جلوگيری می‌شود. اين در شرايطی است که هوا امروز بسيار گرم است و فعلا در ورزشگاه آزادی چيزی فروخته نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اطراف در ورزشگاه نيز با توجه به اينکه در ورزشگاه آزادی باز شده است خلوت و آمد و شد روان است.

***

ايسنا:
ادامه هفته نخست ليگ برتر، مدعيان وارد می شوند

ادامه ديدارهای هفته نخست در حالی برگزار خواهد شد که استقلال چهره ای آسيايی به خود گرفته و سپاهان با خريدهايش از عزمش برای حضوری قدرتمندانه در ليگ حکايت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه هفته نخست رقابت های ليگ برتر پنجشنبه (سوم مرداد) شش ديدار برگزار خواهد شد. مشروح اين ديدارها به شرح زير است:

گسترش فولاد - استقلال تهران

نماينده تازه راه يافته تبريز به ليگ برتر در حالی اولين تجربه ليگ برتری اش را می چشد که در اين تيم اثری از بازيکنان صاحب نام ديده نمی شود. سرمربی گسترش فولاد رسول خطيبی است که با تيمی جوان پا در ليگ برتر گذاشته و مشهورترين بازيکنان اين تيم را ايمان موسوی مهاجم نيمکت نشين استقلال، محسن فروزان دروازه بان نيمکت نشين فصل گذشته تراکتورسازی و نقی زاده هافبک دفاعی پرسپوليس تشکيل می دهند. با اين همه انگيزه جوانی و تلاش برای شهرت و استفاده از گسترش فولاد به عنوان سکوی پرتاب می تواند در موفقيت اين تيم موثر باشد.

موفقيت در گام نخست برای گسترش فولاد حياتی است. اين تيم اگر در گام نخستش موفق باشد می تواند با اعتماد به نفس بيشتری به کار ادامه دهد و در آن سوی ميدان هم آبی های پايتخت حضور دارند. استقلال که به زعم قلعه نويی تنها مشکلش نداشتن جايگزين برای جباری است، در همه خطوط خودش را تقويت کرده است. آنها می خواهند خيز بلندی برای قهرمانی در اسيا بردارند و البته نبايد فراموش کرد که تيم های تحت هدايت قلعه نويی معمولا از لحاظ نتيجه گيری درهفته های نخست چندان خوب عمل نمی کنند.

استقلال که با جذب تيموريان، حفظ نکونام و آوردن کرار خط ونشان ديگری برای کسب قهرمانی ليگ برتر کشيده است، احتمالا هيچ يک از سه بازيکن فوق را برابر گسترش فولاد بازی نخواهد داشت. مدافع عنوان قهرمانی پيش از آغاز فصل درگير حواشی زيادی از جمله جدايی جباری از استقلال و وضعيت نامعلوم نکونام بوده است. آنها به هر سختی توانستند بجز جباری، همه ی ستاره های تيمشان را جذب کنند و هرچند که به عنوان بزرگترين بدهکار ليگ شناخته می شونداما فتح الله زاده به هر سختی که بود توانست تيمش را ببندد.

تقابل حساس در اين ديدار رويارويی ايمان موسوی با تيم سابقش خواهد بود. او که نيم فصل گذشته با قراردادی يک سال و نيمه از نفت تهران به استقلال پيوسته بود، در پايان فصل در فهرست مازاد استقلال قرار گرفت تا به گسترش فولاد برود. شايد نام ديدار ميان استقلال و گسترش فولاد را بتوان تقابل با تجربه هاو تازه کار ها گذاشت.

سپاهان - فولاد

بعد از ديدار پرسپوليس و تراکتورسازی، بطور قطع حساس ترين ديدار اين هفته را تيم سوم و چهارم فصل گذشته رقابت های ليگ برتر برگزار خواهند کرد. سپاهان که با خرج های سنگين تيم جديدی را بسته، بدون شک جز قهرمانی به چيزی رضايت نخواهد داد. آنها با جذب جباری و تشکيل زوج نويدکيا و جباری، تيمی ترسناک ساخته اند که اگر با بدشانسی هايی مثل مصدوميت روبه رو نشوند،حرفهای زيادی برای گفتن دارند. آن طرف هم حسين فرکی به عنوان سرمربی با فکر و خوش اخلاق فوتبال ايران، آرش افشين را از دست داد و شايد مهمترين تقابل دراين ديدار رويارويی افشين با تيم سابقش باشد.

حضور دو مربی خوش فکر در هر دو تيم نويد يک بازی مهيج را در اين ديدار می دهد. سپاهان و فولاد از معدود تيم های بزرگ ليگ ايران بودند که در فصل نقل و انتقالات بدون هياهو به کارشان پايان دادند.

صبا قم – ملوان

محمد مايلی کهن بعد از کش و قوس های فراوان پس از مدت طولانی ای که بعنوان سرمربی پرسپوليس از او ياد می شد، سکان هدايت صبايی ها را در دست گرفت. او که شاهد رفتن ستاره های زيادی از جمله لک، ميلاد نوری و رزاقی راد بوده است، تنها توانسته عنايتی را بعنوان يک بازيکن نامدار به تيمش اضافه کند. او در اين فصل با تيمی جوان به رقابت ها پای خواهد گذاشت و از آن طرف ملوان هم با شکلی متفاوت پای به ميدان می گذارد.

ملوان برای اولين باردر طول تاريخش مربی ای غير بومی انتخاب کرده و در صورت عدم موفقيتش، شايد تا مدت زياد اين تيم بار ديگر با مربی غير بومی خداحافظی کند.

صادق درودگر که بارها از آوردن احمدزاده به ملوان با عنوان اشتباه بزرگ ياد کرده، اينبار اطمينان دارد که اشتباه نکرده و کش و قوس های حضور و عدم حضور پژمان نوری در ملوان هم از مسائل حاشيه ای بود که ملوان در طول يک فصل درگيرش بود.

ملوان به هر سختی ای بود توانست مازيار زارع، رافخايی و عزت اللهی را در تيمش حفظ کند اما هنوز هواداران اين تيم با ترديد نسبت به اين تيم نگاه می کنند و نمايش اين تيم برابر صبا شايد تا حد زيادی به اين گمانه پاسخ دهد.

راه آهن – مس

راه آهنی ها که حتی قراردادشان را با علی دايی امضا کرده بودند از صعود به آسيا صحبت می کردند، پس از ماجراهای در نوع خود عجيب، دست همکاری به ابراهيم زاده دراز کردند و با يک خانه تکانی، تيمشان را به اميد کسب سهميه آسيايی بستند.

در حالی که شرکت سورينت مالک اصلی باشگاه راه آهن است، اين تيم ظاهرا خرج های ميلياردی نکرده است و شايد از شاخص های اين تيم بتوان از وحيد طالبلو دروازه بان سابق تيم ملی و استقلال نام برد.

ابراهيم زاده که به عنوان يک مربی خوش فکر در ميان اهالی فوتبال شناخته می شود بارها گفته که اهداف بزرگی را برای تيمش در نظر دارد و از آن سو هرچقدر وضعيت راه آهن بر اساس نظم پيش می رود، وضعيت مس کرمان عجيب و غريب است.

درحاليکه هنوز فصل آغاز نشده است، هواداران کرمانی مس کرمان، در ورزشگاه فرياد رها کن برای تقوی سر می دهند و دقيقا مشخص نيست که روند اين تيم چه خواهد شد. کرمانی ها از حضور تقوی خرسند نيستند و آنطور که شنيده شده حتی کار به درگيری فيزيکی هم کشيده و دستار تقوی با ديدن شرايط عطای تيم را به لقايش بخشيده و اين روزها مس کرمان درگير يک جنگ خانگی شده است.

کرمانی ها، در اين فصل ادينيو را بار ديگر به کرمان بازگردانده اند اما اگر بخواهيم واقع بين باشيم، بايد قبول کنيم تيمی که در خارج اززمين در حال شکست خوردن است، شانس چندانی برای کار ندارد.

داماش – سايپا

افشين ناظمی خيلی بی سر و صدا داماش را برای اين فصل آماده کرده است. داماش که در اواخر فصل درگير مسائل مديريتی ميان عابدينی و قويدل بود، اين روزها در سکوت خبری کارش را پيش می برد و بدون جذب حتی يک بازيکن نامدار، ترجيح داده با جوانان بومی کارش را آغاز کند. آنها يکی از تيم هايی هستند که کمترين تغييرات را در تيمشان داشته اند. اما سايپا هم با فيرات چندان خود را راغب به سهميه آسيايی نشان نمی دهد. گويا مديران سايپا حضور در ليگ برتر را کافی می دانند.

سايپايی ها با از دست دادن دقيقی و رحمان احمدی دو ستون اصلی تيمشان را از دست دادند و بايد ديد چقدر تفکرات فيرات می تواند اين جای خالی را پر کند.

ديدار اين دو تيم شايد براحتی لقب ديدار دو تيم کم سر و صدا در نقل و انتقالات را به خود اختصاص دهد.

فجرسپاسی شيراز – نفت تهران

فجرسپاسی شيراز بعد از کنار گذاشتن ياوری و بازگرداندن غلام پيروانی، نشان داده ترجيح می دهد به همان رويه بازيکن سازيش بازگردد. سالهاست که اين تيم ترجيح می دهد با کمترين خرج به ستاره سازی و کسب درآمد روی آورد. اما حريف اين تيم، بعد از سه فصل درخشان در ليگ برتر، بدون شک با يحيی گل محمدی به سهميه آسيايی فکر می کند. گل محمدی که در پرسپوليس موفق نبود، آمده تا در نفت تهران قابليت هايش را اثبات کند و در اين بين دست به تغييرات وسيعی در تيمش زده است.

شايد يکی از جالب ترين تقابل های اين ديدار، تقابل گل محمدی و معدنچی باشد. معدنچی با برکناری گل محمدی از سرمربی گری پرسپوليس مدعی شد گل محمدی ارزش های او را نمی دانسته و او چه فرصتی بهتر از ديدار برابر نفت تهران برای نشان دادن قابليت هايش دارد.

کليه شش ديدار باقی مانده از هفته نخست ليگ برتر ساعت ۲۲ روز پنجشنبه (سوم مرداد) برگذار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016