پنجشنبه 20 تیر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خوش‌شانس‌های ليگ سيزدهم، برنامه کامل نيم فصل نخست

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ليگ سيزدهم درحالی با بازی مهم پرسپوليس با تراکتورسازی آغاز می‌شود که شاگردان دايی در ۹ هفته نخست تنها يک ديدار خود را خارج از خانه برگزار می‌کنند اما در نقطه مقابل مردان جلالی در ۴ هفته نخست بايد سه بازی مهم خارج از خانه آنها برابر تيم‌های پرسپوليس، سپاهان و ذوب‌آهن برگزار کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه‌کشی سيزدهمين دوره رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی سه‌شنبه شب در تالار وحدت تهران برگزار شد که تيم‌های حاضر در اين مسابقات حريفان خود و ديدارهايی که در آن ميزبان و ميهمان هستند را شناختند.

برگزاری ديدارهای مهمی همچون پرسپوليس با تراکتورسازی تبريز که تقابل علی کريمی با تيم پرسپوليس و هوادارانش است، سپاهان اصفهان با فولادخوزستان که رويارويی افشين با تيم سابقش فولاد است و گسترش فولاد با استقلال تهران که رسول خطيبی تيمش را برابر استادش قلعه‌نويی به ميدان می‌فرستد، نشان دهنده شروع هيجانی ليگ سيزدهم است ديدارهايی که قرار است در روزهای دوم و سوم مردادماه و بعد از افطار برگزار شود.

در زير نگاهی به اتفاقات و تقابل‌های جالب سيزدهمين دوره رقابتهای ليگ برتر انداخته‌ايم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خوش شانسی مردان دايی در قرعه

در اين بين بايد پرسپوليس را خوش‌شانس‌ترين تيم در اين قرعه‌کشی برشمرد زيرا در ۹ هفته نخست اين مسابقات تنها يک ديدار خود را در خارج از تهران برگزار خواهد کرد. اين تيم در هفته نخست ميزبان تراکتورسازی است و در هفته دوم در زمين ذوب‌آهن اصفهان به ميدان می‌رود.

شاگردان دايی در هفته سوم ميزبان مس هستند و در هفته چهارم ميهمان سايپا هستند، ديداری که باز هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. بازی با ملوان در هفته پنجم هم به ميزبانی سرخپوشان انجام می‌شود و نفت تهران هم حريف هفته ششم پرسپوليس است. البته اين ديدار ممکن است در صورت تائيد شورای تامين در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود اما در هر صورت با توجه به حضور تماشاگران، در اين مسابقه هم مردان دايی از امتياز ميزبانی برخوردار هستند.

ديدار با فولاد خوزستان در هفته هفتم هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و هفته هشتم هم دربی تهران در همين ورزشگاه برگزار می‌شود. سرخپوشان در هفته نهم هم ميزبان گسترش فولادتبريز هستند و بالاخره در هفته دهم دومين ديدار خود را در خارج از خانه آنهم برابر سپاهان در اصفهان برگزار خواهند کرد.

راه‌آهن بعد از پرسپوليس

دومين تيم خوش شانس در قرعه‌کشی تيم راه‌آهن است. آنها در هفته‌ اول ميزبان مس کرمان هستند، در بازی دوم به کرج می‌روند تا برابر سايپا صف آرايی کنند. در هفته سوم راه‌آهن در خانه با ملوان ديدار می‌کند و در هفته چهارم باز هم در تهران بازی دارد، آنهم برابر تيم نفت. در هفته ششم شاگردان ابراهيم‌زاده از فولادخوزستان ميزبانی می‌کنند و در هفته هفتم هم در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به ميدان می‌‎روند. در نهايت آنها هم در هفته هشتم به اصفهان می‌روند تا با سپاهان بازی کنند.

اين قرعه تيم راه‌آهن نشان می‌دهد، مردان منصور ابراهيم‌زاده مجبور نيستند در هفت هفته نخست برای برگزاری مسابقات خود به دورتر از شهر کرج سفر کنند و با استراحت بيشتر و بهتر به مصاف رقيبان خود می‌روند.

گسترش فولاد تبريز هم در چهار هفته نخست در خانه به ميدان می‌رود. آنها در هفته نخست ميزبان استقلال هستند، در هفته دوم در دربی تبريز به ميدان می‌روند، در هفته‌های سوم و چهارم در خانه پذيرای سايپا و فجرسپاسی خواهند بود. شاگردان رسول خطيبی از هفته پنجم به بعد سفرهای خود را برای برگزاری بازی‌های ليگ آغاز می‌کنند.

بدشانس مردان جلالی

ديدار با پرسپوليس، گسترش فولاد که همان دربی تبريز است، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان و مس کرمان در پنج هفته نخست ليگ به اندازه کافی سخت است، حال آنکه ديدار با پرسپوليس و دو تيم مطرح اصفهانی را هم بايد خارج از خانه برگزار کرد. اين قرعه‌ای سخت برای مردان مجيد جلالی است و بايد با اين شرايط و در حاليکه انتظارات بالای هواداران تبريزی را هم بايد در نظر گرفت، ليگ را آغاز می‌کنند.

همه دربی‌ها

تقابل تيم‌های همشهری در ليگ سيزدهم از هفته دوم آغاز می‌شود، هفته‌ای که دو دربی شمال کشور در آن برگزار خواهد شد. در اين هفته دو تيم تبريزی تراکتورسازی و گسترش فولاد برابر هم به ميدان می‌روند که اين نخستين دربی اين دو تيم در ليگ برتر است، مسابقه‌ای که دو تيم با پيراهن قرمز و آبی برابر هم به ميدان می‌روند. ديگر دربی هفته دوم در شهر انزلی برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که به "الخزرينو" معروف شده است و اگر آن را بعد از دربی پايتخت، مهمترين و پرحاشيه‌ترين دربی فوتبال ايران می‌توان ناميد.

نفت تهران و راه‌آهن تهران در هفته چهارم يک دربی کوچک را در پايتخت رقم می‌زنند و در هفته هفتم استقلال با راه‌آهن و نفت با پرسپوليس روبرو می‌شوند، ديدارهايی که به خاطر تقابل دو تيم يک شهر می‌توان آن را دربی ناميد اما با حساسيت به مراتب کمتر از دربی پايتخت. البته در اين هفته دربی خوزستان بين دو تيم استقلال صنعتی با فولاد برگزار می‌شود که سومين دربی مهم ليگ سيزدهم را رقم می‌زند.

مهمترين دربی نيم فصل هم در هفته هشتم برگزار می‌شود، جايی سرخابی‌های پايتخت برای هفتاد و ششمين مرتبه برابر هم به ميدان می‌روند و بار ديگر علی دايی و امير قلعه‌نويی در يکی از حساس‌ترين بازی‌های نيم فصل رودروی هم قرار می‌گيرند.

پس از دربی پايتخت، هواداران فوتبال بايد ۳ هفته تحمل کنند تا در هفته يازدهم شاهد چهارمين دربی مهم نيم فصل نخست ليگ بين دو تيم اصفهانی سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان باشند.

در هفته سيزدهم استقلال و نفت دربی کوچک ديگری را در پايتخت برگزار می‌کنند و در هفته چهاردهم پرسپوليس با راه‌آهن که باز هم دربی تيم‌های تهرانی است، آخرين رقابت دو تيم يک استان را در نيم فصل نخست ليگ برتر برگزار می‌کنند.

جدال‌های جذاب نيم فصل

پرسپوليس با تراکتورسازی مهمترين بازی در نيم فصل نخست است، جايی که پرسپوليس برای انتقام دو شکست فصل گذشته مقابل اين تيم تبريزی به ميدان می‌روند. رويارويی علی کريمی و جواد کاظميان با پرسپوليس، هوادارانش و خصوصا علی دايی آنهم در هفته اول ليگ بسيار جالب توجه خواهد بود. همچنين در سوی ديگر ميدان سيدمهدی سيدصالحی برابر تيم تراکتورسازی و هوادارانش قرار می‌گيرد. ديدار سپاهان اصفهان با فولاد خوزستان در اين هفته که نبرد تيم‌های سوم و چهارم فصل گذشته هم بسيار جالب خواهد بود، خصوصا اينکه آرش افشين خيلی زود بايد مقابل هم تيمی‌های اهوازی‌اش قرار بگيرد.

در هفته دوم تقابل استقلال تهران با سپاهان اصفهان را می‌توان بعد از دربی تهران و جدال انتقامی پرسپوليس و سپاهان، حتی مهمترين مسابقه نيم فصل نخست ليگ برتر دانست. ديدار تيم‌هايی که مدعی قهرمانی در ليگ برتر هستند، مربيان آنها جزو بهترين مربيان ليگ و از همه مهمتر رويارويی مجتبی جباری و علی حمودی با استقلال، هواداران و امير قلعه‌نويی است که حاشيه‌‎های بسياری را به همراه خواهد داشت.

نفت تهران با راه‌آهن تهران در هفته چهارم يک بازی جذاب ديگر را رقم می‌زند، مسابقه‌ای که منصور ابراهيم‌زاده سرمربی فصل پيش نفت تهران برابر تيم سابق خود به ميدان خواهد رفت. در اين هفته سپاهان و تراکتورسازی تبريز در اصفهان برابر هم به ميدان می‌روند که تقابل اين دو تيم هم بسيار جذاب و ديدنی خواهد بود.

در هفته ششم نفت تهران برابر پرسپوليس صف آرايی می‌کند، ديداری که يحيی گل‌محمدی بايد تيمش را برای شکست دادن تيم فصل گذشته‌اش يعنی پرسپوليس به ميدان بفرستد. در هفته هفتم هم پرسپوليس و فولاد خوزستان با همديگر ديدار می‌کنند، رقابت شاگردی که علی دايی باشد با استادی که حسين فرکی است.

نبرد انتقامی پرسپوليس با سپاهان در هفته دهم برگزار می‌شود، جائيکه سپاهانی‌ها در خانه ميزبان پرسپوليسی هستند که برای جبران شکست در فينال جام حذفی به اصفهان سفر خواهند کرد.

ديدار تراکتورسازی با فولاد خوزستان در هفته سيزدهم و استقلال با فولاد خوزستان در هفته چهاردهم بسيار حساس هستند اما مهمترين ديدار نيم فصل نخست بين دو تيم تراکتورسازی و استقلال تهران در تبريز خواهد بود، علی کريمی رودروی استقلال قرار می‌گيرد و امير قلعه‌نويی هم به تبريز خواهد رفت.


برنامه کامل نيم فصل نخست رقابتهای ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

هفته اول:
* داماش گيلان - سايپا البرز
* گسترش فولاد تبريز - استقلال تهران
* فجرسپاسی شيراز - نفت تهران
* راه‌آهن تهران - مس کرمان
* استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
* سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان
* صبای قم - ملوان بندرانزلی
* پرسپوليس - تراکتورسازی تبريز

هفته دوم:
* ملوان بندرانزلی - داماش گيلان
* استقلال تهران - سپاهان اصفهان
* فولاد خوزستان - فجرسپاسی شيراز
* مس کرمان - استقلال خوزستان
* سايپا البرز - راه‌آهن تهران
* ذوب‌آهن اصفهان - پرسپوليس
* نفت تهران - صبای قم
* تراکتورسازی تبريز - گسترش فولاد تبريز

هفته سوم:
* داماش گيلان - نفت تهران
* فجرسپاسی شيراز - استقلال تهران
* پرسپوليس - مس کرمان
* راه‌آهن تهران - ملوان بندرانزلی
* ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبريز
* گسترش فولاد تبريز - سپاهان اصفهان
* استقلال خوزستان - سايپا البرز
* صبای قم - فولاد خوزستان

هفته چهارم:
* فولاد خوزستان - داماش گيلان
* استقلال تهران - صبای قم
* گسترش فولاد تبريز - فجرسپاسی شيراز
* مس کرمان - ذوب‌آهن اصفهان
* نفت تهران - راه‌آهن تهران
* سايپا البرز - پرسپوليس
* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبريز
* ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان

هفته پنجم:
* داماش گيلان - استقلال تهران
* فجرسپاسی شيراز - سپاهان اصفهان
* تراکتورسازی تبريز - مس کرمان
* راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان
* ذوب‌آهن اصفهان - سايپا البرز
* استقلال خوزستان - نفت تهران
* صبای قم - گسترش فولاد تبريز
* پرسپوليس - ملوان بندرانزلی

هفته ششم:
* گسترش فولاد تبريز - داماش گيلان
* استقلال تهران - راه‌آهن تهران
* فجرسپاسی شيراز - تراکتورسازی تبريز
* سايپا البرز - مس کرمان
* ملوان بندرانزلی - ذوب‌آهن اصفهان
* نفت تهران - پرسپوليس
* سپاهان اصفهان - صبای قم
* فولاد خوزستان - استقلال خوزستان

هفته هفتم:
* داماش گيلان - سپاهان اصفهان
* استقلال خوزستان - استقلال تهران
* صبای قم - فجرسپاسی شيراز
* مس کرمان - ملوان بندرانزلی
* راه‌آهن تهران - گسترش فولاد تبريز
* ذوب‌آهن اصفهان - نفت تهران
* تراکتورسازی تبريز - سايپا البرز
* پرسپوليس - فولاد خوزستان

هفته هشتم:
* فجرسپاسی شيراز - داماش گيلان
* استقلال تهران - پرسپوليس تهران
* نفت تهران - مس کرمان
* سپاهان اصفهان - راه‌آهن تهران
* فولاد خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان
* گسترش فولاد تبريز - استقلال خوزستان
* ملوان بندرانزلی - سايپا البرز
* صبای قم - تراکتورسازی تبريز

هفته نهم:
* داماش گيلان - صبای قم
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران
* راه آهن تهران - فجرسپاسی شيراز
* مس کرمان - فولاد خوزستان
* سايپا البرز - نفت تهران
* پرسپوليس - گسترش فولاد تبريز
* استقلال خوزستان - سپاهان اصفهان
* تراکتورسازی تبريز - ملوان بندرانزلی

هفته دهم:
* داماش گيلان - تراکتورسازی تبريز
* استقلال تهران - مس کرمان
* فجرسپاسی شيراز - استقلال خوزستان
* صبای قم - راه‌آهن تهران
* گسترش فولاد تبريز - ذوب‌آهن اصفهان
* نفت تهران - ملوان بندرانزلی
* فولاد خوزستان - سايپا البرز
* سپاهان اصفهان - پرسپوليس

هفته يازدهم:
* راه‌آهن تهران - داماش گيلان
* سايپا البرز - استقلال تهران
* پرسپوليس - فجرسپاسی شيراز
* مس کرمان - گسترش فولاد تبريز
* ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان
* تراکتورسازی تبريز - نفت تهران
* استقلال خوزستان - صبای قم
* ملوان بندرانزلی - فولاد خوزستان

هفته دوازدهم:
* داماش گيلان - استقلال خوزستان
* استقلال تهران - ملوان بندرانزلی
* فجرسپاسی شيراز - ذوب‌آهن اصفهان
*سپاهان اصفهان - مس کرمان
* راه‌آهن تهران - تراکتورسازی تبريز
* فولاد خوزستان - نفت تهران
* گسترش فولاد تبريز - سايپا البرز
* صبای قم - پرسپوليس

هفته سيزدهم:
* پرسپوليس - داماش گيلان
* نفت تهران - استقلال تهران
* مس کرمان - فجرسپاسی شيراز
* استقلال خوزستان - راه آهن تهران
* ذوب‌آهن اصفهان - صبای قم
* ملوان بندرانزلی - گسترش فولاد تبريز
* سايپا البرز - سپاهان اصفهان
* تراکتورسازی تبريز - فولاد خوزستان

هفته چهاردهم:
* داماش گيلان - ذوب‌آهن اصفهان
* استقلال تهران - فولاد خوزستان
* فجرسپاسی شيراز - سايپا البرز
* صبای قم - مس کرمان
* راه‌آهن تهران - پرسپوليس
* گسترش فولاد تبريز - نفت تهران
* سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی
* استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبرير

هفته پانزدهم:
* مس کرمان - داماش گيلان
* تراکتورسازی تبريز - استقلال تهران
* ملوان بندرانزلی - فجرسپاسی شيراز
* ذوب‌آهن اصفهان - راه‌آهن تهران
* نفت تهران - سپاهان اصفهان
* فولاد خوزستان - گسترش فولاد تبريز
* سايپا البرز - صبای قم
* پرسپوليس - استقلال خوزستان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016