شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقدماتی جام جهانی برزيل: پيروزی مدعيان در شب توقف فرانسه و هلند

تيم‌های مدعی اسپانيا، آلمان، ايتاليا و انگليس بازی‌های خودشان در انتخابی جام جهانی را با پيروزی پشت سر گذاشتند و يک گام خودشان را به برزيل نزديک کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل جمعه شب با انجام چند ديدار در قاره اروپا پيگيری شد.

در گروه يک بلژيک صدرنشين اين گروه موفق شد اسکاتلند از پيش حذف شده را با دو گل شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل قرار گيرد. برای بلژيک در اين ديدار استفان دفور (۳۸ ) و کوين ميرلس (۸۹) گلزنی کردند.

کرواسی نزديک‌ترين تعقيب کننده بلژيک در خانه صربستان با تساوی يک بر يک متوقف شد تا شانسش برای صعود مستقيم از اين گروه به جام جهانی کاهش يابد. برای کرواسی در اين ديدار ماريو مانژوکيچ گلزنی کرد و تک گل صربستان را آلساندر ميتروويچ به ثمر رساند. اين ديدار دو اخراجی هم در پی داشت که سهم هر دو تيم يک بازيکن بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ديگر ديدار اين گروه ولز برابر مقدونيه با نتيجه‌ دو بر يک شکست خورد. در اين ديدار گرت بيل ستاره ولزی از روی نيمکت ذخيره‌ها شاهد شکست تيمش بود. به اين ترتيب ولز نيز در حسرت جام جهانی ۲۰۱۴ ماند. اين تيم حتی در صورتی که سه بازی باقی مانده خود را نيز با پيروزی پشت سر بگذارد، ۱۵ امتيازی خواهد شد و حتی در بين تيم‌های حاضر در پلی‌آف نيز جايی نخواهد داشت.

* جدول گروه يکم
۱- بلژيک ، ۲۲ امتياز
۲- کرواسی، ۱۷ امتياز
۳- صربستان، ۸ امتياز
۴- مقدونيه ، ۷ امتياز
۵- ولز ، ۶ امتياز
۶- اسکاتلند ، ۵ امتياز

- در گروه دوم،‌ ارمنستان دست به کار بزرگی زد و موفق شد جمهوری چک را در خانه با نتيجه‌ دو بر يک شکست دهد. برای ارمنستان در اين بازی کارلن مک رتچيان (۳۱) و گئوورگ غازاريان (۹۲) گلزنی کردند و تک گل چک را توماس روسيچکی به ثمر رساند. ارمنستان در بازی قبلی خود نيز موفق شده بود دانمارک را شکست دهد.

در ديگر ديدارها ايتاليا موفق شدبا گل آلبرتو جيلاردينو (۳۸) بلغارستان را شکست دهد. ايتاليا برای صعود به جام جهانی نياز به يک پيروزی در سه بازی آينده خود دارد و دانمارک نيز با نتيجه‌ دو بر يک مالت را از پيش‌رو برداشت.

* جدول گروه دوم
۱- ايتاليا، ۱۷ امتياز
۲- بلغارستان ، ۱۰ امتياز
۳- چک، ۹ امتياز
۴- ارمنستان، ۹ امتياز
۵- دانمارک ، ۹ امتياز
۶- مالت ، ۳ امتياز

- در گروه سوم، آلمان صدرنشين موفق شد با سه گل اتريش را شکست دهد و جايگاه خود را در صدر جدول استحکام بخشد. در اين ديدار ميروسلاو کلوزه (۳۳) ، تونی کروس (۵۱) و توماس مولر (۸۸) گلزنی کردند. کلوزه با گلی که در اين ديدار به ثمر رساند تعداد گل‌های کلی خود را به عدد ۶۸ رساند تا با تعداد گل‌های ملی گرد‌مولر برابر شود. سوئد نيز که خطر حذف از انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ را حس می‌کرد موفق شد ايرلند جنوبی را در خانه با نتيجه‌ دو بر يک شکست دهد و خود را به رده دوم جدول برساند.

در ديگر ديدار اين گروه نيز قزاقستان دو بر يک جزاير فارو را شکست داد.

* جدول گروه سوم
۱- آلمان، ۱۹ امتياز
۲- سوئد، ۱۴ امتياز
۳- اتريش، ۱۱ امتياز
۴- ايرلند جنوبی، ۱۱ امتياز
۵- قزاقستان، ۴ امتياز
۶- جزاير فارو ، صفر امتياز

- گروه چهارم، هلند در خانه تيم ضعيف استونی در حالی که تا دقايق پايانی عقب بود با تساوی دو بر دو متوقف شد، اما هم چنان در صدر جدول اين گروه باقی ماند. برای نارنجی‌پوشان در اين ديدار آرين روبن (۲) و روبين فان پرسی از روی نقطه پنالتی (۹۴) گلزنی کردند. ترکيه نيز موفق شد با نتيجه‌ پر گل پنج بر صفر آندورا تيم انتهای جدولی اين گروه را در هم بکوبد و رومانی با سه گل مجارستان را از پيش‌رو برداشت.

* جدول گروه چهارم
۱- هلند، ۱۹ امتياز
۲- رومانی، ۱۳ امتياز
۳- مجارستان ، ۱۱ امتياز
۴- ترکيه، ۱۰ امتياز
۵- استونی ، ۷ امتياز
۶- آندورا، صفر امتياز

- در گروه پنجم، نروژ موفق شد با نتيجه‌ دو بر صفر قبرس قعر نشين را شکست دهد، اسلوونی با يک گل آلبانی را از پيش‌رو برداشت و ديدار تيم‌های سوئيس و ايسلند با تساوی پر گل چهار بر چهار به پايان رسيد.

* جدول گروه پنجم
۱- سوئيس، ۱۵ امتياز
۲- نروژ، ۱۱ امتياز
۳- آلبانی ، ۱۰ امتياز
۴- ايسلند، ۱۰ امتياز
۵- اسلوونی، ۹ امتياز
۶- قبرس، ۴ امتياز

- در گروه ششم، پرتغال موفق شد با هت تريک کريستيانو رونالدو، ايرلند شمالی را در خانه شکست دهد و بالاتر از روسيه در صدر جدول اين گروه قرار گيرد. پرتغالی‌ها که شروع چندان خوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ نداشتند، در اين ديدار خشن که سه اخراجی را در پی داشت، با نتيجه‌ چهار بر دو ايرلند شمالی را شکست دادند. کريستيانو رونالدو سه بار و برونو آلوس برای پرتغالی‌ها در اين ديدار گلزنی کردند. در اين ديدار دو بازيکن از ايرلند شمالی و يک بازيکن از پرتغال به دليل دريافت کارت قرمز از بازی اخراج شدند.

در ديگر ديدار اين گروه روسيه موفق شد با نتيجه‌ چهار بر يک لوکزامبورگ را شکست دهد.

* جدول گروه ششم
۱- پرتغال، ۱۷ امتياز
۲- روسيه، ۱۵ امتياز
۳- اسرائيل، ۱۱ امتياز
۴- ايرلند شمالی، ۶ امتياز
۵- آذربايجان ، ۴ امتياز
۶- لوکزامبورگ، ۳ امتياز

- در گروه هفتم ، بوسنی صدرنشين اين گروه با يک گل مغلوب اسلواکی شد ، اما هم چنان به دليل تفاضل گل بهتر نسبت به يونان در صدر جدول باقی ماند. يونانی‌ها نيز در ديداری سخت موفق شدند ليختن‌اشتاين را با يک گل شکست دهند و لتونی نيز با نتيجه‌ دو بر يک ليتوانی را از پيش‌رو برداشت.

* جدول گروه هفتم
۱- بوسنی، ۱۶ امتياز
۲- يونان، ۱۶ امتياز
۳- اسلواکی ، ۱۲ امتياز
۴- لتونی، ۷ امتياز
۵- ليتوانی، ۵ امتياز
۶- ليختن‌اشتاين، ۲ امتياز

- در گروه هشتم، انگليس موفق شد با چهار گل مولداوی را از پيش‌رو بردارد و با يک بازی کمتر با تيم مونته‌نگرو هم امتياز شود. استيون جرارد اولين گل اين ديدار را در دقيقه‌ ۱۲ به ثمر رساند. در ادامه مسابقه ريکی لمبرت در دومين ديدار خود برای انگليس موفق شد دومين گل ملی خود را نيز به ثمر برساند و در دقيقه‌ ۲۶ اختلاف را به دو افزايش دهد. دو گل ديگر انگليسی را که در اين ديدار در ومبلی برگزار شد، دنی ولبک در دقايق (۴۶) و (۵۰) به ثمر رساند.

اوکراين نيز در خانه جشنواره ای از گل به راه انداخت و موفق شد با نتيجه‌ ۹ بر صفر سن ماريونو را از پيش‌رو بردارد.

در ديگر ديدار اين گروه مونته‌نگرو برابر لهستان با تساوی يک بر يک متوقف شد.

* جدول گروه هشتم
۱- انگليس، ۱۵ امتياز
۲- مونته نگرو ، ۱۵ امتياز
۳- اوکراين، ۱۴ امتياز
۴- لهستان، ۱۰ امتياز
۵- مولداوی، ۵ امتياز
۶- سن مارينو، صفر امتياز

- در آخرين گروه نيز اسپانيای صدرنشين موفق شد با دو گل فنلاند را در خانه شکست دهد. جوردی آلبا در دقيقه‌ ۱۸ اولين گل لاروخا را به ثمر رساند، آلوارو نگردو موفق شد در دقيقه‌ ۸۶ ديگر گل مسابقه را به ثمر برساند.

در اين ديدار ويسنته دل بوسکه ، سرمربی اسپانيايی‌ها که هميشه حامی ايکر کاسياس بوده است، اين دروازه‌بان را در ترکيب اصلی به ميدان فرستاد.

در ديگر ديدار اين گروه فرانسه با ارائه يک نمايش ضعيف در خانه گرجستان با تساوی بدون گل متوقف شد.

* جدول گروه نهم
۱- اسپانيا، ۱۴ امتياز
۲- فرانسه، ۱۱ امتياز
۳- فنلاند، ۶ امتياز
۴- گرجستان، ۵ امتياز
۵- بلاروس، ۴ امتياز

رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل سه شنبه اين هفته‌ نيز پيگيری خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016