چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آدينه سرنوشت، سرنوشت نوجوانان ايران به روز آخر کشيد

روزنامه بهار ـ برای تيم‌ملی نوجوانان ايران همه‌چيز به روز سرنوشت کشيده شد؛ ايران در دومين بازی‌اش در جام‌جهانی نوجوانان دوباره به يک تساوی يک – يک تن داد تا حالا برای رسيدن به مرحله حذفی بازی دشواری برابر اتريش داشته باشد؛ به گزارش «فيفا» ايران که در بازی اول برابر آرژانتين موفق شده بود به يک امتياز ارزشمند برسد به رغم برتری نسبی‌اش برابر کانادا نتوانست سه امتياز بازی دوم را به دست بياورد.

برای ايران اين‌بار کريمی، از فاصله ۲۰ متری گل زد تا نسبت به بازی قبلی گل به ثمر رسيده ۵ متر به دروازه نزديک‌تر باشد. البته درست مثل بازی اول اين‌بار هم گل زده تيم‌ملی را بازيکنان رقيب پاسخ دادند تا حالا دو بازی و دو امتياز حاصل کار نوجوانانی باشد که شانس زيادی برای بردن کانادا و قرار گرفتن در صدر جدول داشتند.

اين تساوی در شرايطی برای کانادايی‌ها به دست آمد که از چند روز قبل رسانه‌های اين کشور برد راحتی برای اين تيم متصور بودند و در گزارش سايت فيفا هم به آن اشاره شد؛ با اين حال نوجوانان کشورمان در اين بازی هم مثل بازی برابر آرژانتين‌درصد مالکيت توپ را در اختيار داشتند و سايت فيفا اين‌درصد را ۶۰ به ۴۰ به نفع ايران ثبت کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته اين تنها برتری سفيد پوشان کشورمان نبود؛ در تعداد ضربات به سمت دروازه هم شاگردان دوستی مهر خيره‌کننده عمل کردند؛ ۲۳ ضربه برابر ۶ ضربه نشان از برتری مطلق ايران در اين ديدار داشت. نکته نگران‌کننده اين‌که از اين تعداد ضربات ۱۲ ضربه در چارچوب بود که از اين ۱۲ ضربه فقط يکی به تور نشسته است.

حالا ايران برای رسيدن به مرحله حذفی جمعه حتما بايد اتريش را از پيش‌رو بردارد (بدون در نظر گرفتن نتيجه ديدار آرژانيتن برابر اتريش) تا برای دومين بار در تاريخ اين رقابت‌ها طعم صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی را بچشد.

بی مهری «سيما» ادامه دارد

در شرايطی که ايرانی‌ها در دبی مشغول انجام مهم‌ترين تورنمنت اين روزهای ورزش کشورمان هستند «سيما» رغبت چندانی به پوشش اين بازی‌ها ندارد؛ در حالی که پيش‌تر تصور می‌شد صداوسيما برای خريدن اين مسابقات و پخش آن از شبکه سوم سيما برنامه‌ريزی داشته باشد تا ظهر روز بازی با آرژانتين هنوز مشخص نبود که اين رقابت‌ها پوشش تصويری داده می‌شود يا نه.

البته بعد از پوشش تصويری اين بازی‌ها، پخش آن هم به شبکه ورزش رسيد تا همه علاقه‌مندان به فوتبال نتوانند به‌طور زنده بازی نوجوانان ايران را ببيند. در شرايطی که اکثر بازيکنان حاضر در تيم‌ملی شهرستانی هستند و پخش ديجيتالی شبکه ورزش هنوز در همه مناطق ايران ساپورت نمی‌شود گمان می‌رفت اين بازی‌ها از شبکه سه به عنوان مهم‌ترين بازی‌های ملی پخش می‌شد. با اين حال مسئولان شبکه سه در اقدامی جالب توجه به پخش مستقيم رقابت‌های هندبال پرداختند تا باز هم مساله نوجوانان ايران، موضوعی دست دوم تلقی شود.

دوستی‌مهر: در فوتبال هميشه آن اتفاقی که بايد، نمی‌افتد

علی دوستی‌مهر در نشست خبری پس از ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و کانادا در جام‌جهانی نوجوانان گفت: «قبلا گفته بودم که کانادا تيم پرقدرتی است که در رده‌ نوجوانان ششمين حضور جهانی‌اش را تجربه می‌کند. در حالی که ما سومين جام‌جهانی‌مان را تجربه می‌کنيم. در رده‌ نوجوانان و جوانان احساسات حرف اول را می‌زند و انگيزه بسيار مهم است. در بازی اول مقابل آرژانتين بسيار انگيزه داشتيم و در عوض در اين بازی کانادايی‌ها دو برابر ما انگيزه داشتند. امروز (ديروز) بد نبوديم. موقعيت‌های زيادی داشتيم اما در فوتبال هميشه آن اتفاقی که بايد بيفتد، نمی‌افتد. هميشه خوب بازی کردن لزوما به گل نمی‌رسد. هم ما و هم کانادا تلاش کرديم که برنده باشيم اما نتيجه مساوی شد. نمی‌خواهم ارزش حريف را پايين بياورم اما قطعا از اين نتيجه راضی نيستم؛ چون می‌توانستيم پيروز باشيم.»

سرمربی تيم‌ملی فوتبال نوجوانان در ادامه درباره‌ اين‌که چرا بازيکنان تيمش در زدن ضربات آخر اين‌ قدر بد عمل کردند، گفت: «اين خاصيت رده پايه است، چون بازيکنان کم‌تجربه هستند. آن‌ها بايد بيشتر بازی کنند و بيشتر زحمت بکشند. يکی از مشکلات تيم ما نبود بازی‌های تدارکاتی زياد بود. در اين رده هرچه بازی تدارکاتی بيشتر باشد موفقيت بيشتر است. اگر به آمار بازی نگاه کنيم می‌بينيم که ما ۱۲ موقعيت گل داشتيم و کانادا چهار موقعيت داشت.‌درصد مالکيت توپ نيز ۶۹ به ۳۱ به سود ما بود اما در ضربات آخر تمرکز لازم را نداشتيم. باز هم تاکيد می‌کنم که اين مساله خاصيت رده‌ پايه است. بايد پای اين گل نزدن‌ها بسوزيم و اذيت شويم تا بعدها اين بازيکنان فوتباليست شوند و به تيم‌های جوانان، اميد و بزرگسالان کمک کنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016