چهارشنبه 1 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوی‌کيا: مشکل نوجوانان فقط گلزنی است

مهدی مهدوی‌کيا با بيان اين‌که کارش را در مربيگری از تجربه‌اندوزی کنار مربيان بزرگ شروع می‌کند، گفت: از حشمت‌الله مهاجرانی تشکر می‌کنم اما کارلوس کی‌روش کادر فنی تيم ملی را انتخاب کرده و ما نبايد در آن دخالتی داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از امارات، مهدوی‌کيا پس از تساوی تيم ملی فوتبال نوجوانان ايران مقابل کانادا در جمع خبرنگاران گفت: حيف شد که اين بازی به تساوی رسيد. اگر قدر موقعيت‌هايمان را بيشتر می‌دانستيم می‌توانستيم بازی را ببريم. تيم ما فرصت‌های گلزنی متعددی به دست آورد. حداقل دو، سه موقعيت صد در صد داشتيم که از دست رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته در فوتبال ايران و در همه‌ی رده‌ها چنين مشکلی وجود دارد که مقابل تيم‌های خوب خيلی خوب بازی می‌کنيم و مقابل تيم‌های ضعيف ما هم انگار شبيه آنها می‌شويم. معتقدم گل نزدن اصلی‌ترين مشکل تيم نوجوانان بود. آنها با تاکتيک‌های از پيش تعيين شده که در تمرينات هم کار کردند موقعيت‌های زيادی به دست آوردند. ايجاد موقعيت در چنين بازی‌های مهمی آسان نيست و وقتی فرصت گلزنی به دست می‌آيد نبايد به راحتی آن را از دست داد. در زدن ضربيات آخر کم‌دقت بوديم.

وی افزود: در جام جهانی فرصت‌ها به راحتی به دست نمی‌آيند. البته همان‌طور که گفتم مشکلات فرهنگی هم در تيم ما وجود دارد. مثل اين‌که همه فکر می‌کرديم به راحتی کانادا را می‌بريم اما کانادا حريف سرسختی بود.

مهدوی‌کيا در پاسخ به اين‌که شما در تمرينات ضربات ايستگاهی زيادی را با بازيکنان تمرين کرديد اما آنها در بازی‌های رسمی از اين ضربات به خوبی استفاده نمی‌کردند، گفت: اين بازيکنان نوجوان هستند و بايد بيشتر کار کنند. چنين مشکلاتی با يکی، دو ماه تمرين حل نمی‌شود. بايد سال‌ها با آنها کار کرد تا خوب ياد بگيرند و تجربه‌شان در اين زمينه زياد شود. اين تيم به خوبی موقعيت درست می‌کند و فقط توپ‌ها گل نمی‌شود. اگر توپ‌هايشان گل شود همه چيز درست خواهد شد.

مشاور سرمربی تيم ملی فوتبال نوجوانان درباره‌ی بازی با اتريش نيز گفت: بازی سختی خواهد بود. البته کادر فنی به خوبی شرايط را درک می‌کند. اتريش تيمی بهتر از کانادا است و از نظر تاکتيکی و فوتبالی بهتر کار می‌کند. بنابراين حريف متفاوتی برای ما خواهد بود. ضمن اين‌که در بازی با اتريش شرايط ما متفاوت است. تا حالا بازيکنان فکر می‌کردند کانادا را شکست می‌دهند اما الان فهميدند به هيچ وجه نبايد هيچ تيمی را دست کم گرفت.

مهدوی‌کيا در واکنش به اين‌که آيا تساوی با کانادا را شوک روحی به تيم نوجوانان می‌دانيد که باعث می‌شود در بازی با اتريش بهتر کار کنند، گفت: از اين زاويه اين شوک را قبول دارم و اتفاقا شوک خوبی بود. حالا اين شوک در بازی دوم اتفاق افتاد. شايد در اين بازی ما صد در صد نياز به برد نداشتيم و خوب شد که هنوز قبل از رسيدن به مراحل حساس چنين شوکی وارد شد. همه تيم‌هايی که به جام جهانی راه پيدا کرده‌اند خوب هستند. ما اميدواريم بتوانيم اتريش را با قاطعيت ببريم.

وی در واکنش به صحبت‌های حشمت‌الله مهاجرانی مبنی بر اين‌که به فدراسيون پيشنهاد داده مهدوی‌کيا در کادر فنی تيم ملی بزرگسالان کنار کارلوس کی‌روش کار کند، گفت: ما بايد فعلا کسب تجربه کنيم. من نمی‌توانم درباره‌ی کادر فنی تيم ملی و اين‌که کی‌روش چه کسانی را انتخاب می‌کند نظر بدهم. از حشمت‌الله مهاجرانی هم تشکر می‌کنم. حالا بايد ببينيم در آينده چه می‌شود.

مهدوی‌کيا در واکنش به اين‌که حالا اگر کی‌روش به شما پيشنهاد بدهد آن را می‌پذيريد، گفت: تا جايی که من می‌دانم کادر فنی تيم ملی بسته شده و ما نمی‌توانيم در آن دخالت کنيم.

وی در پاسخ به اين‌که شما دوست داريد کار مربيگری را به عنوان دستيار شروع کنيد يا نفر اول، گفت: بايد پله پله کار را شروع کرد. بايد از حضور در کنار مربيان بزرگ استفاده کرد. من فعلا کسب تجربه می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016