سه شنبه 14 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته پانزدهم ليگ برتر؛ پرسپوليس - استقلال صنعتی؛ روزی برای تحقق آرزوهای سرخ!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هواداران تيم فوتبال پرسپوليس که سالهاست قهرمانی تيم‌شان را در ليگ برتر نديده‌اند، منتظرند تا شاگردان علی دايی اين بار در نيم فصل با پيروزی برابر استقلال صنعتی اين آرزو را محقق کنند و فعلا قهرمان نيم فصل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور فردا با برگزاری يک ديدار پيگيری می‌شود که طی آن تيم فوتبال پرسپوليس درحالی در ورزشگاه آزادی به مصاف تيم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان می‌رود که هفته پيش با توجه به پيروزی يک بر صفر برابر راه‌آهن توانست برای چند روز صدرنشين ليگ شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرخپوشان پايتخت اما در روز آغازين هفته پانزدهم، صدر جدول را دوباره به فولاد پس دادند اما اين شانس را دارند که با پيروزی مقابل صنعتی ديگر تيم اهوازی ليگ، نيم فصل نخست را با قهرمانی به پايان برساند، اتفاقی که هواداران اين تيم سال‌هاست چشم انتظار رخ دادن آن هستند.

در بازی روز چهارشنبه که قطعا تحت تاثير اخبار حضور سپ‌بلاتر رئيس فيفا در ايران قرار دارد، تيم دايی تنها به پيروزی فکر می‌کند، ۳ امتيازی که آنها را صدرنشين پايان نيمی از ليگ سيزدهم خواهد کرد و رسيدن به آن، آرزوی رويانيان، مديريت باشگاه و حتی کادرفنی، بازيکنان و هواداران اين تيم است.

البته در شرايطی که با رای کميته استيناف، کسر يک امتياز از تيم پرسپوليس قطعی شده است اما باز هم همه عوامل قهرمانی دست دايی و تيمش است زيرا می‌تواند با شکست دادن استقلال اهواز که ممکن است با پيراهن آبی برابر سرخپوشان به ميدان بيايد و بردن تيم‌های آبی‌پوش برابر هواداران اين تيم تهرانی لذت بخش است، به راحتی قهرمان نيم فصل شوند.

در صورت تساوی در اين بازی، هرچند سرخپوشان پايتخت به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد صدرنشين می‌شوند اما بايد چشم انتظار بازی تراکتورسازی و استقلال در روز پايانی هفته جاری باشند، مسابقه‌ای که اگر برنده داشته باشد، قهرمانی نيم فصل پرسپوليس به خطر می‌افتد اما درصورت تساوی، باز هم شاگردان دايی صدرنشين خواهند ماند.

شکست پرسپوليس برابر صنعتی خوزستان که قطعا بازيکنانش انگيزه بالايی دارند، فولاد را صدرنشين نگه می‌دارد و باز هم تکليف قهرمان نيم فصل را به بازی‌ تراکتورسازی با استقلال و يا حتی بازی معوقه استقلال با ملوان موکول خواهد کرد.

صنعتی خوزستان که با هدايت عبدالله ويسی در ليگ امسال بسيار پرنوسان ظاهر شده، از بين مدعيان ليگ سيزدهم تنها مقابل استقلال پيروز شده و برابر فولاد، سپاهان، نفت و تراکتورسازی شکست خورده است. آنها پس از شکست ۴ بر يک در هفته گذشته مقابل تراکتورسازی، انگيزه بالايی دارند که در اين مسابقه، ضمن جبران آن باخت، با کسب جايگاه بهتر نيم فصل ليگ را به پايان برسانند.

البته در تيم صنعتی بازيکنان همچون ايمان مبعلی، حسين کعبی، سهراب بختيازی‌زاده و ... به ميدان می‌روند که سابقه حضور در فولاد را دارند، شايد بخشی از تلاش آنها در بازی مقابل پرسپوليس برای کمک به تيم همشهری يعنی فولاد باز گردد تا شانس اين تيم را برای قهرمانی در نيم فصل افزايش دهند، به همين خاطر به فکر گرفتن امتياز از سرخپوشان در ورزشگاه آزادی هستند.

با وجود اينکه پيروزی در اين بازی حتی ممکن است صنعتی خوزستان را به رده هشتم هم برساند و تساوی هم باعث صعودشان خواهد شد اما جايگاه اين تيم با شکست برابر پرسپوليس تنزل نخواهد کرد، هرچند اختلاف اندک امتيازی با ساير قعرنشينان، شرايط آنها را برای آينده خطرناک‌تر می‌کند.


نتايج ديدارهای روز نخست از هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:

* مس کرمان يک - داماش گيلان يک
گل‌ها: لوسيانو ادينهو (۶۹) برای مس کرمان - عليرضا نظيف‌کار (۷۳- پنالتی) برای داماش

* نفت تهران ۲ - سپاهان اصفهان ۲
گل‌ها: هادی عقيلی (۱۲- گل به خودی) و حسين ابراهيمی (۲۶) برای نفت تهران - اميد ابراهيمی (۸۰) و احسان حاج صفی (۸۹) برای سپاهان

* ملوان بندرانزلی ۳ - فجرسپاسی شيراز يک
گل‌ها: احمد آهی (۱۴)، سيد جلال رافخايی (۳۱- پنالتی) و محسن يوسفی (۴۱) برای ملوان - حميد جوکار (۹۰) برای فجرسپاسی

* ذوب‌آهن ۲ - راه‌آهن سورينت ۳
گل‌ها: مرتضی تبريزی(۱۷) و مهدی رجب‌زاده (۴۲) برای ذوب‌آهن - رضا خالقی‌فر (۸۴) و فرزاد آشوبی (۸۸- پنالتی) و رامين رضائيان (۳+۹۰) برای راه آهن

* فولاد خوزستان يک - گسترش فولاد تبريز يک
گل‌ها: لندرو چاوز (۶۰) برای فولاد - احمد اميرکامدار (۶۱) برای گسترش فولاد تبريز

برنامه ادامه ديدارهای هفته پانزدهم از رقابتهای ليگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زير است:
چهارشنبه - ۱۵/۰۸/۹۲
* پرسپوليس - صنعتی خوزستان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه آزادی

جمعه - ۱۵/۰۸/۹۲
* تراکتورسازی تبريز - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه يادگار امام (ره)
* سايپا البرز - صبای قم، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج

جدول رده‌بندی لیگ برتر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016