شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيجريه با برتری برابر مکزيک قهرمان فوتبال نوجوانان جهان شد

• سوئد سوم شد، بريشا آقای گل

تيم فوتبال نوجوانان نيجريه با پيروزی پرگل برابر مکزيک در ديدار نهايی رقابتهای جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ - امارات به عنوان قهرمانی پانزدهمين دوره اين مسابقات دست يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمين دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی نوجوانان روز جمعه با برگزاری ديدارهای رده‌بندی و فينال در امارات به پايان رسيد که طی آن تيم‌ نوجوانان نيجريه با برتری مقابل مکزيک به عنوان قهرمانی جهان دست يافت و سوئد هم با پيروزی برابر آرژانتين، عنوان سومی اين دوره از رقابتها را از آن خود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نخستين بازی امروز، تيم‌های نوجوانان سوئد و آرژانيتن برابر هم به ميدان رفتند که تيم سوئد با درخشش "ولامير بريشا" برابر آرژانتين به پيروزی ۴ بر يک دست يافت تا عنوان سومی اين رقابتها را بدست آورد. ولامير بريشا (۷، ۲۴ و ۵۷) و کارلوس استراندبرگ (۲۰) برای تيم سوئد در اين بازی گل زدند و لوئيس کومپاگنوچی (۴۴) تک گل آرژانتين را به ثمر رساندند.

در ديدار فينال اين رقابتها که در ورزشگاه "محمد بن زايد" شهر ابوظبی برگزار شد، تيم نوجوانان نيجريه با برتری ۳ بر صفر مقابل مکزيک، عنوان قهرمانی اين جام را به خود اختصاص داد. اريک آگويره (۹- گل به خودی)، کلچی ايهه‌آناچو (۵۶) و موسی محمد (۸۱) گل‌های نيجريه را در اين بازی به ثمر رساندند تا اين تيم آفريقايی برای چهارمين مرتبه به عنوان قهرمانی جام جهانی نوجوانان دست يابد.

نيجريه در اين دور از مسابقات در مرحله گروهی ابتدا با نتيجه ۶ بر يک مکزيک را شکست داد، در بازی دوم برابر سوئد به تساوی ۳ بر ۳ دست يافت و در بازی آخر عراق را با ۵ گل در هم کوبيد تا به عنوان تيم نخست گروه F به مرحله يک‌هشتم نهايی صعود کند. اين تيم آفريقايی در اين مرحله با نتيجه ۴ بر يک تيم ايران را شکست داد، در مرحله يک‌چهارم نهايی برابر اروگوئه به برتری ۲ بر صفر دست يافت و در بازی نيمه نهايی با نتيجه ۳ بر صفر سوئد را از پيش رو برداشت.

در پايان اين مسابقات "ولامير بريشا" از سوئد که در بازی روز جمعه برابر آرژانتين هت‌تريک کرده بود، با ۷ گل زده بهترين گلزن جام لقب گرفت و کفش طلای جام را از آن خود کرد. "کلچی ايهه‌آناچو" از نيجريه و "بوسچيليا" از برزيل هم با ۶ گل زده در رده‌های بعدی قرار گرفتند و به ترتيب صاحب کفش نقره‌ای و برنزی جام شدند.

همچنين "کلچی ايهه‌آناچو" از نيجريه به عنوان بهترين بازيکن جام انتخاب شد و توپ طلای جام را بدست آورد. "ناتان" از برزيل صاحب توپ نقره‌ای شد و "ايوان اوچوآ" از نيجريه هم توپ برنزی را از آن خود کرد. "دله آلامپاسو" از نيجريه هم با کسب عنوان بهترين دروازه‌بان جام، دستکش طلايی را بدست آورد. نيجريه علاوه بر جام قهرمانی، جايزه بازی جوانمردانه را هم به خود اختصاص داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016