شنبه 18 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نايب رئيس بانوان کنفدراسيون فوتبال آسيا: دغدغه‌ام حضور زنان ايران در ورزشگاه‌هاست

مهر ـ عضو کميته اجرايی فيفا و نايب رئيس بانوان کنفدراسيون فوتبال آسيا يکی از دغدغه‌هايش را حل مشکل بانوان ايرانی و حضور آنها در ورزشگاه‌ها دانست و ابراز اميدواری کرد بزودی اين مشکلات برطرف شود. وی در حالی چنين اظهار نظری کرده است که سپ بلاتر نيز در گفتگوهايی که پس به دنبال سفرش به ايران داشت تاکيد کرد مسئولان ايرانی بايد زمينه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند.

"مويا داد" عضو کميته اجرايی فيفا در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد حضورش در ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: برای بازديد از امکانات فوتبال خصوصا در بخش بانوان به تهران آمدم و می‌خواستم دو روز تمام فوتبال داشته باشم و از وضعيت فوتبال بانوان شما اطلاعات کاملی بدست آورم که خوشبختانه ديدم شرايط خوبی بر فوتبال بانوان در ايران حاکم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: برای من مايه افتخار بود که شاهد پيشرفت فوتبال بانوان در ايران بودم. من به کمپ تيم‌‎های ملی رفتم و وضعيت تيم‌های فوتبال و فوتسال بانوان ايران را از نزديک تماشا کردم. من معتقدم بايد شرايطی مساوی را برای فوتبال بازی کردن بانوان در ايران فراهم کرد تا آنها با آرامش و بدون محدوديت در مسابقات به ميدان رفته و بيش از اين پيشرفت کنند.

عضو کميته اجرايی فيفا در ادامه خاطرنشان کرد: برای تصويب حضور بانوان ايران با حجاب در مسابقات بين‌المللی در اساسنامه فيفا، تمام تلاشم را انجام می‌دهم و فکر می‌کنم بعد از برگزاری آزمايشی حضور بانوان محجبه در مسابقات طی يک سال گذشته، سخت است بخواهيم اين قانون را ناديده بگيريم.

وی همچنين يادآور شد: البته همانطور که تا توپ وارد دروازه نشود، نمی‌توان از گل شدن آن مطمئن شد قطعا بايد تا تصويب نهايی اين قانون منتظر ماند اما مطمئن هستم قانون حضور بانوان محجبه در مسابقات از سوی فيفا تصويب می‌شود.

"مويا داد" در خصوص صحبت‌های بلاتر با رئيس مجلس ايران در مورد حضور بانوان کشورمان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: من در آن جلسه حضور نداشتم ولی خيلی اميدوارم اين اتفاق بی‌افتد. اين برای يک بازيکن انگيزه بالايی ايجاد می‌کند که وقتی در زمين است، خواهر و مادرش از روی سکوها او را تشويق کنند. من به شخصه نمی‌توانم تصور کنم پسر در زمين بازی می‌کند و من نتوانم به ورزشگاه بروم تا او را تشويق کنم.

وی در ادامه تاکيد کرد: اليته ما نمی‌توانيم قوانين کشورها را عوض کنيم و به آن احترام می‌گذاريم اما تا جائيکه امکان دارد، تلاش می‌کنيم اين اتفاق رخ دهد و شرايط حضور بانوان ايرانی در ورزشگاه‌ها هم فراهم شود تا آنها در کنار بازی کردن فوتبال و فوتسال، بتواند بازی‌های مختلف را هم از روی سکوها تماشا کنند.

نايب رئيس بانوان کنفدراسيون فوتبال آسيا در ادامه به موضوع جالبی هم اشاره کرد: يکی از مهمترين دغدغه‌های من، حضور بانوان ايرانی با حجاب دلخواه خود در مسابقات بين‌المللی و حضورشان در ورزشگاه‌ها است که اميدوارم بزودی اين مشکلات برطرف شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016