دوشنبه 16 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاع گوارديولا و بايرن مونيخ از نام خليج فارس

اصفهان - ايرنا - باشگاه بايرن مونيخ ، پپ گوارديولا سرمربی تيم فوتبال اين باشگاه و رسانه های آلمان با تاکيد بر نام درست ˈخليج فارسˈ و به رسميت نشناختن نام جعلی خليج ˈع ر ب ی ˈ موجب خشم رسانه ها و مسوولان فوتبال کشورهای عربی شدند.

به گزارش ايرنا ، پايگاه اطلاع رسانی الکره روز يکشنبه در آستانه سفر تيم فوتبال بايرن مونيج به دوحه نوشت: باشگاه بايرن مونيخ آلمان و روزنامه بيلد اين کشور نام خليج ع ر ب ی را به رسميت نشناختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



الکره اضافه کرد: اين موضوع چالش ديپلماسی را برای سفر بايرن مونيخ به قطر جهت برگزاری اردوی زمستانه اين تيم و برگزاری دو ديدار دوستانه بوجود آورده است.

رسانه های آلمان امروز با اشاره به سفر بايرن مونيخ به قطر نوشتند: اين تيم در اردوی آماده سازی زمستانه خود با سفر به قطر روز ۹ ژانويه ديدار دوستانه ای را با تيم مريخ سودان برگزار می کند و در ادامه با سفر به کويت روز ۱۳ ژانويه با تيم الکويت قهرمان ليگ فوتبال اين کشور ديدار دوستانه ديگری برگزار خواهد کرد.

الکره اضافه کرد: آنچه موجب چالش و درگيری ديپلماسی ورزشی بين بايرن مونيخ و کشورهای عربی شده اين است که سايت رسمی اين باشگاه و روزنامه بيلد اين کشور بر استفاده از نام خليج فارس به جای خليج ع ر ب ی اصرار دارند.

اين پايگاه خبری عرب زبان تصريح کرد: اين درحاليست که بايرن مونيخ قرار است به دو کشور عربی و نه به ايران سفر کند لذا بايد خواسته کشورهای عربی را برای استفاده از نام خليج ع ر ب ی برآورده کند.

به نوشته الکره ، سايت باشگاه بايرن مونيخ آلمان امروز با عنوان ˈ اردوی فولکس واگن قطر، تمرين بيشتر درخليج فارس نوشت:بازيکنان اين تيم در حاشيه خليج فارس دردمای درجه ۲۰ درجه سانتيگراد تمرين می کنند، ورزشگاهها از آب و هوای خوبی برخوردارند، هتل در نزديکی محل تمرين اردوی آماده سازی است و همه چيز روزهای خوب را بار ديگر برای بايرن مونيخ نويد می دهد.

سايت شخصی ˈپپ گوارديولاˈ مربی اسپانيايی تيم بايرن مونيخ نيز نوست: روز يکشنبه ( امروز ) با تيم خود برای مدت ۹ روز به يکی از کشورهای حاشيه خليج فارس سفر می کنم.

الکره اضافه کرد: اين درحاليست که مسولان فوتبال ايران در سالهای اخير خليج فارس را بر ليگ فوتبال خود نامگذاری کرده اند و در مقابل مسوولان امارات از فصل جاری نام ليگ خود را به خليج ع ر ب ی تغيير دادند.

اين پايگاه خبری عرب زبان افزود: اماراتی ها معتقدند مرزهای آبی کشورهای عربی دو سوم حاشيه اين خليج ( فارس ) است در حاليکه مرزهای آبی ايران يک سوم می باشد لذا آنها سعی می کنند در ذهن جوانان خود نام اين خليج ( فارس ) را ، خليج ع ر ب ی وارد کنند.

الکره با اشاره به لغو بازيهای کشورهای اسلامی که قرار بود ژانويه ۲۰۱۰ به ميزبانی ايران برگزار شود نوشت: فدراسيون ورزش کشورهای اسلامی که مقر آن در رياض است به دليل حک شدن نام خليج فارس بر روی مدال هايی که از سوی ايران بين قهرمانان توزيع می شدتصميم به لغو اين بازيها گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016