دوشنبه 16 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش احساسی کی‌روش به مرگ اوزه‌بيو

سرمربی تيم ملی ايران می گويد با مرگ اوزه بيو قسمتی از او هم مرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اوزه بيو از بزرگان فوتبال پرتغال که توانسته بود در جام‌جهانی ۱۹۶۶ آقای گل شود، بامداد ديروز (يکشنبه) در سن ۷۱ سالگی درگذشت. پس از درگذشت او اهالی فوتبال درباره اين اتفاق واکنش نشان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کارلوس کی‌روش، سرمربی تيم ملی ايران در واکنش به درگذشت اوزه بيو به روزنامه پرتغالی lusa گفت: اوزه بيو شخصيت بزرگی محسوب می‌شد و از جايگاه خاصی نزد مردم پرتغال بهره‌مند بود. ديگر هيچ پرتغالی نمی‌تواند به جايگاهی که اوزه بيو توانست به آن برسد، دست يابد. او يک پرتغالی بود با روح بزرگ. اوزه بيو بدون حد و مرز بود. اوزه بيو شخصيت جهانی بود و متعلق به همه مردم جهان بود.

سرمربی تيم ملی ايران در ادامه گفت: اوزه بيو مانند پله و مارادونا تنها يک فوتباليست نبود بلکه خود يک ورزش بود که بايد او را ديد، حس کرد و درباره آن تفکر کرد تا معنای فوتبال را فهميد. برای من افتخار بود که از نزديک با اوزه بيو آشنا بودم و اکنون که فکر می‌کنم او ديگر در پيشمان نيست تاسف می‌خورم. او بزرگترين فوتباليست زمان خود محسوب می‌شد. او در تيم ملی پرتغال تلاش زيادی کرد و هميشه ياد او در بين همه علاقه‌مندان به فوتبال باقی می ماند. افتخار می‌کنم در جام جهانی ۲۰۱۴ زمانی که سرمربی تيم ملی پرتغال بودم از او دعوت کردم تا در کنار تيم باشد تا بتوانم نقطه نظرات او را جويا شوم. من او را به تيم ملی پرتغال دعوت کردم زيرا تيم ملی پرتغال متعلق به او بود . خوشحالم زمانی که محبت‌های زيادی در تيم ملی پرتغال نبود او در کنار ما بود. اين اوزه بيو نيست که ۵ ژانويه ۲۰۱۴ مرد بلکه بخشی از من مرد. قسمتی از ما پرتغالی‌ها مرد. قسمتی از آنهايی مرد که فوتبال را دوست دارند و با آن بزرگ شدند. اکنون همه ما نااميد هستيم اما نبايد فراموش کنيم که اوزه بيو دوباره زنده شد. امروز با اين همه طرفداران او در سراسر جهان، اوزه بيو دوباره زنده شد.

کی‌روش در ادامه گفت: هنوز هم پيام های اوزه بيو را در ذهن دارم که در لحظات حساس زندگی بتوانم از آنها کمک بگيرم و در مشکلاتم پيروز شوم. اين پيام‌ها و دل‌گرمی‌هايی که به شما توانايی می‌دهد که در مراحل سخت زندگی‌تان از آن کمک بگيريد.

سرمربی تيم ملی ايران در رابطه با مقايسه کريستيانو رونالدو و اوزه بيو در ماه‌های گذشته در رسانه های پرتغالی که حتی منجر به واکنش اوزه بيو فقيد شده بود نيز گفت: خيلی ساده است. هر پادشاهی يک تخت سلطنت دارد و حکومت‌ خود را دارد. حقيقت غير قابل کتمان اين است که اين قانون درباره او وجود ندارد و پادشاهی اوزه بيو به هيچ‌کس ديگر نمی‌رسد. اوزه بيو يک شخصيت جهانی است که ديگر تکرار نمی‌شود و مثل او وجود ندارد و نخواهد داشت.

اوزه بيو داسيلوا فريرا آقای گل جام جهانی ۱۹۶۶ انگليس بامداد يکشنبه به دليل ايست قلبی درگذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016