سه شنبه 24 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن سال جهان شد

به گزراش بی‌بی‌سی٬ کریستیانو رونالدو پس از چهار سال پیاپی، برای دومین بار برنده توپ طلای فیفا شد، او به همراه لیونل مسی و فرانک ریبری سه نامزد نهایی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال ۲۰۱۳ بودند.

رونالدو در حالی که بسیار احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت پس از دریافت توپ طلای سال ۲۰۱۳ گفت:" پیش از هرچیز از هم‌تیمی‌های خودم در باشگاه رئال مادرید و تیم ملی تشکر می‌کنم، بدون تلاش آنها این اتفاق نمی‌افتاد. بسیار خوشحالم چرا که برنده شدن این جایزه بسیار سخت است."

او در ادامه در حالی پسرش هم در کنار او حضور داشت گفت:" همه کسانی که به صورت شخصی با من در ارتباط هستند از جمله مادرم، همسرم، دوستانم و پسرم تشکر می‌کنم. این لحظه واقعا برای من غیر توصیف است."

پیش از آنکه لیونل مسی، مهاجم آرژاتینی بارسلونا، چهار بار پشت سر هم برنده توپ طلای فیفا شود، کریستیانو رونالدو آخرین بازیکنی بود که در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب این جایزه شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ستاره پرتغالی باشگاه رئال مادرید در فصل گذشته و در ۵۶ بازی برای باشگاه و تیم ملی کشور‌ش ۶۶ گل به ثمر رسانده که هشت هت تریک جزء این آمار است.
یوپ هاینکس سرمربی سابق بایرن مونیخ که در فصل گذشته به همراه این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و بوندس لیگا شده بود، بالاتر از الکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد، و یورگن کلوپ، سرمربی بوروسیادورتموند، جایزه بهترین مربی سال را دریافت کرد.

ندین انگریر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان، هم جایزه بهترین بازیکن زن سال را کسب کرد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان که دیدار فینال جام ملت‌‌های زنان مقابل نروژ با گرفتن دو پنالتی باعث پیروزی یک بر صفر تیم اش شد پس دریافت جایزه گفت:" باید بگویم کمی غافلگیر شدم ولی به خاطر این جایزه متشکرم. شما هیچ گاه موفقیتی این چنینی را به تنهایی کسب نمی‌کنید. من باید از هم تیمی‌ها و مربی دروازه‌بانی خود که باعث رشد من رشد تشکر کنم."

توپ طلای افتخاری فیفا هم در این مراسم به اسطوره فوتبال برزیل یعنی پله اهدا شد. پله که به همراه برزیل سه بار قهرمان جام جهانی شده پس از دریافت این جایزه با چشمانی گریان گفت:" من به خانواده‌ام قول داده بودم که در این مراسم گریه نکنم ولی الان احساساتی هستم."

پله در ادامه درباره دریافت توپ طلای افتخاری فیفا گفت:" من جایزها و جام های مختلفی را دارم اما هنگامی که برندگان توپ طلا این جایزه را می‌گرفتند به آنها حسادت می‌کردم به دلیل اینکه من در اروپا بازی نکرده‌ام. اما الان خدا را شکر مجموعه جام‌هایم در خانه با این توپ کامل شد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016