سه شنبه 24 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فوتبال افغانستان جایزه بازی جوانمردانه فیفا را کسب کرد

فدراسیون فوتبال افغانستان جایزه بازی جوانمردانه فیفا در سال ۲۰۱۳ را برد. جایزه بازی جوانمرانه فیفا به شخص یا نهادی اعطا می‌شود که در طول یک سال گذشته اصول بازی جوانمردانه را رعایت کند.

فدراسیون بین المللی فیفا درتوضیح علت اعطای جایزه بازی جوانمردانه سال ۲۰۱۳ به فدراسیون افغانستان نوشته است؛" فوتبال افغانستان در یک سال گذشته با توجه ویژه به فوتبال پایه، ساختن زیرساخت‌های برای توسعه فوتبال در سراسر کشور و همچنین راه‌اندازی لیگ حرفه ‌ای فوتبال باوجود اثرات باقیمانده از یک دهه جنگ گام‌های مهمی در توسعه این ورش برداشته است."

کرام الدین کریم، رئیس و سید علی‌رضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان در این مراسم جایزه بازی جوانمردانه را دریافت کردند.

کریم کریم الدین رئیس فدراسیون افغانستان پس از دریافت این جایزه تاکید کرد، که همکاران او در یکسال گذشته همواره روح بازی جوانمردانه را در متن کارهای خود قرار داده‌اند و دستاورد آنها در این مدت در سطوح مختلف فوتبال در افغانستان کاملا قابل مشاهد است.

با همکاری برنامه گل فیفا، افغانستان امکان ساخت زمین‌های چمن مصنوعی را پیدا کرد، زمین‌هایی که در دومین دوره لیگ برتر افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از مهمترین رخ دادهای بازی‌های دوستانه در سال ۲۰۱۳، بازی دو تیم افغانستان و پاکستان همسایه جنوبی این کشور پس از ۱۰ سال بود. تیم ملی افغانستان این مسابقه را با نتیجه سه بر صفر در حضور مشتاق هزاران تماشگر مرد و زن برد. بازی برگشت این بازی در ماه مارس در لاهور پاکستان برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۹۰ ساله فوتبال افغانستان این اولین بار است که فوتبال این کشور موفق به کسب این جایزه از سوی فیفا شده است.

ازبکستان در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه فوتبال جوانمردانه سال فیفا شد.

فوتبال افغانستان در سال گذشته میلادی با قهرمانی در جنوب آسیا دستاوردهای زیادی داشت. این تیم توانست رتبه ۱۲۹ را در رده بندی جهانی فیفا به دست آورد.

فیفا این دستاورد فوتبال افغانستان را از سال ۱۳۹۳ تاکنون در تاریخ فوتبال این کشور بی‌سابقه خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016