پنجشنبه 26 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قلعه‌نويی: اميدوارم دربی خوب و با کيفيتی ارائه شود


سرمربی استقلال با حساس‌ دانستن داربی ۷۸ ابراز اميدواری کرد که از اين ديدار استقبال خوبی شود و تماشاگران از ديدن آن لذت ببرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه‌نويی در نشست خبری پيش از داربی ۷۸ پايتخت گفت: اين بازی همان طور که می دانيد بسيار حساس است و استقبال پرشور هواداران از تمرين دو تيم بيانگر همين است. درست است که اين بازی سه امتيازی است، اما برد و باختش برای تماشاگران مهم است. اميدوارم که بازی خوب و با کيفيتی ارائه شود تا تماشاگران حاضر در استاديوم و بينندگان تلويزيونی از آن لذت ببرند. شرايط ما خدا را شکر خوب است و غلام‌نژاد و اولادی به جمع ما بازگشته‌اند و ۱۸ نفرمان تکميل است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در پاسخ به سوالی درباره بيانيه‌های دو باشگاه عليه يکديگر و اين که آيا اين مساله در حضور تماشاگران در استاديوم موثر است يا خير؟ اظهار کرد: من از رويانيان تشکر می‌کنم که به تمرين ما آمد. قرار است فتح‌الله‌زاده هم بعد از ظهر به تمرين آنها برود و بازديد آنها را پس دهد. اعتقاد دارم همه ما بايد به دنبال قشنگی فوتبال باشيم. بعد از عکسی که از رحمتی منتشر شد فتح‌الله‌زاده نگذاشت تا عکس مشابه پرسپوليسی‌ها چاپ شود. در تمام دنيا به دنبال زيبايی‌های فوتبال هستند. در ديدارهای حساس تمام دنيا بعد از بازی مديران و مربيان در کنار هم هستند و همه چيز تمام می‌شود. ما هم بايد به اين سمت برويم. اميدوارم از اين ديدار استقبال خوبی شود و ديگر اين مسائل تکرار نشود. البته بيانيه نخست باشگاه استقلال فنی بود اما به هر حال مسائلی پيش آمد و مديران دو باشگاه ورود کردند و اين مساله هم تمام شد. ما با آقای رويانيان صحبت کرديم که دو بازی برای کارهای خيريه در سال انجام دهيم تا درآمد و هزينه‌اش صرف مسائل خيريه شود. البته اين طرح خام است و خود رويانيان گفت که بايد اين طرح عملی شود. همان طور که گفتم ما بايد به سمت قشنگی‌های فوتبال برويم.

به گزارش ايسنا، قلعه‌نويی در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران ابتدا درباره وضعيت مصدومانش گفت احمد جمشيديان و کبه جزو مصدومان ما هستند و تيم پزشکی تلاش می‌کند تا مهدی نظری را برساند. البته الان خوشحال هستيم که تعدادمان به ۱۸ نفر رسيده است.

سرمربی استقلال در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين که مردم و هواداران از تساوی دو تيم پرسپوليس و استقلال خسته شده‌اند، آيا استقلال برای بازی فردا برای برد به ميدان می‌آيد؟ اظهار کرد: اين که دلايل تساوی‌های اخير ممکن است غير فنی باشد قبول ندارم. قطعا فنی بوده است، ضمن اين که بايد بگويم که ما هم دوست داريم در اين مسابقه گل‌های زيادی ردوبدل شود. من زمانی که سرمربی سپاهان و يا تراکتورسازی بودم، مقابل پرسپوليس نتايجی به دست می آمد که جدا از اين که چه تيمی برنده می‌شد، پنج تا هفت گل داشت. طبيعتا امير قلعه‌نويی به دنبال فوتبال هجومی است، اما به هر حال بايد شرايط موجود را در نظر بگيريم و بر اساس مهره هايی که داريم بازی کنيم. معتقدم که علی دايی هم همين طور خواهد بود و البته بايد توجه داشته باشيم که شرايط داربی فرق می‌کند.

قلعه‌نويی در پاسخ به اين سوال که آيا اختلاف امتياز و جايگاه دو تيم در جدول تاثيری بر اين مسابقه می‌گذارد ؟ گفت: بازی‌های پرسپوليس و استقلال بازی‌های جدولی نيست. تمام اين صحبت‌ها به قبل از سوت شروع مسابقه است، اما وقتی که سوت زده می‌شود ديگر واقعيات در زمين همه چيز را روشن می‌کند. هيچ کدام از دو تيم به اين فکر نمی‌کنند که در جدول چندم هستند و دو تيم در تلاش‌ند تا از لحظه‌های و موقعيت‌های حساس استفاده کنند.

قلعه‌نويی در پاسخ به اين سوال که آيا برای بستن بازی و کسب يک امتياز به زمين نمی‌روی؟ گفت: سيستم مورد علاقه من ۲-۴-۴ لوزی است. در سپاهان و تراکتورسازی که بودم هم به اين سيستم‌ علاقه زيادی داشتم. اما در عين حال بر اساس بازيکنانی که داريم بايد تيم را ارنج کند. ما فردا مقابل پرسپوليس با سه مهاجم بازی می‌کنيم. اما برای هر کدام از خطوط حمله و دفاع بايد برنامه خاصی داشت. در تيم‌هايی که بودم همواره علاقه به فوتبال تهاجمی داشتم و گل‌های زده تيم من بعضا رکوردار بوده است و چندين مرتبه آقای گلی هم برای تيم من بود. اما امسال جنس‌مان جور نشد. الان هم الحمدالله بازيکنانمان يکی يکی کم می‌شوند! بعد از سه سال به استقلال آمدم و در سال اول سعی کرديم زوج سازی کنيم و بر اساس همين ديدگاه استقلال فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا و ليگ برتر خوب بازی کرد.

وی افزود: اما تيمی که ساختيم بازيکنانش همه رفتند و خيلی از بازيکنانش جدا شدند. نفرات جايگزين داشتيم، اما بعضی از آنها نتوانستند به ما کمک کنند مانند احمد جمشيديان. همين باعث شد که گل زده تيم ما اين فصل کم شود. فردا هم سعی می‌کنيم بازی خوبی انجام دهيم.

قلعه‌نويی هم‌چنين در پاسخ به سوال مشابه ديگری که آيا استقلال با توجه به ظرفيتش رو به بازی دفاعی خواهد آورد، گفت: شما بايد سوال حاشيه‌تان را حتما بپرسيد. فوتبال مثل شطرنج است. هر حرکتی که انجام می‌دهيد بايد به حرکت حريفتان هم باشد. ما به شرايط تيم مقابل و تيم خودمان نگاه می‌کنيم. هدف اولمان گل نخوردن و هدف دوممان پيروزی است. اين اصول فوتبال در تمام دنيا است.

سرمربی استقلال در پاسخ به اين سوال که گفته می‌شود بعضی از هواداران استقلال از رفتن جواد نکونام خوشحال هستند و آيا چنين است؟ تصريح کرد: ما بايد قدرشناس زحمات تمام کسانی باشيم که حتی يک روز برای تيم استقلال زحمت کشيده‌اند. نکونام يک سال و نيم در تيم ما بازی کرد و زحمت کشيد. الان هم که او جدا شده برای او و همين طور پژمان منتظری و کسانی که جدا شده‌اند آرزوی موفقيت می‌کنم.

قلعه‌نويی با خنده و تعجب ادامه داد: الان هم ظاهرا چند دعوتنامه جديد در راه است. دو بازيکن ملی‌پوش ما ديروز آمدند و گفتند که می خواهند از استقلال بروند. نمی‌دانم چرا عده‌ای که عنوان می‌کنند من سنتی هستم و کار بلد نيستم الان مدام برای بازيکنان ما دعوتنامه می‌آيد. بعد از داربی نام اين بازيکنان را می‌گويم. ناراحتی من اين است که اگر همين طور جلو برويم تعداد بازيکنانمان کمتر و کمتر می‌شود ! نمی‌دانم چرا آن وقت که در پنجم و ششم جدول بوديم کسی بازيکنان ما را نمی‌خواست، اما الان همه به دنبال بازيکنان ما هستند.

خبرنگاری خطاب به قلعه‌نويی گفت که آيا جايی شما را نمی‌خواهند که او خنديد و پاسخ داد : من را دهاتمان هم نمی‌خواهد!

قلعه‌نويی در پاسخ به اين سوال که فکر می‌کنيد بازی فردا برنده داشته باشد، گفت: ان‌شاءالله که بازی فردا برنده داشته باشد. البته انقدر جو سازی شده است که اين بازی برنده داشته باشد.

سرمربی استقلال خطاب به هواداران دو تيم گفت: از تماشاگران دو تيم استقلال و پرسپوليس می‌خواهم که فردا تمام انرژی‌شان را برای تيم خودشان بگذارند و به يکديگر احترام بگذارند. بايد از کار خوبی که مديران دو باشگاه انجام داده‌اند الگوبرداری شود و سکوها به اين مساله توجه کنند. من همان طور که قبلا هم گفته‌ام برنامه‌ای داشتند که فوتبال به اين روز بيفتد! و به هدفشان هم رسيدند. ۸۰ هزار تماشاگر را به هشت هزار نفر تقليل داده‌اند و الان هم به دو هزار نفر رسانده اند ! اما حرف من اين است که ما به عنوان باشگاه‌های استقلال و پرسپوليس اگر الان که تنها دو تيم هستيم بتوانيم شرايطی را ايجاد کنيم تا به دو باشگاه واقعی تبديل شويم، می‌توانيم برای جامعه فرصت سازی کنيم و جلوی بسياری از آسيب‌های اجتماعی را بگيريم.

وی افزود: همان طور که قبلا هم در صحبت‌هايم گفته بودم زمانی به ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی رفته بودم و برای بازی دو تيم پرسپوليس و استقلال ۱۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بود. من از دکتر روحانی و همين طور دکتر گودرزی می‌خواهم به استقلال و پرسپوليس مثل يک فرصت نگاه کنند. ۳۴ سال تکليف اين دو باشگاه نامشخص بود و هيچ رديف بودجه ای نداشتند. يک روز دست تعاون بودند و يک روز در جای ديگر. اين شرايط نمی‌تواند به ما کمک کند و اين نهادها هم هيچ کمکی نمی‌توانند به ما داشته باشند. من از دکتر روحانی خواهش می‌کنم که به دو باشگاه توجه خاصی داشته باشند. ضمن اين که اگر تمام ورزشگاه‌های ما وضعيت زمين‌شان مانند آزادی باشد فوتبال ايران رشد چشمگيری خواهد داشت. هر تيمی که در ورزشگاه آزادی مقابل ما قرار می‌گيرد چه بالای جدول باشد چه پايين خوب بازی می‌کند و اين نشان می‌دهد که تيم‌ها می‌توانند در زمين خوب بازی کنند. هميشه گفته ام استقلال در آسيا به بلوغ تاکتيکی می‌رسد چرا که در مرحله گروهی سه بازی در آزادی به ميدان می‌رود و در سه بازی هم در زمين‌های با کيفيت خارج از کشور.

وی ادامه داد: به نظر من ايرانی‌ها از نظر هوش و نيروی انسانی مستعد جزو بيست کشور اول دنيا هستند شرايط بايد فراهم باشد تا بتوانيم عملکرد خوبی داشته باشيم. ما در حال حاضر مشکل مالی داريم. به عنوان مثال الان می‌خواهيم آرش برهانی را به خاطر فلان حرکت جريمه کنيم اما به او پولی نداديم که جريمه کنيم!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016