چهارشنبه 25 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پروين: قدرت پرسپوليس بر استقلال می‌چربد، جدايی نکونام و منتظری به ضرر آنها تمام می‌شود

ايسنا ـ عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: قدرت پرسپوليس به استقلال می چربد و داربی اگر با نتيجه مساوی به پايان نرسد شانس پرسپوليس را برای پيروزی بيشتر از استقلال می دانم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی پروين درباره بازی روز جمعه سرخابی‌های پايتخت اظهار کرد: نيازی نيست که درباره حساسيت و اهميت بازی روز جمعه و تاثير آن در تعيين تيم قهرمان صحبت کنم. اين چيزی است که همه به آن واقف هستند. همين حساسيت باعث می شود که همواره در ۱۵ - ۲۰ دقيقه ابتدای بازی به جای فوتبالی سرعتی و زيبا شاهد زد و خورد بازيکنان و خطاهای بسيار زياد باشيم. به هر حال انتظارات هواداران دو تيم باعث می شود که بازيکنان فشار زيادی را تحمل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او گفت: معمولا هواداران پرسپوليس و استقلال قبل از بازی به بازيکنان تيم خود می گويند شما داربی را نبازيد و برنده باشيد، قهرمان هم نشديد اشکالی ندارد. اين به خودی خود نشان دهنده اهميت نتيجه بازی برای طرفداران دو تيم است و همين انتظارات باعث می شود که بازيکنان نگران باخت بوده و با احتياط بيشتری بازی کنند و همين احتياط عامل اصلی مساوی شدن اغلب داربی ها بوده است وگرنه اين حرف و شايعه پوچ که می گويند به بازيکنان يا داور گفته شده بايد بازی مساوی شود هيچ معنی و مفهومی ندارد و از پايه و اساس غلط است.

پروين اضافه کرد: مگر می‌شود در داربی کسی بيايد و به دو تيم بگويد بازی بايد با نتيجه مساوی تمام شود و بعد هم هيچ وقت هيچ مدرک و سندی و يا هيچ اعترافی در اين باره وجود نداشته باشد. من اميدوارم بازی روز جمعه يک بازی زيبا و تماشاگرپسند باشد. به هر حال رسانه ها مردم و دست اندرکاران فوتبال ۵ - ۶ ماه انتظار می کشند تا شاهد رويارويی اين دو تيم مطرح و پرطرفدار باشند و به همين دليل توقع دارند که پس از اين همه انتظار يک بازی زيبا و تماشاگرپسند را ببينند. اميدواريم اين انتظار و خواسته به جا برآورده شود و اگر حساسيت ها بگذارد بازی زيبايی را شاهد خواهيم بود.

عضو هيئت مديره باشگاه پرسپوليس در ادامه با تاکيد بر رعايت مسائل اخلاقی و بازی جوانمردانه از سوی هواداران و اعضای دو تيم گفت: داربی يک بازی معمولی نيست و همواره در رسانه های خارج از کشور نيز بازتاب دارد. اميدواريم اين بازی بدون حاشيه و با رعايت مسائل اخلاقی برگزار شده و همه از اين فوتبال زيبا و بدون حاشيه لذت ببرند. داربی آبروی فوتبال ماست و بايد در اين بازی بزرگ هم با ارائه يک فوتبال زيبا و جذاب و هم با رعايت مسائل اخلاقی آبروداری کنيم. اين بازی می تواند برای بازيکنان دو تيم نيز تاثيرات مثبتی داشته باشد چرا که ارائه بازی خوب در اين بازی می‌تواند تاثير زيادی در توجه همگان به آنها و پيشرفتشان داشته باشد.

سرمربی اسبق پرسپوليس درباره شرايط فعلی اين تيم گفت: بدون تعارف بايد بگويم دست دايی درد نکند که چنين تيمی را جمع و جور کرده و چنين نتايجی گرفته است. پرسپوليس واقعا خوب بسته شده و بازی های خوبی نيز از اين تيم می بينيم. نتايج هم خوب بوده. دايی با ميدان دادن به ۵ - ۶ بازيکن جوان شجاعت به خرج داده و از اين جوان گرايی بهره برده است. جوان های پرسپوليس واقعا تاثيرگذار و خوب بازی می کنند و برای حريفان دردسر ساز هستند. آنها بايد قدر خودشان را بدانند و از اعتمادی که مربی تيم به آنها کرده نهايت استفاده را ببرند. خوشبختانه تيم پرسپوليس در بخش دفاعی در زمره بهترين ها بوده و حتی رکوردهايی را بر جا گذاشته است. خط دفاع و گلر پرسپوليس واقعا خوب عمل می کنند و در اين موفقيت هافبک ها و مهاجمان نيز تاثير داشته اند. پرسپوليس بازيکنان با تجربه ای مثل سيدجلال و بنگر را دارد و ماهينی و حسينی نيز انصافا خوب کار کرده اند. آن عقب پرسپوليس يک گلر دارد که مثل شير از دروازه حراست می کند. خط دفاعی و حمله پرسپوليس نيز از بازيکنان با تجربه و جوان شکل گرفته که امسال عملکرد خوبی داشته اند، نتايج هم اين را نشان می دهد. بر همين اساس معتقدم اگر داربی به واسطه حساسيت و احتياط بيش از حد بازيکنان دو تيم مساوی نشود تيم پرسپوليس از شانس بيشتری برای پيروزی برخوردار است و می تواند برنده اين بازی باشد. قدرت پرسپوليس بر استقلال می چربد و من شانس برتری پرسپوليس را بيشتر می دانم.

علی پروين درباره تيم فوتبال استقلال نيز گفت: آنها نيز تيم خوبی دارند و نتايج خوبی گرفته اند و اميرقلعه نويی توانسته با استقلال موفق باشد اما جدايی دو سه بازيکن از اين تيم قطعا نمی تواند بدون تاثير باشد. نکونام و منتظری در فصل جاری در ترکيب اصلی استقلال بوده اند و جدايی آنها می تواند برای آنها مشکل ساز باشد. استقلال بيشتر روی ضربات ايستگاهی موفق بوده و بازيکنان اين تيم چون چند سالی است کنار هم بازی می کنند از اين مزيت استفاده کرده و معمولا از تجربه خود نيز استفاده کرده اند. من معتقدم بازی های سخت استقلال باقی مانده و آنها با تيم هايی مثل تراکتورسازی، فولاد، پرسپوليس و نفت بازی نکردند و مقابل تيم های پايين تر جدول نيز بازی هايی در خارج ازخانه دارند. پرسپوليس ولی در نيم فصل دوم با اغلب تيم های بالای جدول بازی کرده اين نکته ای است که بايد آن را در نظر داشته باشيم. با اين وجود نتيجه اين بازی در صورتی که برنده داشته باشد در معادلات قهرمانی تاثيرگذار خواهد بود.

علی پروين در ادامه بار ديگر بر ارائه بازی زيبا و تماشاگرپسند از سوی دو تيم تاکيد کرد و به سايت باشگاه پرسپوليس گفت: من خيلی دوست دارم بازی خوبی از آب در بيايد. مردم بی صبرانه منتظر رويارويی دو تيم هستند. يک سال انتظار می کشند و در دو بازی رفت و برگشت شاهد اين بازی سنتی باشند، وقتی اين همه انتظار و توجه وجود دارد غيرمنطقی نيست که همه انتظار يک بازی زيبا و تماشاگرپسند داشته باشند. من اميدوارم تماشاگرانی که به استاديوم می‌روند و ساعت ها سختی را حتی در هوای سرد استاديوم تحمل می کنند و يا آنهايی که با استرس منتظر شروع بازی هستند تا اين ديدار را از تلويزيون تماشا کنند در نهايت شاهد يک بازی زيبا باشند. به ويژه اين که در کنار اين زيبايی اميدواريم شاهد حاشيه ها و بی اخلاقی ها نباشيم. هواداران پرسپوليس بايد بسيار هوشيار باشند و تا دقيقه ۹۰ از تيم خود حمايت کنند. حمايت تا دقيقه ۹۰ تاثير زيادی در کمک کردن به تيم دارد و هواداران که با حمايت های تا دقايق پايانی به تيم کمک کرده اند بايد در اين بازی نيز هوشيار باشند و تحت تاثير اتفاقات بازی قرار نگيرند.

علی پروين که يکی از رکورد داران تاريخی داربی پرسپوليس و استقلال محسوب می شود درباره خاطرات خود از اين بازی می گويد: به هر حال بازی هايی را با عنوان بازيکن تجربه کرده ام و در بازی های بسياری نيز به عنوان سرمربی روی نيمکت پرسپوليس بوده ام بعضا نيز به عنوان عضو هيئت مديره يا مدير فنی در باشگاه سمت داشته ام و حتی زمانی که هيچ مسئوليتی نيز نداشته ايم اين بازی برای ما مهم بود. الان هم آرزو می کنم تيم پرسپوليس با نتيجه خوب بازی را ترک کند. برای دايی و شاگردانش و هواداران پرسپوليس آرزوی سربلندی و موفقيت را دارم و همان طور که گفته ام دلم به اين تيم گرم و اميدوار است. به اعتقاد من سه دربی از اهميت بالايی برخوردار بوده.

او گفت: يکی داربی معروف سال ۵۲ که با شش گل به نفع پرسپوليس خاتمه يافت. دومی داربی معروف ۹ نفره و بعد هم ديداری که پرسپوليس به رغم ۱۰ نفره بودن در دقايق پايانی توانست با سه گل زايد شکست دو بر صفر را به برتری سه بر دو تبديل کند. با اين وجود معتقدم بازی ۹ نفره برای من بسيار جالب بود در آن بازی دو بازيکن ما اخراج شدند و ما دقايق زيادی با ۹ بازيکن بازی می کرديم ولی با غيرت بچه ها و حمايت هواداران توانستيم بدون گل خورده ميدان را ترک کنيم و حتی در دقايق پايانی ادموند بزيک فرصت خوبی برای گلزنی داشت و ما می توانستيم با پيروزی در آن بازی اين ديدار خاطره انگيز را خاطره انگيز تر کنيم. يادم هست وقتی بعد از بازی با اتوبوس به هتل لاله محل اردوی تيم برمی گشتيم آقای عابدينی مديرعامل وفت پرسپوليس آن قدر خوشحال بود که بلافاصله دلارهايی را به بازيکنان اهدا کرد و معتقد بود که ارزرش اين مساوی از يک برد پرگل هم بيشتر بوده. واقعا هم همين طور بود ما در نيمه اول ۹ نفره شديم اما با غيرت و
همت بچه ها نتيجه ای تاريخی رقم خورد و بدون تعارف در آن بازی من منتظر بوديم سه يا چهار گل دريافت کنيم اما بچه ها آن قدر غيرتمندانه بازی کردند که حتی می توانستيم در دقايق پايانی به گل برسيم.

پروين در پاسخ به اين سوال که کدام بازيکن را در داربی ها موفق تر از سايرين می دانيد گفت: خدا را شکر آن قدر شاگردان زيادی داشته ام که نمی دانم نام کدام يک از آنها را عنوان کنم. خيلی از آنها در داربی ها دست به کارهای بزرگی زدند و به قولی مرد اين بازی های سخت بودند. اگر اسم ببرم خيلی ها از قلم می افتند اما خدا را شکر ما در مجموع خاطرت خوبی از داربی داريم. هر يک از آن بازيها برای من خاطرات خاص خودش را دارد که اگر بخواهم همه آنها را عنوان کنم بايد يک کتاب بنويسم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016