سه شنبه 1 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد رويانيان با صدور بيانيه ای از باشگاه پرسپوليس رفت

مهر ـ مديرعامل باشگاه پرسپوليس که در طول سيزدهمين دوره رقابت های ليگ برتر چندين بار از سمتش استعفا کرده بود پس از اينکه وزارت ورزش و جوانان پاسخ نامه‌هايش را نداد و از نظر مالی نيز به اين باشگاه پرطرفدار کمک نکرد، با صدور بيانيه‌ای از باشگاه پرسپوليس کنار رفت. محمد رويانيان در اين بيانيه تاکيد کرده دولت قبلی کمر به عزل او بسته بود و حالا می‌رود تا پرسپوليس نفس بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بيانيه کناره گيری محمد رويانيان از مديرعاملی باشگاه پرسپوليس که قبل از بازی با گسترش صادر کرده بود به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با سلام و درود به هواداران عزيز و دوست داشتنی پرسپوليس
بدون مقدمه و البته با گذشتن از دنيايی درد دل و ناگفته بدينوسيله مراتب کناره گيری خود از مديرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپوليس را اعلام داشته و آرزو می کنم شما هواداران عزيز که در دو فصل و نيم فعاليت اين بنده حقير به عنوان خدمتگزار و خادم خانواده بزرگ پرسپوليس حمايت همه جانبه ای از اينجانب داشته ايد حلاليت طلبی ام را پذيرفته و اگر تصميم، اظهار نظر و يا اقدامی از سوی اينجانب شما را آزرده خاطر کرد عذرخواهی و پوزش صميمانه ام را بپذيريد.

همين طور ضمن تقدير از همياری و همکاری پيشکسوتان گرانقدر، معاونين ، مديران و پرسنل باشگاه ، کليه مربيان و ورزشکاران تيم های مختلف پرسپوليس و رسانه های ورزشی با عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس حلاليت طلبيده و اميدوارم اگر در برخی ايام آنها را رنجانده ام بنده را به بزرگواری خود بخشيده و دعا کنند تا بتوانم به نوعی جبران مافات نمايم.

هر آمدنی، رفتنی دارد. ۲۹ شهريور ۹۰ که حکم مديرعاملی ام در باشگاه بزرگ و محبوب پرسپوليس صادر شد می دانستم که روزی هم زمان رفتن از راه می رسد اما تصور نمی کردم نوشتن نامه خداحافظی با هواداران پرسپوليس تا اين حد سخت و دشوار باشد. شايد بدين خاطر که آن قدر ناگفته در سينه دارم که نمی دانم چگونه واژه ها را کنار هم بگذارم تا حق مطلب ادا شود.

به حدی با هواداران ، پيشکسوتان ، مجموعه باشگاه ، ورزشکاران و خانواده بزرگ و پرافتخار پرسپوليس انس گرفته ام که نوشتن نامه خداحافظی شايد سخت ترين کار ممکن باشد. درد دل ها و ناگفته هايم بماند برای وقتی ديگر، فقط می خواهم به هواداران عزيز خالصانه و صادقانه بگويم در اين مدت شبانه روز هرچه در توان داشتم گذاشتم و تمام وجود و زندگی ام را بدون منت صرف پرسپوليس کردم تا اقدامات اساسی و زيربنايی انجام داده و مايه خوشحالی و سربلندی هواداران و رفع دغدغه های مالی باشگاه برای هميشه شوم لکن مجال پيدا نشد تا اين برنامه ها به بهره وری لازم برسد.

در اين ميان اگر به واسطه برخی کارشکنی ها نتوانسته باشم دل هواداران را آن طور که بايد و شايد شاد کنم حداقل می دانم که در صورت به بار نشستن برنامه های اقتصادی و تجاری و ادامه فعاليت به عنوان يک هوادار و خدمتگزار می توانيم باشگاه را با تمام موانع و محدوديت های موجود به مرز خودکفايی مالی برسانيم. تاکيد می کنم مسئوليت تمامی اقدامات انجام شده طی اين مدت را پذيرفته و در تمامی جوامع و گفتگوهای کارشناسی و دستگاه های نظارتی آمادگی پاسخ برنامه های خود را دارم و از وزارت ورزش و مدير جديد انتظار دارم در صورتی که اين برنامه ها درست و اصولی است کمک کنند تا آنها را عملياتی کرده و دغدغه های مالی باشگاه را مرتفع نماييم. تلاش می کنم تا پايان هفته مطالبات تيم های پايه و مجموعه باشگاه را پرداخت کرده و در آينده نزديک نيز بدهی هايی که به برخی اشخاص داشته ام را نيز پرداخت نمايم.

می خواهم به هواداران بگويم شايد فعاليت های انجام شده از سوی بنده و همکارانم که گزارش آن به طور مفصل از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد به اندازه يک دهه فعاليت های انجام شده در باشگاه پرسپوليس بوده باشد اما شخصا احساس می کنم به هواداران و خانواده بزرگ پرسپوليس بدهکار بوده و بايد شبانه روز تلاش کنم تا ثابت نمايم که خدمت کردن به پرسپوليس فقط با داشتن پست و سمت نيست.

ساده‌تر بگويم؛ می خواهم ثابت کنم که مثل هواداران می خواهم حامی و پشتيبان تيم محبوبم باشم و تا روزی که زنده هستم برای سربلندی پرسپوليس قدم برمی دارم، شايد تقديم تنها منزل مسکونی ام برای تامين نيازهای مالی تيم قبل از دربی در آستانه کناره گيری از مديرعاملی خود گواهی بر اين مدعا باشد.

گفتم که؛ درد دل ها و ناگفته هايم بماند برای وقتی ديگر. همه می دانند و نيازی به گفتن نيست که ازمدت ها پيش عزم رفتن کرده بودم. از شش ماه پيش که دولت قبلی کمر همت بسته بود تا بنده را به هر طريقی که شده عزل کند تا به امروز بارها و بارها در مصاحبه هايم حرف از استعفا و رفتن زدم.

دو ماه پيش نيز نامه استعفايم را به وزارت ورزش تقديم کرده و هفته گذشته نيز مجددا در نامه ای به وزير محترم ورزش و جوانان شرايط ادامه فعاليت خود در باشگاه پرسپوليس را اعلام داشته و تاکيد کرده بودم ادامه فعاليت با شرايط کنونی ميسر نيست. به هر دليلی که بود نه به عنوان «محمد رويانيان» بلکه به عنوان «مديرعامل باشگاه پرسپوليس» اين توفيق را نداشتم تا ملاقاتی با متولی ورزش کشور و رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس داشته باشم.

پرداخت بودجه دولتی به پرسپوليس به امری محال و غيرممکن تبدل شد. نمی خواهم با اين جملات به وزير محترم ورزش ايراد گرفته و زمان رفتن نقدی را مطرح کنم شايد آنها نيز با موانع قانونی برای پرداخت بودجه دولتی به پرسپوليس و استقلال مواجه بودند.

اتفاقات بسياری رخ داد، راه های درآمدزايی و فعاليت های اقتصادی به طرق مختلف بسته شده بود ، در مجموع به اين نتيجه رسيدم که ابر و باد و مه و خورشيد و فلک دست به دست هم داده اند تا پرسپوليس با «رويانيان» به بن بست رسيده و موفق نباشد.

کارشکنی ها از درون و برون از مدت ها پيش آغاز شده بود، به همين دليل نمی توانستم بمانم و بيش از اين آسيب رسيدن به پرسپوليس را با چشمان خود تماشا کنم. نمی توانستم ببينم که چگونه به خاطر بنده از گوشه و کنار ضربه ای به پرسپوليس وارد می شود.

احساس می کنم بايد بروم تا پرسپوليس نفس بکشد. برخی اتفاقات قبل از دربی که تمايل ندارم اشاره ای به آن کنم نيز قلبم را شکست و دلم را آتش زد. مانده بودم به خاطر بچه هايی که مثل فرزندانم آنها را دوست داشتم اما... درد دل ها بماند برای وقت ديگر، تقدير اين است پس از کلی کلنجار رفتم با خودم و وجدانم نامه خداحافظی و کناره گيری ام را نيمه های شب حين تماشای برنامه نود بنويسم و مجوز انتشار آن پس از بازی پرسپوليس و گسترش فولاد تبريز را صادر کنم.

قصد داشتم دو هفته پيش کناره گيری ام را رسما اعلام کنم اما با توجه به در پيش بودن دربی اين تصميم را به بعد از بازی پرسپوليس و استقلال موکول کردم و پس از آن نيز با توجه به فاصله اندک تا بازی پرسپوليس و گسترش فولاد تصميم گرفتم اين بيانيه را امروز منتشر کنم حالا وقت رفتن است و کنار هواداران ايستادن و حمايت کردن از پرسپوليس.

شايد توفيق و سعادت آن را نداشته باشم که مثل هواداران در استاديوم ها با تمام وجود نام «پرسپوليس» را فرياد بزنم اما اگر فرصت داده شود چهار اقدام ويژه و اساسی را پيگيری خواهم کرد تا دينم را به پرسپوليس و هواداران ادا کنم؛

۱- پيگيری بازی بزرگ پرسپوليس - رئال مادريد با توجه به اعلام تمايل کتبی و رسمی رياست باشگاه رئال مادريد اسپانيا

۲- پيگيری و به سرانجام رساندن صندوق سرمايه گذاری پرسپوليس در بورس که پذيره نويسی آن از ۱۴ دی ماه آغاز شده و ظرف همين مدت کوتاه و بدون صرف هزينه تبليغاتی ۲ ميليارد تومان سرمايه جمع آوری شده و می توان بر اساس برنامه های طراحی شده ميزان سرمايه اين صندوق را به ۵۰ ميليارد تومان رساند تا پرسپوليس رفته رفته به واسطه سود ناشی از سرمايه گذاری ها در اين صندوق خودکفا شده و نيازی به بودجه دولتی نداشته باشد.

۳- پيگيری و اجرای پروژه عظيم ساماندهی هواداران که از ۱۵ ماه پيش طراحی شده و بيش از ۷۵ درصد اقدامات لازم برای عملياتی شدن اين طرح بزرگ ملی انجام شده است. درباره اين طرح مشارکتی که حداقل ۸۰ ميليارد تومان درآمد عايد پرسپوليس خواهد کرد در صورتی که اجازه پيگيری آن به بنده از سوی وزارت ورزش و مديريت جديد داده شود گزارش مفصلی به رسانه ها و هواداران خواهم داد.

۴- فعاليت های تجاری، اقتصادی و ورزشی در شرکت سرمايه گذاری صدرا سيستم پاسارگاد و شرکت پيشکسوتان پرسپوليس که قطعا زمينه ساز تامين برخی هزينه های باشگاه و ارائه خدمات به هواداران و پيشکسوتان خواهد شد.

در پايان ضمن درخواست از برادر ارجمند آقای بهروز منتقمی قائم مقام محترم باشگاه پرسپوليس مبنی بر اداره امور باشگاه و تيم فوتبال و آرزوی توفيق برای وزارت محترم ورزش و جوانان و اعضای هيئت مديره باشگاه پرسپوليس از وزير محترم ورزش و جوانان صميمانه درخواست می کنم برای خروج باشگاه پرسپوليس از بلاتکليفی مديريتی نسبت به معرفی مديرعامل اقدام نموده و ايمان داشته باشند بنده نيز در صورتی که تمايلی وجود داشته باشد و اجازه فعاليت داده شود خالصانه و صميمانه برای سربلندی پرسپوليس عزيز با تمام وجود همچون يک هوادار عاشق در کنار مديريت جديد باشگاه آماده خدمتگزاری بوده و از هيچ تلاش و کوششی در اين راستا دريغ نخواهم کرد و البته از آنهايی که به ويژه در پنج - شش ماه اخير دست به هر اقدامی زدند تا پرسپوليس با رويانيان به موفقيت نرسد توصيه می کنم دست از اين اقدامات برداشته و چنين کارشکنی ها و جفاهايی را نسبت به مديريت جديد نکرده و دست از اين کارهای خود که به پرسپوليس لطمه می زند بردارند تا شايد از آه هواداران در امان بمانند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016