دوشنبه 26 اسفند 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وينگادا، سرمربی تازه تيم ملی اميد: هدف اول ما قهرمانی در اينچئون است

ایسنا ـ سرمربی تازه تيم ملی اميد گفت: ايران بهترين و موفق‌ترين تيم در بازی‌های آسيايی بوده و ما به دنبال تکرار اين موفقيت‌ها هستيم. بايد بهترين راه را انتخاب کنيم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نلو وينگادا پس از عقد قرارداد با فدراسيون فوتبال برای سرمربيگری تيم ملی اميد اظهار کرد: ما مذاکرات خوبی در گذشته با هم داشتيم و روحيه من و فدراسيون نسبت به اين همکاری مثبت بود و همين موضوع بود که اهميت زيادی داشت. نهايتا امروز قراردادی را امضا کرديم و از نظر من مسيری که در پيش داريم اهميت زيادی دارد و موفقيت‌مان در اين مسير و اين که چگونه آن را طی کنيم از اين صحبت‌ها مهم‌تر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: من از اين همکاری بسيار خوشحالم و اين که هدايت تيمی را بر عهده گرفته‌ام که هم فدراسيون فوتبال و هم کميته المپيک مسئوليت آن را بر عهده دارند خرسندم. اميدوارم که بتوانيم به موفقيت برسيم هدف اصلی ما رسيدن به المپيک ريو است اما امسال بازی‌های مهم آسيايی را در پيش داريم.

وی افزود: از کارلوس کی‌روش هم تشکر می‌کنم که من را به اين کار ترغيب کرد من در قطر که با او بودم با وی صحبت کردم. او هم حمايت کرد و هم ترغيب و ترغيب او تاثير زيادی بر من گذاشت.

وی گفت: همه جوره در خدمت تيم ايران هستم چه در توافقم در قرارداد باشد چه نباشد همه کاری برای تيم ايران انجام می‌دهد و اين يک همکاری دو طرفه با فدراسيون خواهد بود تا ما را به هدف‌مان برسد AFC هنوز شرايط تيم‌های صعود کننده به المپيک ريو را اعلام نکرده است. من به پرتغال برمی‌گردم اما کارم را از امروز شروع می‌کنم. ما مشغول برنامه‌ريزی هستيم. تيم المپيک تدارک خوبی ببيند و در قدم اول عملکرد خوبی در بازی‌های آسيايی اينچئون داشته باشد.

وی افزود: ايران بهترين و موفق‌ترين تيم در بازی‌های آسيايی بوده است و قهرمان شده و به دنبال تکرار اين موفقيت‌ها هستيم. اگر در اين بازی‌ها قهرمان شويم نشان می‌دهد در مسير خوبی حرکت کرديم. ما بايد بهترين راه را انتخاب کنيم.

به گزارش ايسنا، وينگادا در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين که چند دستيار خارجی با خودش به ايران می‌آورد و آيا دستيار اول‌ او ايرانی خواهد بود يا خارجی گفت: در کادر من هم مربی خارجی خواهد بود و هم مربی ايرانی. يک مربی پرتغالی را با خود خواهم آورد که يکی از آنها پاره‌وقت خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌هايش گفت: من در ۱۰ کشور کار کرده‌ و در همه آن‌ کشورها از مربيان داخلی استفاده کرده‌ام. اکثر آنها از دوستان من هستند. مربيان داخلی نقش مهمی در هدايت تيم دارند. فدراسيون هر مربی ايرانی را که صلاح بداند، می‌تواند به کادر فنی المپيک بفرستد و من از او استقبال می‌کنم. تمام کسانی که با من کار می‌کنند، نقش مهمی دارند و بحث اول و دومی نيست. در بحث دستياران بايد بگويم آن طور نيست که انتظار داشته باشم اين مربيان صرفا حرف من را بدون چون و چرا گوش بدهند و هيچ نظری ندهند و اعتقاد داشته باشم آنها بايد از من چيزی ياد بگيرند. چنين روحيه‌ای ندارم و با همه آنها مشورت کرده و همه با هم تيم را هدايت می‌کنيم.

وی در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبنی بر اين که آيا از استعداديابی‌هايی که هومن افاضلی و دستيارانش برای تيم المپيک در سه مرحله در اسفندماه انجام دادند، استفاده می‌کنيد يا دوباره کار استعداديابی انجام خواهيد داد گفت‌: قطعا از اين استعداديابی‌ها استفاده می‌کنم. البته تلاش می‌کنيم با تحليل‌هايی که داريم و بررسی وضعيت باشگاه‌ها در ماه آوريل و مه ۲۵ بازيکن را به تيم المپيک دعوت می‌کنيم و آنها شاکله اصلی تيم ما را تشکيل می‌دهند. همين طور در ماه‌های ژوئن و ژوئيه بازی‌های دوستانه‌ای را برگزار می‌کنيم تا برای بازی‌های رسمی آماده شويم.

وی افزود: بعد از بازی‌هايی که تيم ملی بايد در جام‌جهانی ۲۰۱۴ انجام دهد و همينطور بازی‌های جام ملت‌ها ۲۰۱۵ اميدوارم سال ۲۰۱۶ با راهيابی تيم ايران به المپيک يک سال طلايی برای ايران باشد. ايران مدت زيادی است که به المپيک نرفته و اميدوارم به اين مهم برسيم.

وی در پاسخ به اين که آيا در جام‌جهانی ۲۰۱۴ به کارلوس کی‌روش برای تيم ملی بزرگسالان مشاوره می‌دهيد يا خير گفت: تمرکز من روی تيم ملی المپيک خواهد بود اما همان طور که گفتم همه جوره در خدمت فوتبال ايران هستم. دوستی من و کی‌روش بالاتر از اين حرف‌هاست. ما در پرتغال سال‌ها در دانشگاه با هم و همکار يکديگر بوديم. در بازی‌هايی که تيم ايران در انتخابی جام جهانی داشت من در قطر چون شرايط حساسی وجود داشت کنار کی‌روش بودم و سعی کردم به عنوان مشاور به او کمک کنم.

وينگادا گفت: قطعا در تمام کشورها اولويت با تيم ملی بزرگسالان است اما چون بازی‌های بزرگسالان و المپيک همزمان نيست شايد بتوانيم از نظر فکری به هم کمک کنيم. همين طور بازيکنان از تيم المپيک هستند که می‌توانند در تيم بزرگسالان حضور داشته باشند. يکی از آنها علی کريمی سپاهان است که فکر می‌کنم می‌تواند برای تيم بزرگسالان هم بازی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016