چهارشنبه 20 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار آزمون: اگر آماده باشم کی روش مرا به جام جهانی خواهد برد

تهران - ايرنا - سردار آزمون بازيکن ايرانی تيم فوتبال روبين کازان روسيه که ازسوی باشگاههای بزرگ اروپايی موردتوجه قرارگرفته است،در گفت وگويی با ايران ورزشی شرکت کرد.

به گزارش ايرنا، وی در اين گفت و گو در پاسخ به اين سوال که زبان روسی را چقدر يادگرفته است؟ گفت: خيلی از کلمات روسی را ياد گرفته ام. در اوقات فراغت، همراه با مترجم کار می کنم تا آنجا مشکلی برايم پيش نيايد. معنی واژه هايی که درفوتبال به درد می خورد را می دانم. ضمن اينکه مترجم هم دارم و هميشه کنار من است و واقعا کمکم می کند.

* سرمربی روبين کازان با چه زبانی صحبت می کند؟
- مربی به زبان روسی حرف می زند اما ما چند بازيکن خارجی هستيم که مترجم داريم.باشگاه روبين کازان به خاطر من و يکی دو بازيکن ديگر،مترجم هايی استخدام کرده که بايد به تمرين بيايند و کنار تيم باشند.

* پپ گوارديولا وقتی می خواست به بايرن مونيخ برود ۶ ماه زمان داشت. او درطول ۶ ماه، زبان آلمانی را با استفاده از معلم خصوصی آموخت تا در مونيخ، مشکلی تهديدش نکند. تو نمی توانی روسی را از بر کنی؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- من برعکس فوتبال، در درس خواندن کمی تنبل هستم.اما واقعا درست می گوييد. برای موفقيت در هر کشور، ابتدا بايد وقت گذاشت و زبان آن کشور را آموخت.

* کمی درباره آرسنال حرف بزنيم. اولين بار کی شنيدی که اين تيم بزرگ انگليسی تو را می خواهد؟
- در اردوی اسپانيا بوديم که استعدادياب های آرسنال سراغ من آمدند. فکر می کنم ماربلا کاپ بود، با استوا بخارست رومانی بازی داشتيم. در آن تورنمنت خيلی موثر بازی کردم. آماده بودم و در هر بازی پاس گل می دادم. استعدادياب های آرسنال سراغ من آمدند. مترجم من هم بود. سلام چطوری گفتند و آمار تعداد بازی هايم را دادند. برخورد آنها خيلی سرد بود و فکر نمی کردم دوباره سراغم بيايند اما حالا پيشنهادشان به باشگاه روبين کازان رسيده است.

* روزنامه های انگليسی نوشته اند ليونل مسی ايران در راه آرسنال. حالا چرا ليونل مسی؟
- واقعا نمی دانم. شايد به اين دليل که برخلاف قدبلندم، تکنيک خوبی دارم. خودم زلاتان را بيشتر از همه دوست دارم اما افتخار بزرگی است که رسانه های انگليس لقب مسی را به من داده اند.

* هواداران روبين کازان برای تو لقبی در نظر نگرفته اند؟
- آنها خيلی دوستم دارند ولی هنوز لقب نداده اند.آنها مدام با من صحبت می کنند وازمن می خواهند که در روبين کازان بمانم. هواداران روبين کازان به من و گوگدنيز، بيشتر از همه علاقه دارند.

* بحث ميلان به کجا رسيد؟ آيا آنها هم به صورت جدی تو را می خواهند يا فقط زير نظرت دارند؟
- در يکی از سايت های ايتاليايی نزديک به ميلان، آدريانو گاليانی در مورد من صحبت کرده و گفته که شايد آزمون جای کاکا را بگيرد. به من گفته اند پيشنهاد ميلان هم به باشگاه رسيده و قرار است ظرف روزهای آينده، مذاکرات آغاز شود اما فکر من فعلا معطوف به موفقيت روبين کازان است و عملکرد درخشان در ترکيب اين تيم است.

* فکر می کنی روبين کازان با جدايی تو موافقت کند؟
- اين را نمی دانم، شايد بستگی به پيشنهادها داشته باشد. من نيم فصل ديگر با روبين کازان قرارداد دارم و اگر خواستم باشگاه را ترک کنم اميدوارم با خاطره ای خوش از روسيه بروم چون مسوولان روبين و هواداران تيم خيلی به من محبت کردند و من هم سعی کردم با انجام بازی های خوب، جواب محبت های آنها را بدهم.

* فکر نمی کنی حضور در ليگ سطح بالای انگليس، برای تو که تازه ۱۹ سالت شده يک ريسک است؟
- هنوز که حضورم در انگليس قطعی نشده. پيشنهاد آرسنال جدی است اما اينکه قرارداد ببندم يا نه هنوز مشخص نيست.

* تو در يکی از بهترين ليگ های اروپا بازی می کنی. در روبين کازان فيکس هستی اما کمتر به تيم ملی دعوت می شوی. از کی روش ناراحت نيستی؟
- چرا بايد ناراحت باشم؟ اصلا مگر من چه کسی هستم که از کی روش ناراحت باشم؟ او سرمربی رئال مادريد بوده و در منچستر با فرگوسن کار کرده. من نمی توانم از او بد بگويم، چون او خيلی بزرگ است و مطمئن باشيد نه من بلکه حق هيچ بازيکنی را نمی خورد. از نوجوانی ياد ندارم که از مربی ام بد گفته باشم يا پشت سرش حرف بزنم. الان هم منتظر اعتماد کی روش هستم تا خودی نشان بدهم. در اين شک ندارم که اگر آماده باشم او مرا به جام جهانی خواهد برد.

* چرا؟
- چون فعلا جام جهانی در پيش است و بايد تمام تمرکزم را بگذارم تا با ايران به برزيل بروم. اگر در جام جهانی حضور داشته باشم شايد اتفاقات بهتری رخ دهد.

* کمی از باشگاه روبين کازان بگو. آنجا امکانات چطور است؟
- از کجايش بگويم. در ساختمان باشگاه همه چيز وجود دارد. از استخر گرفته تا رستوران و هتل. امکانات طوری است که يک بازيکن به بازی و درخشش علاقه مند می شود. در سپاهان که بوديم برای صرف ناهار بايد از باشگاه اجازه می گرفتيم و بيرون می رفتيم اما اينجا نه. همه امکانات در يک ساختمان است که بازيکنان و کادر فنی می توانند از آن استفاده کنند.

* روی روانشناسی بازيکنان هم کار می کنند؟
- چند دکتر داريم که آزمايش های مختلفی از بازيکنان می گيرند تا از ميزان آمادگی آنها باخبر شوند. در يکی از اين تست ها، بازيکن دست دکتر را می گيرد و بلند می کند. دکتر به بازيکن می گويد در چشم هايم نگاه کن و خيره شو. اگر وقت نگاه کردن، زور بازيکن کم و دستش شل شود، دکتر می گويد که او از نظر احساسی در شرايط مطلوبی قرار ندارد و بهتر است بازی نکند. چون احتمال دارد که مصدوم شود. حتی کادر فنی قبلی روبين کازان با من صحبت های بسياری انجام می داد و به من می گفت برای پيشرفت در فوتبال بايد زودتر ازدواج کنم. من هم وقتی می بينم ستاره های بزرگ فوتبال دنيا زود ازدواج کرده و موفق شده اند قصد دارم در آينده ای نزديک ازدواج کنم.

* در روسيه اين امکانات برای پيشرفت وجود دارد اما می خواهم بدانم با سرما چطور کنار می آيی؟
- سوال شما خيلی خوب بود. آنجا برای گرم کردن پاها، پلاستيک هايی وجود دارد. چيزی مثل آتروپات خودمان. همه بازيکنان يکی از اين پلاستيک ها را داخل کفش های خود می گذارند اما من از ۳ پلاستيک استفاده می کنم. پاهايم تا مرز آتش گرفتن پيش می رود اما بدنم سرد می ماند. ۵ جليقه می پوشم و دو تا هم استرج تا بدنم گرم شود اما واقعا تمرين در چنين شرايطی سخت است. برخی اوقات دما تا منفی ۳۰ درجه هم می رسد. چون کلاه سرم می گذارم کمی از جلوی موهايم و البته ابروهايم يخ می زند. هوا در روسيه سرد است اما بايد کنار بيايم و برای پيشرفت چنين شرايطی را تحمل کنم.

* دوباره برگرديم سمت آرسنال. تصور کردی که اگر به اين تيم بروی و ونگر را ببينی، او چه برخوردی با تو خواهد کرد؟ برای خودت ملاقات با ونگر را تصويرسازی کرده ای؟
- او مربی بزرگی است اما نمی دانم کدام تصويرسازی ام را بگويم.
دوست دارم وقتی ونگر را ديدم او با من گرم برخورد کند. بغلم کند و رابطه گرمی با من داشته باشد. اميدوارم همين اتفاق هم رخ دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016