چهارشنبه 20 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورلد ساکر: برزيل ۲۰۱۴ آخرين جام‌جهانی نکونام

ایسنا ـ مجله معتبر "ورلد ساکر" در گزارشی به بررسی بازيکنانی پرداخت که جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل آخرين روزهای آنها در تيم‌های ملی‌ فوتبال کشورشان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزيل تقريبا دو ماه ديگر آغاز می‌شود. تيم ملی فوتبال ايران نيز به عنوان يکی از تيم‌های حاضر در اين رقابت‌ها در گروه F بايد با آرژانتين، نيجريه و بوسنی و هرزگوين ديدار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجله "ورلد ساکر" در جديدترين شماره خود در گزارشی به بررسی بازيکنانی پرداخته است که جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل آخرين جام جهانی آنها خواهد بود که در اين بين نام جواد نکونام، کاپيتان تيم ملی ايران نيز به چشم می‌خورد.

اين مجله اعلام کرد پاتريس اورای فرانسوی، شولا آمه‌اوبی از نيجريه‌، مارک‌ برشيانو از استراليا‌، ژوليو سزار از برزيل و رومن شيروکف از روسيه و جواد نکو‌نام از تيم ملی ايران شش بازيکنی هستند که جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل آخرين حضور آنها در بزرگ‌ترين رويداد فوتبالی جهان خواهد بود و به همين خاطر انگيزه زيادی برای درخشش دارند.

"ورلد ساکر" درباره جواد نکونام نوشته است: کاپيتان ايران نزديک به ۱۴ سال است که در تيم ملی بازی می‌کند. او اکنون پس از اين همه سال فرصت حضور در جام جهانی را يافته است. جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل دومين حضور جواد نکونام در رقابت‌ها خواهد بود. او يک بار نيز در جام جهانی ۲۰۰۶ همراه ايران در جام جهانی حضور داشت و پس از آن به فوتبال اسپانيا رفت.

تيم ملی ايران در سه دوره جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۸ آرژانتين، ۱۹۹۸ فرانسه و ۲۰۰۶ آلمان حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. در اين دوره‌ها کاپيتان‌های تيم ملی ايران از جمله علی پروين و علی دايی نتوانستند گلی را به ثمر برسانند با اين حال جواد نکونام اميدوار است بتواند به اولين کاپيتان ايران تبديل شود که در جام جهانی پايش به گلزنی باز شده است.

نکونام، هافبک گلزنی است که در ۱۳۷ بازی برای تيم ملی ايران ۳۶ گل را به ثمر رساند که پنج گل از آنها در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل بوده است. درست است که نکونام بازيساز تيم ملی ايران محسوب می‌شود اما شم گلزنی بالای او ارزش‌های اين هافبک باتجربه را بالاتر برده است. نکونام بازيکن شوتزنی است که توانايی قابل توجهی در زدن شوت‌های پشت محوطه ۱۸ قدم دارد. او در سال ۲۰۰۶ به تيم اوساسونای اسپانيا پيوست و شش فصل در اين تيم حضور داشت. عملکرد خوب نکونام باعث شد تا رسانه‌های اسپانيايی به او لقب "خاويار" دهند. نکونام بازيکن جدی و ارزشمندی برای تيم ملی ايران محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016