چهارشنبه 20 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته پايانی ليگ برتر فوتبال: نبرد پنج و چهار برای طلا و بقا

ایسنا ـ هفته پايانی ليگ برتر درحالی برگزار می شود که به طور بی سابقه ای پنج تيم شانس قهرمانی دارند و در اين ميان چهار تيم نيز برای سقوط نکردن می جنگند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هفته سی ام و پايانی ليگ برتر روز جمعه به صورت همزمان راس ساعت ۱۹ در سراسر ايران برگزار می شود و تکليف تيم های سقوط کننده و قهرمان ليگ مشخص می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سپاهان – نفت تهران

حساس ترين ديدار هفته پايانی را سپاهان و نفت تهران در اصفهان برگزار می کنند. شاگردان يحيی گل محمدی که تا اينجای کار با کمترين ادعا خوب بالا آمده اند، مدعی اصلی قهرمانی هستند. آنها با پيروزی برابر سپاهان می توانند قهرمانی را جشن بگيرند و پروسه پيشرفت چند سال اخيرشان را به خوبی به پايان برسانند. آنها هفته گذشته گسترش فولاد را در هم کوبيدند و با روحيه بالايی به مصاف سپاهان می روند. سپاهانی که همه تلاشش اين است که سهميه آسيايی را بگيرد و البته نيم نگاهی به قهرمانی هم دارد. شاگردان کرانچار نمی خواهند پای ثابتشان در رقابت های آسيايی را از دست بدهند و همين مسئله کار نفتی ها را سخت تر می کند.

نفت و سپاهان در اصفهان تاکنون سه بار به مصاف يکديگر رفته اند و دو پيروزی سهم سپاهان بوده و يک پيروزی در اين ميان سهم نفتی ها بوده است.

نتيجه اين ديدار برای سه مدعی قهرمانی ديگر در ليگ برتر بسيار اهميت دارد و شايد فشار ناشی از اين مسئله برای شاگردان جوان گل محمدی دشوار باشد و استرس ناشی از آن موجب شود تا آنها امتياز از دست دهند. اتفاقی که برای همه مدعيان خوش يمن خواهد بود.

نفتی ها در اين ديدار حميد بوحمدان و احمد آل نعمه را به دليل محروميت در اختيار ندارند، همچنين محمد علی احمدی از سپاهان ديگر محروم اين ديدار است.

ديدار رفت دو تيم با نتيجه تساوی دو بر دو به پايان رسيد.

گسترش فولاد - فولاد

دو تيم صنعتی کشور درحالی به مصاف يکديگر می روند که تيم خوزستانی هفته قبل درحاليکه تنها يک قدم با قهرمانی فاصله داشت، آنرا دور از خود ديد. آنها برابر استقلال تن به شکست دادند و حالا بايد اميدوار باشند تا نفت تهران برابر سپاهان امتياز از دست دهد و آنها با پيروزی برابر شاگردان تارتار قهرمانی را جشن بگيرند. در اينکه فولادی ها بهترين فوتبال حال حاضر ايران را ارائه می دهند، اکثريت کارشناسان متفق القول هستند اما کم تجربگی آنها موجب شد جام از آنها فاصله بگيرد.

فولادی ها البته در يک حالت بسيار بعيد هم می توانند قهرمان شوند و آن هم اين است که آنها اميدوار باشند تا نفت نهايتا با اختلاف يک گل سپاهان را ببرد و فولادی ها هم با اختلاف هفت گل گسترش را شکست دهند.

شاگردان تارتار مدتی است که از فرم مطلوب خارج شده اند و بی انگيزگی آنها باعث نگرانی ساير مدعيان قهرمانی است. به طور قطع همه مدعيان از گسترشی ها انتظار دارند تا با تمام قدرت به مصاف فولاد بروند و البته نبايد فرموش کرد که بازيکنان جوان فرکی شايد به لحاظ روحی نتوانسته باشند پس از شکست برابر استقلال خودشان را ريکاوری کنند و به همين دليل احتمال امتياز دادن آنها در اين ميان وجود داشته باشد.

فولادی ها در اين ديدار دو بازيکن موثرشان يعنی عبدالله کرمی و بختيار رحمانی را به دليل محروميت در اختيار ندارند.

ديدار رفت دو تيم با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

استقلال - تراکتورسازی

آبی پوشان تهرانی بدشان نمی آيد از عنوان قهرمانيشان دفاع کنند و اميدوار به از دست دادن امتياز از سوی فولاد و نفت تهران هستند. آنها هفته گذشته فولاد را شکست دادند تا همچنان مدعی باقی بمانند. آنها در اين ديدار کار نسبتا دشواری را برابر تراکتورسازی دارند. مصاف های استقلال و تراکتورسازی در چندسال اخير پر حاشيه و جذاب بوده است.

تراکتورسازان انگيزه خاصی برای اين ديدار ندارند ولی می دانند که اين ديدار برای هوادارانشان از اهميت خاصی برخوردار است و همين کار استقلال را سخت می کند. قلعه نويی که مدتها با مسئولان وقت تراکتورسازی مشکل داشت، می داند فارغ از قهرمانی برای کسب سهميه آسيايی بايد پيروز شود. او در اين ديدار تيموريان را در اختيار ندارد و همين مسئله شايد برای آبی پوشان گران تمام شود. استقلال در بازی هايی که تيموريان را در اختيار نداشته است، معمولا دچار مشکل شده ولی شرايط خاص اين تيم و انتظارات هواداران آنها، اين توقع را ايجاد می کند استقلال به هر ترتيبی که شده بايد در اين ديدار پيروز شود.

استقلال و تراکتورسازی پنج بار در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر رفته اند و سهم هريک دو پيروزی بوده و يک بازی هم با تساوی به پايان رسيده است.

ديدار رفت دو تيم با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

استقلال خوزستان - پرسپوليس

عبدالله ويسی و تيمش برای بقا احتمال دارد که نياز به يک امتياز داشته باشند و همين مسئله کار سرخپوشان را سخت می کند. پرسپوليسی ها که اين روزها در نقطه مرکزی حواشی قرار دارند، شانس قهرمانی دارند اما بايد چشم انتظار سه ديدار ديگر باشند. انتشار مبالغ دريافتی آنها موجی از انتقادات را عليه آنها ايجاد کرده و بايد ديد می توانند با کسب حداقل سهميه آسيايی کمی از اين انتقادات را کاهش دهند يا خير.

علی دايی که انتقادات تند و تيزی را در مدت اخير عليه وزرات ورزش و فدراسيون فوتبال انجام داده است، برای اثبات توانايی ها تيمش نياز به کسب حداقل سهميه آسيايی دارد وگرنه سرخپوشان فصلی پر از ناکامی را پشت سر می گذارند. آنها محکوم به شکست استقلال خوزستان هستند. کاری که در اهواز سخت به نظر می رسد.

پرسپوليسی ها هفته قبل تعارف قهرمانی از سوی استقلال را پس زدند و البته آنها با انتقاد از وضعيت مالی تيمشان عمده مسئوليت تساوی برابر راه آهن را به گردن فدراسيون انداختند که در ميان اهالی فوتبال چندان منطقی نيافتاد.

استقلال خوزستان در اين ديدار ابراهيم صالحی را به دليل محروميت در اختيار ندارد.

ديدار رفت دو تيم با تساوی بدون گل به پايان رسيد.

فجرسپاسی - ملوان

شاگردان محمود ياوری فعلا در منطقه پلی آف ليگ برتر ايستاده اند. آنها اگر می خواهند در ليگ برتر ماندگار شوند بايد پيروز شوند و چشم به بازی استقلال خوزستان و بازی ذوب آهن داشته باشند. آنها در صورت ناکامی در اين ديدار شايد جايشن را با داماش عوض کنند و با سقوط مستقيم به ليگ يک روبه رو شوند.

در سوی ديگر ميدان اسکوچيچ که آخرين بار روی نيمکت ملوان می نشيند، تيمی بی انگيزه را در اختيار دارد که البته اگر بخواهيم کمی بدبينانه نگاه کنيم، هواداران ملوان چندان علاقمند نيستند که تيمشان در اين ديدار پيروز شود تا رقيب هم استانيشان يعنی داماش سقوط کند.

از نکات جالب تقابل های دو تيم، هفت سال شکست ناپذيری فجری ها برابر ملوان در شيراز است.

سيد احمد آهی از ملوان تنها محروم اين بازی است.

ديدار رفت دو تيم با برتری سه بر يک ملوان به پايان رسيد.

داماش - مس

داماش در آستانه سقوط به ليگ يک است. اين تيم که نيم فصل اول را درخشان آغاز کرده بود در نيم فصل دوم با بحران مالی دچار بحران در نتيجه گيری هم شد و در حال حاضر در منطقه سقوط قرار دارد و اگر می خواهد تا اين اتفاق رخ ندهد بايد از سد مسی که سقوطش پيش از اين قطعی شده بگذرد. مسی ها که در اين فصل تنها يک پيروزی داشته اند، بعيد به نظر می رسد بتوانند از سد داماش بگذرند اما انتظار ارائه بازی جوانمردانه از سوی آنها، شايد کار شاگردان نظر محمدی را دشوار کند.

داماش و مس چهار بار در رشت به مصاف يکديگر رفته اند که سه تساوی و يک پيروزی برای مس نتيجه آن بوده است.

ديدار رفت دو تيم با تساوی يک بر يک به پايان رسيد.

راه آهن – ذوب آهن

شاگردان ابراهيم زاده هفته قبل با تساوی برابر پرسپوليس علاوه بر قطعی کردن حضورشان در رقابت های فصل بعد ليگ برتر، نشان دادند که بازی جوانمردانه را در دستور کارشان دارند و در اين هفته بايد به مصاف ذوب آهنی بروند که اگر از اين بازی دست خالی بيرون برود، شايد مجبور شود تا با ليگ برتر وداعی تلخ داشته باشد.

فيروز کريمی که سابقه انداختن پيکان به ليگ يک را دارد، در اين هفته محکوم به نتيجه گيری است و اگر راه آهن، همان تيم هفته قبل باشد، او کار بسيار سختی را دارد. ذوب آهن که سال هايی نه چندان دور به فينال رقابت های آسيايی با ابراهيم زاده رسيده بود، الان بايد به مصاف تيمی برود که سرمربی اش ابراهيم زاده است و گويا جدايی اين مربی از اين تيم برای هيچيک از طرفين خوش شانسی نياورده است.

از نکات جالب تقابل های دو تيم اين است که چهار مصاف آخر راه آهن و ذوب آهن در تهران با تساوی به پايان رسيده و برنده ای نداشته است.

ديدار رفت دو تيم با برتری سه بر دو راه آهن به پايان رسيد.

* ديگر ديدار اين هفته را نيز صبای قم و سايپا کرج برگزار می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016