شنبه 23 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرکی، سرمربی فولاد: با تيم‌هايی که حاشيه، پول و بازيکن داشتند سالم رقابت کرديم و پاک قهرمان شديم

خبرگزاری تسنيم: سرمربی تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فولاد در کنار بسياری از تيم‌ها که حاشيه، بازيکن و پول داشتند و خيلی کارها کردند توانست سالم رقابت کند و در آرامش هم قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم، تيم فوتبال فولاد خوزستان که در اولين سال حضور حسين فرکی موفق شد در رتبه چهارم ليگ قرار بگيرد و سهميه ليگ قهرمانان آسيا را کسب کند، اين فصل به موفقيت بالاتری دست يافت و سکوی نخست ليگ را از آن خود کرد. سرمربی تيمی که کمترين فراز و نشيب را در اين فصل داشت ابتدای ليگ حتی به قهرمانی فکر نمی‌کرد اما در تبريز جام را بالای سر برد تا فولاد را صاحب دومين قهرمانی ليگ کند.

حسين فرکی پس از قهرمانی در ليگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنيم به سوالات زير پاسخ داد.

* از آخرين هفته ليگ و پيروزی فولاد برابر گسترش فولاد شروع کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- هفته پايانی به دليل حساسيت بالا بينندگان زيادی داشت و فکر می‌کنم يکی از پُر بيننده‌ترين بازی‌ها نيز ديدار ما با گسترش‌فولاد بود که نقش تعيين کننده‌ای در مشخص شدن قهرمان ليگ برتر داشت. مردم ديدند که ما به حق‌مان رسيديم و مقابل گسترش‌فولاد زحمت زيادی کشيديم. کادر پزشکی، تدارکات، مديريت، فنی، بازيکنان و مردم خوب اهواز زحمات زيادی در طول فصل کشيدند تا بتوانيم به اين قهرمانی برسيم. از اينکه توانستيم در تبريز قهرمان شويم خوشحاليم.

* قهرمانی جام حذفی را در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز از دست داديد اما در همين ورزشگاه موفق شديد قهرمانی ليگ را به دست بياوريد...
- بعد از اينکه نتوانستيم در ورزشگاه يادگار امام (ره) به فينال جام حذفی برويم و جام حذفی را از دست داديم، تمام تلاش‌مان را کرديم تا در ليگ قهرمان شويم. کسب اين جام در تبريز بسيار ارزشمند بود و اين جام را در جايی به دست آورديم که بسياری از مردم تبريز ما را حمايت کردند و منتظر پيروزی و قهرمانی ما بودند. خوشحالم قهرمانی جام حذفی به تراکتورسازی رسيد و در روز آخر ليگ در تبريز روز خوبی را شاهد بوديم. اين قهرمانی را به خوزستانی‌ها تبريک می‌گويم.

* پيش از بازی‌تان با گسترش‌فولاد و بعد از شکست سنگين اين تيم برابر نفت، بسياری اعلام کردند حريف روز پايانی فولاد برای باختن بازی می‌کند و شائبه تبانی هم به ميان آمد، اما گسترش‌ فولاد تا دقايق پايانی برای به ثمر رساندن گل تلاش کردند. اين بحث‌هايی که پيش از بازی به راه افتاد به چه دليل بود؟
- مطمئناً اين بحث‌ها برای حاشيه‌سازی بود و متاسفانه گاهی در فوتبال‌مان شاهد اتفاقات رنج‌آوری هستيم. بسياری ندانسته تهمت می‌زنند اما آن کسی که بالای سر ماست همه چيز را می‌بيند و کاملاً آگاه است. خوشحالم که در هفته پايانی روبروی گسترش‌فولاد بازی کرديم. کادرفنی اين تيم و بازيکنان گسترش در هفته پايانی بسيار مردانه جنگيدند و يک روز سخت را برای ما رقم زدند. همه ديدند که گسترش‌فولاد در تلاش بود تا گل خورده را جبران کند و خوشحالم در يک روز پاک و سالم توانستيم قهرمان شويم. البته بخشی از قهرمانی ما در اصفهان رقم خورد و پيروزی سپاهان برابر نفت تهران تاثير زيادی در قهرمانی ما داشت.

* اين فصل اتفاق افتاد که از تيم‌های ديگر و سرمربيان آنها به دليل همين مسائل حاشيه‌ای ناراحت شويد؟
- به هيچ‌وجه چنين اتفاقی رخ نداد و از کسی ناراحتی ندارم.

* هفته گذشته که برابر استقلال شکست خورديد شانس‌تان برای قهرمانی بسيار کاهش يافت. فکر می‌کرديد بتوانيد بعد از آن شکست خانگی به اين شکل قهرمان شويد؟
- اين قشنگی فوتبال است که اين اتفاقات رقم می‌خورد. در ديدار سال گذشته ما با استقلال که در اهواز بود قهرمانی اين تيم قطعی شد و امسال تاريخ به نوع ديگری رقم خورد. اين بار ما می‌توانستيم قهرمانی‌مان را در ديدار با استقلال و در اهواز قطعی کنيم اما اين اين اتفاق رقم نخورد. خيلی دوست داشتم در اهواز و مقابل ۵۰ هزار تماشاگر اهوازی مقابل استقلال پيروز شويم و قهرمانی‌مان را تا حدودی قطعی کنيم اما نشد. ما به استقلال باختيم در حالی که به هيچ‌وجه شايسته شکست نبوديم.

* اول فصل فکر می‌کرديد بتوانيد هفته سی‌ام ليگ قهرمانی را کسب کنيد و با فولاد اولين قهرمانی‌تان را به دست بياوريد؟
- ابتدای ليگ اصلاً فکر نمی‌کردم که قهرمان شويم. می‌خواستيم قهرمان شويم اما مانند فصل گذشته هدف‌گذاری‌مان کسب سهميه بود و اولويت کارمان را بر اين مبنا قرار داده بوديم. وقتی در ميانه راه شرايط قهرمانی را پيدا کرديم و به اين باور رسيديم که می‌توانيم به اين عناون دست پيدا کنيم به صورت علنی اعلام کرديم که می‌خواهيم اين فصل قهرمان شويم. من به طور جدی به دنبال قهرمانی بودم و اين موضوع را در رسانه‌ها نيز اعلام کردم تا بتوانيم اين تفکر را به بازيکنان تيم انتقال دهم. به هيچ‌وجه دوست نداشتم از اين قضيه کوتاه بيايم و مصّر بودم که حتما قهرمان شويم.

* بعد از قهرمانی‌تان بيشتر مربيان اعلام کردند حق فولاد بود که به اين عنوان برسند و مردم نيز در شبکه‌های اجتماعی تيم‌تان را شايسته قهرمانی می‌دانستند. به نظرتان چرا فولاد بيش از پرسپوليس، نفت، سپاهان و استقلال شايسته قهرمانی بود؟
- اين نشان از شناخت خوب مردم کشورمان از فوتبال دارد. مردم ايران بسيار آگاه و خوش فکر هستند. وقتی مردم چنين نظری دارند يعنی اينکه کار ما درست بوده و بدون حاشيه کار کرده‌ايم. درک و آگاهی مردم از فوتبال بالاست و اينکه فولاد را شايسته قهرمانی دانسته‌اند بی‌دليل نبود. فراز و نشيب در طول فصل زياد بود، سختی زياد کشيديم، اما سعی کرديم در يک خط مستقيم حرکت کنيم. اين حرکت مستقيم را مديون باشگاه، مديريت و به خصوص آقای دهکردی هستيم که آرامش را در تيم ايجاد کردند و به حق‌مان رسيديم. فولاد در کنار بسياری از تيم‌ها که حاشيه، بازيکن و پول داشتند و خيلی کارها کردند توانست سالم رقابت کند و در آرامش هم قهرمان شد.

* اگر فولاد قهرمان نمی‌شد کدام تيم را برای قهرمان شدن شايسته‌تر می ديديد؟
- نفت تيم شايسته‌ای برای قهرمانی بود و می‌توانست قهرمان شود. به جز تيم نفت ۳ تيم ديگر هم شانس قهرمانی داشتند و شايسته بودند که اين عنوان را کسب کنند. در مجموع اين اتفاق بسيار جالبی بود که در هفته پايانی ليگ ۵ تيم شانس قهرمانی داشتند و خوشحالم که قهرمانی نصيب ما شد.

* با وجود اتمام ليگ هنوز بازی‌های شما ادامه دارد. درباره بازی چهارشنبه با الجيش چه نظری داريد؟
- در اين بازی دنبال کسب ۳ امتياز هستيم تا بتوانيم به عنوان تيم صدرنشين از گروه‌مان صعود کنيم و بازی آخرمان با الفتح يک ديدار زيارتی-تشريفاتی شود. برای بازی آخر بيشتر به فکر زيارت هستيم و خود بازی در اولويت بعدی قرار دارد اما به شرطی که بتوانيم مقابل الجيش پيروز شويم. در غير اين صورت بازی آخر ام بسيار مهم خواهد بود و نمی‌توانيم فقط به زيارت فکر کنيم.

* اسامی بازيکنان تيم ملی اعلام شد و طبق اعلام سرمربی تيم ملی بايد ۳ بازيکن خود را به اردوی تيم ملی بفرستيد. اين کار را انجام می‌دهيد يا برای بازی با الجيش به مکانی، رحمانی و جماعتی نياز داريد؟
- به هر حال نمايندگان ديگر هم در تيم ملی بازيکن دارند و هر کاری آنها انجام بدهند ما هم همان تصميم را می‌گيريم. اين مشکلی است که برای هر ۴ نماينده ايران در ليگ قهرمانان درست کرده‌اند و کسی هم نيست که پاسخی بدهد. نمی‌دانم اولويت با باشگاه‌هاست که هنوز درگير مسابقات آسيايی هستند و نماينده ايران محسوب می‌شوند يا با تيم ملی که مشخص نيست در اين اردو چه هدفی را دنبال می‌کند.

* گفته بوديد شايد ديگر مربيگری نکنيد. برای فصل آينده تصميم گرفته‌ايد؟
- در اين خصوص هنوز پاسخ قطعی ندارم. فعلاً ۲ بازی ما در ليگ قهرمانان آسيا باقی مانده و بايد به اين موضوع فکر کنيم. بعد از اين بازی‌ها بايد وضعيت عمل جراحی زانويم مشخص شود و بعد تصميم بگيرم.

* ابن‌قاسم گفته حکم جلب‌تان در جيبش است و نمی‌گذارد از اهواز خارج شويد.
- ايشان لطف و محبت دارند. من هم مردم اهواز و تيم فولاد را دوست دارم.

* بحث ديگر حضورتان روی نيمکت تيم ملی است. در شرايط فعلی و پيش از جام جهانی دوست داريد روی نيمکت تيم ملی بنشينيد؟
- در شرايط فعلی تصميم‌گيری در رابطه به اين موضوع به عهده سرمربی تيم ملی است و ايشان بايد در اين خصوص اظهار نظر کند، اما من شرايط فعلی را قبول ندارم که بخواهم به تيم ملی اضافه شوم.

* پس از جام جهانی اگر پيشنهادی از فدراسيون داشته باشيد قبول می‌کنيد؟
- بهتر است زمان بگذرد و در شرايط تصميم بگيرم اما برای من سرمربيگری تيم ملی افتخار است و مسلماً دوست دارم اين اتفاق بيفتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016