سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدایتی: 100 میلیارد تومان برای خرید پرسپولیس پیشنهاد دادیم

حسین هدایتی با تشریح دو طرح خود و گروهش برای خرید و یا اجاره پرسپولیس، از ارائه پیشنهاد مبلغ 100 میلیارد تومان برای خرید سرخپوشان خبر داد.

حسین هدایتی، عضو اسبق هیات مدیره پرسپولیس که یکی از خریداران این باشگاه است، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: برابر قانون کشور ما، باشگاه یا شرکتی که در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار می‌گیرد، مالک آن شرکت وزارت اقتصاد و دارایی و دولت محسوب می‌شود. بنابراین مالک باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار گرفته‌اند، وزارت اقتصاد و دارایی و دولت است و وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند در این مورد اظهارنظری کند. سازمان خصوصی سازی اعلام می‌کند این باشگاه‌ها در لیست خصوصی سازی هستند و مجلس شورای اسلامی هم از این امر حمایت می‌کند. حال چرا دولت این باشگاه‌ها را واگذار نمی‌کند؟ گویا دولت از واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ترس دارد.

وی همچنین افزود: در جایگاه یک هوادار صحبت می‌کنم. نظام ما نمی‌تواند چالش‌های امنیتی واگذاری سرخابی‌های پایتخت را رفع رجوع کند؟ ما در مقابل بزرگ‌ترین دشمنانمان ایستاده‌ایم و کار می‌کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هدایتی تصریح کرد: در مورد پرسپولیس بارها با دولت و همین طور آقای خادم جلسه برگزار کردیم و گروه ما اعلام کرد 55 درصد سهام باشگاه را به ما واگذار کنید و ما هم در قبال 55 درصد سهام، 100 درصد هزینه‌های باشگاه را عهده دار می شویم. آنها گفتند شاید شما نتوانستید به تعهدات خود عمل کنید، اما ما گفتیم 4 سال هم ضمانت نامه بانکی ارائه می‌دهیم. ضمن این که برای خرید باشگاه پیشنهاد مبلغ 100 میلیارد تومان دادیم و اعلام کردیم مزایده‌ای برگزار کنید تا هر کسی که مبلغ بیشتری نسبت به مبلغ پیشنهادی ما داد، باشگاه را به آنها واگذار کنید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این که پیشنهاد خرید را نپذیرفتند، ما پیشنهاد اجاره را ارائه کردیم. اما در نهایت به این نتیجه‌ رسیدیم که قصد واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را ندارند. البته نگاه مجلس شورای اسلامی این است که این باشگاه‌ها باید واگذار شوند.

هدایتی همچنین ادامه داد: وقتی به این نتیجه‌ رسیدیم که دولت قصد واگذاری این باشگاه‌ها را ندارد، گفتیم پس باشگاه را 4 ساله و به صورت " پیمان مدیریت" در اختیار ما قرار دهید. ما هم هفت نفر هیات مدیره معرفی می‌کنیم و تمام هزینه‌های باشگاه را عهده دار می شویم. به ما اعلام کردند هزینه سالانه باشگاه 27 میلیارد تومان می‌شود و ما هم گفتیم که این مبلغ را پرداخت می‌کنیم. در نهایت مقرر شد ضمانت نامه بانکی هم ارائه کنیم که ما هم این کار را انجام دادیم. اما وقتی خواستیم قرارداد منعقد کنیم به ما گفتند که اعضای هیات مدیره و همین طور مدیرعامل را ما انتخاب می‌کنیم. این چه نوع واگذاری است؟ هیات مدیره را شما انتخاب کنید، مدیرعامل را شما انتخاب کنید، من هم فقط هزینه کنم؟! بفرمایید ما مدیر مالی می‌خواهیم! پیمان مدیریت هم به نتیجه‌ نرسید و مجلس هم اجازه نمی‌دهد وزارت ورزش و جوانان هزینه‌ای برای اداره این باشگاه‌ انجام دهد.

وی اظهار کرد: شما که این باشگاه‌ها را واگذار نمی‌کنید، به باشگاه‌ها هم نمی‌توانید پول بدهید، حال می دانید چه تنش‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود؟! می دانید چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ زیرا آقایان تجربه کار اجرایی را ندارند. آقای خادم شما چرا در خصوصی سازی قدم‌های موثر برنمی‌دارید؟! ما می گوییم پرسپولیس عاشقانی دارد که حاضر هستند هزینه‌ها را بدهند. شما تعیین صلاحیت کنید، ببینید اصلا هدایتی صلاحیت لازم دارد که پرسپولیس را در اختیار بگیرد؟! کسی که اعتبار و صلاحیت دارد باشگاه را در اختیار بگیرد؟! حال اگر نگران مسائل مالی هستید که می‌توانید ضمانت نامه مالی بگیرید.

هدایتی خاطر نشان کرد: من به آقای خادم اعلام کردم که هنوز هم روی پیشنهادم هستم. ما در آخر گفتیم مدیرعامل را شما پیشنهاد دهید اما ما انتخاب کنیم. می‌توانید توصیه کنید چه شخصی مدیرعامل باشد اما بگذارید خودمان انتخاب کنیم. فردا اگر اتفاقی برای پرسپولیس رخ دهد، مردم چه کسی را مقصر می دانند؟! من را یا وزارت ورزش و جوانان را؟ پس ما خودمان باید مدیرعامل را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه قرار بود خادم پس از جلسه با وزیر ورزش و جوانان 27 اسفند تکلیف این موضوع را روشن کند، گفت: آقای خادم در روزهای پایانی سال پس از تماس با من اعلام کرد که هنوز موفق به صحبت با وزیر نشده است و گفت که 6 میلیارد تومان به عنوان قرض برای پرسپولیس پرداخت کنم،‌ که من هم گفتم در مسیر سفر به شمال هستم و تعطیلات خوش بگذرد!

هدایتی همچنین گفت: ما دیگر هیچ هزینه‌ای را برای پرسپولیس انجام نمی‌دهیم. البته هر شخصی که در پرسپولیس باشد من همین طور سالی سه میلیارد تومان کمک می‌کنم. اما به طور رسمی هیچ هزینه‌ای انجام نمی دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016