یکشنبه 21 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 دی» چگونه به وسيله ورزش از شر چربی‌های اضافه خلاص شويم
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاثير منفی الکل بر کارايی ورزشکاران

مصرف الکل باعث کاهش کارايی ورزشکاران می‌شود و از استقامت آن‌ها می‌کاهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مصرف الکل در مدت زمان طولانی کارايی ورزشکار را کاهش می‌دهد. الکل احتمال آسيب ديدگی را افزايش داده و در خواب ورزشکار اختلال ايجاد می‌کند. اختلال در خواب توانايی بدن برای ذخيره کردن گليکوژن که منبع اصلی انرژی ورزشکاران است را کاهش می‌دهد. ضمنا اين امر منجر به افزايش ميزان هرمون کرتيزول و به تبع افزايش استرس می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افزايش بيش از حد هرمون کرتيزول باعث کاهش هرمون رشد به ميزان ۷۰ درصد می‌شود. هرمون رشد برای ساخت و ترميم بافت‌های عضلانی لازم است. وجود الکل در بدن باعث ايجاد چندين پروسه شيميايی در بدن می‌شود که در نهايت منجر به ترشح زهرآبه از کبد شده و هرمون تستسترون را از بين می‌برد.

همچنين الکل ميزان اوره در بدن را افزايش می‌دهد و برای ورزشکار که به آب بدنش احتياج دارد مناسب نيست. کمبود آب بدن به هنگام ورزش باعث ايجاد آسيب ديدگی‌های استخوانی – عضلانی می‌شود. اين روند باعث کاهش اشتها نيز می‌شود بنابراين ورزشکار نمی‌تواند تمام مواد غذايی مورد نياز خود را دريافت کند.

هنگامی که الکل در معده و روده کوچک جذب می‌شود، بر تعادل آب در سلول‌های عضلانی تاثير منفی می‌گذارد. وجود الکل بر توليد سلول‌های آدنوزين تری فسفات (ATP) تاثير منفی می‌گذارد که منجر به کاهش استقامت ورزشکار می‌شود. الکل عضلات استخوان را ضعيف می‌کند. عضلات استخوان کنترل استخوان‌ها و مفاصل را از بين می‌برد.

الکل بر سنتز پروتئين در بدن تاثير منفی می‌گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016