یکشنبه 21 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير ايران در برزيل: مسافران جام‌جهانی "سياه و سفيد" نپوشند

ایسنا ـ سفير ايران در برزيل به ايرانيانی که قصد شرکت و حضور در مسابقات جام جهانی در برزيل را دارند با بيان اينکه سفارت ايران در برازيليا آماده ارائه خدمات کنسولی به تماشاگران جام جهانی در طول اين بازی‌ها است برای تسهيل در سفر و حفظ امنيت و آرامش آنها توصيه‌هايی کرد.

محمد علی قانع زاده، سفير ايران در برزيل در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه اقدامات متعددی برای حضور ايرانی ها در برزيل انجام داده ايم و اقدامات ديگری در دست انجام است، اظهار کرد: در مسافرتی که به سه شهر محل برگزاری بازی‌های تيم ملی ايران در مرحله مقدماتی بوده است انجام داديم،‌ با مقامات ايالتی ملاقات کرديم و قرار شد که ما در هر سه شهر پست کنسولی داشته باشيم. آدرس و شماره تلفن مسوولان اين پست های کنسولی به زودی اعلام می شود.

وی افزود: پست های کنسولی در اين سه شهر مسوول خدمات رسانی به ايرانيانی هستند که احيانا مدارک شخصی و يا بليطشان گم شده است و يا به خدمات پزشکی نياز دارند. دوستان در محل آمادگی دارند که به هموطنان گرامی خدمات رسانی کنند.

سفير ايران در برزيل گفت: همزمان با برقراری پست کنسولی، سه هفته فرهنگی در اين سه شهر خواهيم داشت که چند روز قبل از آغاز بازی های تيم ايران شروع می‌شود و تا سه روز پس از پايان اين بازی‌ها هم ادامه می‌يابد که آدرس و نحوه حضور در اين مراسم اطلاع رسانی می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۴ هزار و ۳۰۰ ايرانی بليط بازی های جام جهانی را تهيه کرده‌اند

وی با اشاره به اطلاعيه‌هايی که سفارت ايران درباره مسافرت آرام و تسهيل حضور ايرانيان در زمان برگزاری اين بازی‌ها صادر کرده است، گفت: مسووليت تدارکات، پشتيبانی و تمرين تيم با فدراسيون محترم فوتبال کشورمان است و آنها در هماهنگی هايی که با مسوولان فيفا کرده اند برنامه ريزی لازم را برای آرامش اين عزيزان انجام داده اند، هتل محل استقرار و محل باشگاهی که در آن تمرين می کنند مشخص شده است، همه برنامه ريزی های لازم برای حضور موفق اين عزيزان از سوی فدراسيون صورت گرفته و فدراسيون هم در اين رابطه نقش خود را ايفا می کند.

قانع زاده گفت: تا کنون حدود ۴ هزار و ۳۰۰ ايرانی موفق شده اند، بليط بازی ها را تهيه کنند و احتمالا آنها در هنگام بازی ها در برزيل حضور دارند اما تعداد ديگری بليط هست که هنوز فروش نرفته، ممکن است در آينده ايرانيان بيشتری اقدام به خريد بليط کنند و در آن زمان وارد برزيل شوند که ممکن است تعداد بيشتری از ايرانيان بتوانند در هنگام بازيها در برزيل حضور داشته باشند.

کسانی که شمال برزيل می‌روند واکسن تب زرد تزريق کنند

وی همچنين درباره شيوع "تب زرد" در برزيل و نکات مورد توجه از سوی ايرانی ها در اين رابطه اظهار کرد: در جنوب برزيل هيچ مشکلی از نظر تب زرد يا مسائل اين چنينی وجود ندارد، اما به کسانی که به شمال برزيل و منطقه آمازون مسافرت خواهند کرد توصيه شده است که واکسن تب زرد را تزريق کنند که البته تيم ايران در آن منطقه بازی‌ای ندارد.

مسافران ايرانی‌لباس سفيد يا مشکی نپوشند

سفير ايران در برزيل درباره توصيه های سفارت به ايرانيان برای در نظر گرفتن مسائل امنيتی نيز تاکيد کرد: موضوعات امنيتی حتما از مسائلی است که بايد هموطنان ما، اعضای تيم و خبرنگاران به آن توجه ويژه ای داشته باشند. احتمال داده می شود که در زمان برگزاری بازی‌ها برزيل شاهد تظاهرات متعدد در شهرهای مختلف باشد، توصيه ما اين است که هموطنان ما به هيچ وجه وارد اين گروه‌ها نشوند. ممکن است که در بين اين گروه ها دستگير شوند. عمدتا لباسی که اين گروه ها می پوشند لباس سفيد رنگ است؛ توصيه می‌کنيم هموطنان ما با لباس سفيد وارد اين گروه ها نشوند و نزديک اين گروه ها قرار نگيرند.

وی توصيه کرد ايرانيان در زمان حضور در بازهای جام جهانی در برزيل هنگام شب به مناطق خلوت مراجعه نکنند و مراقب اشياء شخصی و اسناد هويتی خود باشند.

قانع زاده ادامه داد: ايرانيان توجه داشته باشد ممکن است در طول اين بازی ها گروه های ديگری با لباس مشکی در تظاهرات حاضر شوند. به هيچ وجه همرنگ آنها لباس نپوشند و وارد مجموعه آنها نشوند. توجه داشته باشند که برزيل مشکلات امنيتی خاص خود را دارد و می توان گفت که همه چيز در اين کشور کامل نيست ، همچنان که در همه کشورها اين گونه است، بنابراين بايد توجه داشت که بر اين مسائل دقت داشته باشند.

وی گفت: ديده شده که معترضان پيراهن سفيد يا مشکی می پوشند و هماهنگ در تظاهرات حضور پيدا می کنند. اين افراد از طريق شبکه های مجازی هماهنگ می شوند و به صورت يکپارچه و متحدالشکل در تظاهرات حضور پيدا می کنند.

در مقابله با زورگيران مقاومت نشود

سفير ايران در برزيل خاطرنشان کرد: در صورتی که کسانی به آنها حمله کردند به هيچ وجه مقاومت به خرج ندهند. در صورتی که درخواستی برای پول يا گوشی تلفن همراه آنها صورت گرفت بدون اينکه مقاوت کنند آنها را تسليم کنند ، زيرا مواردی وجود داشته که مقاومت افراد منجر به قتل آنها شده است.

سفير ايران در برزيل درباره تسهيلات برای حضور خبرنگاران در مسابقات جام جهانی نيز اظهارکرد: به محض ورود خبرنگاران ايرانی در فرودگاه سن پائولا افرادی از سفارت از آنها استقبال خواهند کرد و برای استقرار در هتل هايی که از طريق فدراسيون و يا خودشان رزرو شده است کمک می کند. يک نفر از اعضای سفارت مسوول هماهنگی ها با خبرنگاران عزيز است و فرد ديگری هم قرار است از سوی وزارت خارجه به برزيل اعزام شود تا در هماهنگی با سفارت مسوول مرتبط با خبرنگاران باشد.

وی تاکيد کرد: فيفا جايگاه خاصی برای خبرنگارانی که از طرف فيفا معرفی شده اند و يا هويت خبرنگاری شان مشخص شده در نظر گرفته که در زمان حضورشان در برزيل به آنها گفته می شود.

سفير ايران در برزيل همچنين گفت: موفقيت تيم ملی فوتبال ايران برای حضور در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در برزيل را به همه ورزش دوستان و اعضای تيم ملی فوتبال و مسوولان فدراسيون تبريک و تهنيت عرض می‌کنم و اميدوارم در مدت حضور تيم ملی فوتبال شاهد بازی‌های شادی آفرين در اين کشور باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016