دوشنبه 22 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی کفاشيان: وضعيت کی‌روش پيش از جام جهانی معلوم می‌شود

مهر ـ شانس ايران برای ميزبانی جام ملت‌های آسيا، تاثير اردوی اتريش در وضعيت ملی‌پوشان، اعلام نکردن هزينه‌های اين اردو از ترس لو رفتن دوباره اسناد، مشخص شدن تکليف کی‌روش تا پيش از جام جهانی، اختصاص دادن پاداش دريافتی از فيفا برای پرداخت بدهی‌ها، اختلاف کی‌روش با شرکت آل اشپورت، عملکرد تيم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسيا و رضايت از آن مواردی بود که رئيس فدراسيون فوتبال به آنها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال که در ۲۰ دقيقه پايانی تمرين عصر امروز يکشنبه تيم ملی فوتبال، در محل تمرين حاضر شده بود، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

نبايد اجازه می‌دادم اختلاف ايجاد شده علنی شود
رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص اختلاف بوجود آمده بين سرمربی تيم ملی با شرکت آل اشپورت گفت: اميدوارم جلسه‌ای بين کی‌روش و مدير آلشپورت برگزار شود و مشکلات را حل کنيم. البته هر موضوعی استانداردهايی دارد اما نبايد اجازه می‌دادم اختلافات علنی شود.

برای گرفتن ميزبانی قول‌هايی به AFC داده‌ايم
کفاشيان با بيان اينکه نبايد بيش از اين وقت‌مان را با صرف کردن به اين موضوع تلف کنيم، در مورد کسب ميزبانی جام ملت‌های آسيا اظهار کرد: همان طور که گفتم رقابت اصلی ما با امارات است و خوشبختانه ناظران AFC گزارش‌های خوبی را از ما ارائه کردند. البته قول داده‌ايم برخی مشکلات حل شود و به تعهدهای خود در زمان اعلام شده عمل کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای حمايت با شيخ سلمان مذاکره کردم
وی از مذاکره خود با رئيس AFC برای کسب ميزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: من از شيخ سلمان خواستم از ما حمايت کند. البته وی تاکيد کرده که از همه کشورها حمايت می‌کنيم. خوشبحتانه در گزارشات ارائه شده ايران نقص ندارد و از توان ميزبانی برخوردار است.

شانس بالای ايران و امارات برای ميزبانی جام ملت‌ها
وی در خصوص شانس ميزبانی ايران برای جام ملت‌های آسيا اظهار داشت: قرار است تعيين ميزبانی بعد از جام ملت‌های استراليا انجام شود ولی پيش‌بينی من اين است که شانس ايران و امارات زياد است ولی ما از همين امروز بايد مذاکرات خود را شروع کنيم.

بايد توانايی‌های‌مان را ثابت کنيم
کفاشيان تصريح کرد: البته قرار است تصميم‌گيری در خصوص ميزبان جام ملت‌های ۲۰۱۹ بعد از جام ملت‌های امسال برگزار شود. در اين خصوص ما قطعا جلساتی با نفرات تاثير گذار در صدر بين‌الملل خواهيم داشت و نشان می‌دهيم توانايی برگزاری اين مسابقات را داريم.

اردوی اتريش تعيين کننده است
به گزارش خبرنگار مهر، کفاشيان در ادامه گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعيت تيم ملی فوتبال اظهار داشت: تيم ملی آمادگی خوبی دارد و قطعا در اتريش و با اضافه شدن لژيونرها می‌تواند به شرايط مطلوب برسد. اين اردو و بازيهای تدارکاتی‌اش بسيار تعيين کننده هستند و محک خوبی برای تيم ملی بحساب می‌آيد. بعد از آن تيم ملی اردوييی را در برزيل خواهد داشت و اميدوارم پس از آن با وضعيت بسيار خود در جام جهانی حضور يابد.

بوی جام جهانی را احساس می‌کنيم
کفاشيان اضافه کرد: از امروز بوی جام جهانی را احساس می‌کنيم و اميدواريم ملی‌پوشان با تمام قوا در مسابقات به ميدان بروند و نتيجه خوبی را رقم بزنند.

يکدست گرمکن نبايد اين همه سر و صدا به پا کند
رئيس فدراسيون فوتبال در مورد صحبت‌های وزير ورزش که مبنی بر اينکه مشکل تيم ملی، تيم ملی نيست بلکه کی روش است، تصريح کرد: قطعا اين موضوع توسط وزير به اين شکل عنوان نشده است. اعتقاد من اين است يکدست گرمکن نبايد اين همه سر و صدا در تمام دنيا ايجاد کند. ما بايد تمام جنبه‌های مثبت اين قضيه را ببينيم و فراموش نکنيم تيم ملی برای اولين‌بار به عنوان تيم نخست گروه به جام جهانی صعود کرد و همه مدعيان را پشت سر گذاشته است.

وی گفت: به نظر من اينقدر نبايد به اختلاف کی‌روش و شرکت آلشپورت بپردازيم و مشکلات را بيشتر از اين کنيم.

نگفتن هزينه اردوی اتريش از ترس گرفتن اسناد!
کفاشيان با اشاره به اينکه هزينه برگزاری اردوی اتريش بسيار بالاست اما مبلغ آن را نمی‌گويد زيرا ممکن است دوباره اسناد را از هتل بگيرند، ادامه داد: باور کنيم اين هزينه‌ها بسيار زياد است ولی ما سعی می‌کنيم تيم ملی با آمادگی کامل در مسابقات به ميدان برود.

انعقاد قرارداد با کی‌روش يا هر مربی جديد ديگر تا جام جهانی ۲۰۱۸
وی با اشاره به اينکه هنوز پاداش ملی‌پوشان برای موفقيت در جام جهانی مشخص نشده است، در خصوص اينکه تمديد شدن يا نشدن قرارداد کی روش توضيحات کاملتری داد و گفت: ما مذاکراتی را در اين خصوص با آقای کی روش داشتيم. او گزينه اول ما برای هدايت تيم ملی بعد از جام جهانی بود. البته ما مربی را تنها برای جام ملت‌ها انتخاب نمی‌کنيم بلکه با مربی بعدی تا جام جهانی ۲۰۱۸ قرارداد می‌بنديم.

برای تمديد قرارداد کی روش و تامين هزينه‌های تيم ملی مشکلی نبود اگر ...
رئيس فدراسيون فوتبالصحبت‌هايش را اين گونه ادامه داد: فدراسيون برای اينکه برای پرداخت مبلغ قرارداد کی روش جهت تمديد فعاليتش در ايران به مشکل و چالش نخورد حتما نياز به کمک دولت دارد. ما تنها تيم ملی بزرگسالان را نداريم بلکه تيم اميد، ساحلی و فوتبال ما مربی خارجی دارند و بايد در کنار آن هزينه‌های آماده سازی و اعزام ۱۶ تيم ملی ديگر را هم تامين کنيم. قطعا اگر فقط هزينه‌های تيم ملی بود مشکلی نبود اما امروز بايد هزينه ديگر تيم‌ها را نيز تامين کنيم.

اختصاص پاداش فيفا به پرداخت بدهی‌ها
وی با تاکيد بر اينکه ما قرارداد کی‌روش را می‌بنديم اما بايد برای تامين منابع مالی آن فکری کرد، خاطرنشان کرد: امسال پاداشی که از فيفا می‌گيريم برای پرداخت بدهی‌های‌مان کافی است و تا آخر سال هم وضع‎مان خوب خواهد بود. تامين مبلغ قرارداد کی روش در سال‏‌های بعد بسيار دشوار خواهد بود.

رقم دريافتی فوتبال ايران از فيفا
رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق اعلام فيفا و اينکه امسال سال شفاف‌سازی است بايد بگويم فيفا به خاطر صعود تيم ملی به جام جهانی ۸ ميليون دلار به ما می‌دهد. در صورت صعود به مرحله بعدی يک ميليون دلار و صعود به مرحله بعدی ۱۴ ميليارد دلار به اين رقم اضافه می‌کند.

مشخص شدن وضعيت کی‌روش تا پيش از جام جهانی
کفاشيان تاکيد کرد: قبل از رفتن به برزيل قرارداد کی روش نهايی می‌شود و يا مشخص می‌شود او ديگر در تيم ملی نمی ماند ولی آنطور که من می‌دانم کی روش تمايل دارد که بماند و اميدوارم که بتوانيم منابع مالی تمديد قرارداد او را تامين کنيم. ممکن است کی‌روش به خاطر من و شما يکی دو ميليارد تخفيف دهد اما ۱۲، ۱۳ ميليارد بعدی را بايد پرداخت کنيم.

کی‌روش تمايل به ماندن دارد
رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص آخرين وضعيت کارلوس کی‌روش ضمن بيان اين مطلب گفت: قبل از رفتن به جام جهانی قرارداد اين مربی نهايی می‌شود. البته کی‌روش تمايل دارد بماند و اميدوارم بتوانيم با وی توافق کنيم.

رضايت از تيم ملی فوتسال و سرمربی آن
وی در بخش پايانی گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعيت تيم ملی فوتسال و سرمربی اين تيم تاکيد کرد: ما کاملا از خسوس و از تيم فوتسال راضی هستيم و بازيکنان با عملکرد مقتدرانه خود در جام ملت‌های آسيا شايستگی‌شان را ثابت کردند. در بازی با ژاپن هم دچار بدشانسی شدند وگرنه می‌توانستيم پيروزی شويم.

با خسوس ادامه می‌دهيم
رئيس فدراسيون فوتبال در پايان گفت: کار خسوس خوب است و صد درصد با همکاری‌اش با تيم ملی فوتسال ادامه می‌دهد. ما تنها در بازی با ژاپن دچار اشتباهاتی شديم در حاليکه در مجموع تيم جوان ايران خيلی خوب کار کرد. آقای شمسايی و مربيان ليگ برتری ديگر هم برای ما محترم هستند اما ما با خسوس همکاری‌مان را ادامه می‌دهيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016