یکشنبه 4 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آماده‌سازی تيم ملی فوتبال ايران برابر بدل بوسنی

مهر ـ تيم فوتبال ايران در سومين ديدار تدارکاتی‌اش در مسير حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل دوشنبه برابر مونته‌نگرو قرار می‌گيرد، حريفی که بيشتر جهت آماده‌سازی تيم ملی انتخاب شده است تا شبيه‌سازی برای رقابت با بوسنی و يا تيم‌هايی مانند نيجريه و آرژانتين.

به گزارش خبرنگار مهر، تيم ملی فوتبال ايران که برای برگزاری اردوی آماده‌سازی و انجام ۳ ديدار تدارکاتی در کشور اتريش حضور دارد، فردا دوشنبه و در دومين بازی‌اش در اين اردو به مصاف مونته‌نگرو می‌رود که پس از ديدار با گينه و بلاروس سومين بازی تدارکاتی تيم کی‌روش در مسير حضور در جام جهانی محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بازی و برخلاف مسابقه با بلاروس، احتمالا دانيل داوری، رضا قوچان‌نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی به ترکيب تيم ملی اضافه می‌شوند تا تيم ملی ايران به ترکيب اصلی خود برای حضور در مسابقات جام جهانی نزديک‌تر شود.

هرچند تيم مونته‌نگرو شباهت‌هايی به تيم بوسنی، سومين حريف ايران در جام جهانی دارد، اما تفکرات کارلوس‌ کی‌روش روی موفقيت تيم ملی ايران در بازی با نيجريه متمرکز شده زيرا اين مربی پرتغالی بارها اعلام کرده است، جام جهانی برای ايران تنها ديدار با نيجريه است.

در اين شرايط می‌توان به اين مساله تاکيد داشت که اين بازی برای شناخت ترکيب اصلی تيم ملی در نظر گرفته شده و بحث شباهت بازی مونته‌نگرو با تيم بوسنی زياد مدنظر کادرفنی تيم ملی قرار ندارد، پس می‌توان اين بازی را نخستين گام برای شناخت ۱۱ بازيکن نهايی تيم ملی در برزيل برشمرد.

مونته‌نگرو را بيشتر بشناسيد
مونته نگرو در رقابتهای مقدماتی جام جهانی موفق به اخذ جواز صعود نشد. در گروه H مقدماتی يوفا، انگلستان اول شد و اوکراين به پلی آف رفت. در اين گروه تيم‌های لهستان، مولداوی و سن‌مارينو هم حضور داشتند که مونته‌نگرو با ۴ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست و کسب ۱۵ امتياز در رده سوم اين گروه قرار گرفته و از صعود به مرحله پلی‌‌آف هم محروم ماند.

اين تيم اروپايی که در آخرين رده‌بندی فيفا در رده ۵۴ جهان و ۲۹ اروپا قرار دارد، پيش از رويارويی با ايران، در بازی دوستانه با غنا با پنالتی دقيقه نخست دژان داميانوويچ موفق به شکست اين تيم شد و روز جمعه در بازی دوستانه با اسلواکی با دو گل شکست خورد.

برانکو برنوويچ سرمربی تيم فوتبال مونته‌نگرو بوده برای بازی با اسلواکی و ايران چهار بازيکن تازه وارد را به تيمش دعوت کرده است. اين بازيکنان عبارتند از "دانيل پتکوويچ"، "ساسا باليچ"، "دارکو زوريچ" و "ميروژ يووانوويچ".

ايران در مسير جام جهانی

شاگردان کی‌روش پس از صعود به جام جهانی با پيروزی برابر کره‌جنوبی در ۲۸ خردادماه سال ۹۲، تا به امروز تنها يک ديدار تدارکاتی رسمی برگزار کردند، آنهم مقابل گينه. در اين مدت آنها ۴ بازی هم در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسيا برگزار کردند که حاصل آن دو پيروزی ۲ بر يک و ۳ بر صفر مقابل تايلند، پيروزی ۴ بر يک برابر لبنان و برتری ۳ بر ۲ مقابل کويت بود. البته ديدار با کويت به خاطر تشريفاتی بودن آن، يک ديدار تدارکاتی برای ايران محسوب شد.

تيم ايران همچنين قرار بود در اردوی آفريقای جنوبی هم برابر موزامبيک به ميدان برود که آن بازی لغو شد اما ۴ مسابقه تدارکاتی هم با تيم‌‌های باشگاهی آفريقا برگزار کرد. ابتدا با نتيجه ۵ بر يک "موروکا سوآلوز" را مغلوب کرد، سپس برابر "اورلاندو پايرتس" تيم پنجم آفريق به تساوی ۳ بر ۳ رسيد، در بازی سوم برابر "سان دانز" صدرنشين ليگ برتر آفريقا شکست خورد و در مسابقه آخر تيم "مپو مالنگا بلک ايسز" را با نتيجه ۲ بر صفر مغلوب کرد.

در اردوی اتريش و پيش از ديدار با مونته‌نگرو، تيم ملی ايران روز يکشنبه هفته گذشته برابر بلاروس به تساوی بدون گل دست يافت، مسابقه‌ای که ۷۳ روز بعد از ديدار با گينه که نخستين بازی تدارکاتی تيم کی‌روش در مسير حضور در جام جهانی بود، انجام شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016