دوشنبه 2 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

فرکی: تيم ملی با مربيگری کی‌روش نتيجه‌ می‌گيرد

کارشناس فوتبال ايران معتقد است نزول قدرت‌های بزرگ جهان فوتبال را غير قابل پيش بينی کرده است.

حسين فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره بازی ايران مقابل آرژانتين، اظهار کرد: بازی خوبی را به نمايش گذاشتيم. می‌خواهم و بايد به خاطر اين بازی زيبا به بازيکنان تبريک بگويم. آنها عملکرد قابل قبولی داشتند و به نوعی تفکرات کارلوس کی‌روش را به خوبی در زمين اجرا کردند. معتقدم اگر در نيمه دوم بازی کمی خوش شانس بوديم شايد الان به جای آرژانتين ما پيروز ميدان بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی همچنين افزود: يک بار ديگر نشان داديم که با ارائه يک فوتبال ايرانی و با غيرت همين طور با جنگندگی می‌توانيم گاهی اوقات به اهدافمان برسيم. اين هدف می‌تواند کسب سه امتيا‌ز يا حتی ارائه يک بازی خوب باشد. ارائه يک بازی خوب و کسب نتيجه‌ ارزشمند است.

فرکی درباره عملکرد بازيکنان نيز گفت: بازيکنان عملکرد خوبی داشتند و با تمام وجود برای تيم بازی کردند. از جمله آنها حقيقی هم نمايش خوبی را در حساس‌ترين نقطه زمين يعنی درون دروازه‌ را به نمايش گذاشت.

وی در ادامه در پاسخ به اين سوال که آيا قبل از بازی پيش‌بينی می کرديد که تيم ملی ايران مقابل آرژانتين چنين بازی را ارائه دهد؟ اظهار کرد: زمانی که قرعه‌کشی جام ملت‌ها انجام شد و ما با آرژانتين همگروه شديم خيلی‌ها بازی مقابل آرژانتين را يک بازی بزرگ و سخت برای فوتبال ايران می‌دانستند. اما من معتقد بودم فاصله فوتبال ما با آرژانتين چهار يا پنج گل نبود. در چند روز گذشته هم مصاحبه‌ای را انجام دادم و گفتم که فاصله فوتبال ما با آرژانتين زياد نيست. اين که مقابل اين تيم شکست بخوريم طبيعی است، اما اين که چهار يا پنج گل از اين تيم دريافت نکرديم، قابل پيش‌بينی بود. مطمئنا آرژانتين قبل از بازی شانس زيادی برای پيروزی داشت. اما ما با ارائه يک بازی خوب پيروزی سختی را برای اين تيم رقم زديم. اين شکست مقابل آرژانتين چيزی از ارزش‌های بازيکنان ما کم نخواهد کرد.

وی تصريح کرد: آرژانتينی‌ها مثل اکثر تيم‌های بزرگ جام ديگر آن قدرت سال‌های گذشته را ندارند و به نوعی با نزول قدرت‌های بزرگ، فوتبال دنيا به هم نزديک شده است.

فرکی همچنين درباره تمديد قرارداد با کارلوس کی‌روش گفت: اين موضوع به تصميم فدراسيون بر می‌گردد بايد عملکرد او را هم در مورد نتيجه‌گيری و هم زيبا بازی کردن تيم ملی مورد ارزيابی قرار دهيم. من نمی‌دانم فدراسيون فوتبال چه معياری را برای سنجش مربيان دارد، اما در کل مربيان را از نظر بازی زيبا و يا کسب نتيجه‌ مورد ارزيابی قرار می‌دهند . در سال ۲۰۰۶ ما بازی‌های زيبايی را به نمايش می گذاشتيم و نتيجه‌ هم می‌گرفتيم. در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم به رغم همه مشکلات نتايج خوبی را کسب کرديم، اما باز هم آن مشکلات رقم خورد و کادر فنی ثبات نداشت. من دوست دارم قرارداد کی‌روش تمديد شود اما اين موضوع به تصميم فدراسيون و مديران وزارت ورزش و جوانان برمی‌گردد. تيم ملی با مربيگری کی‌روش نتيجه‌ می‌گيرد اما به استثنای اين بازی آخر بازی زيبايی را ارائه نمی‌دهد. می‌شود هم زيبا بازی کرد و هم نتيجه‌ گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016